אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מהומה בעמק הסיליקון בעקבות שמועות על מכירת ברייטקוב לגוגל צילום: לואיז גרין

מהומה בעמק הסיליקון בעקבות שמועות על מכירת ברייטקוב לגוגל

אתר חדשות המדיה "מדיהשיפט" דיווח שגוגל תרכוש את החברה, המספקת פלטפורמה לשידורי וידיאו באינטרנט, תמורת 500 עד 700 מיליון דולר. נכון לעכשיו אין כל אישור לשמועות

17.09.2009, 17:00 | מאיר אורבך

מארק גלייזר, עורך אתר חדשות המדיה "מדיהשיפט", הצליח לעורר מהומה בעמק הסיליקון כאשר טען שחברת שירותי הווידיאו המקוון ברייטקוב עומדת להירכש על ידי גוגל תמורת סכום שנע בין 500 ל-700 מיליון דולר. השמועה, שכבר פשטה בכל אתרי החדשות באינטרנט, קיבלה חיים משלה, אך נכון לעכשיו נראה שאין לה כל בסיס.

הקשר הישראלי לפרשה הוא המשקיע הישראלי יוסי ורדי, שמחזיק באחוזים בודדים בחברה מאז השקיע בהקמתה (סיד) בשנת 2005, כך על פי IVC. גלייזר טען שנודע לו על האקזיט הצפוי מגורם המקורב לעסקה המתוכננת. לדבריו, גוגל החליטה לרכוש את ברייטקוב כחלק ממאמציה להפוך את יוטיוב לרווחית, מתוך כוונה ליצור סינרגיה בין אתר הווידיאו שלה ובין ברייטקוב ולהרחיב את שיתופי הפעולה עם גופי מדיה שונים. 

דובר ברייטקוב אמר שהחברה אינה מוכנה להגיב לשמועות ואין לה כוונה יותר לעסוק בנושא הזה.

חברת ברייטקוב מספקת פלטפורמה לשידורי וידיאו באינטרנט, ועל פי הדיווחים השונים, יש לה כ-200 שותפים ולקוחות, בהם עיתון הניו יורק טיימס, רשת הטלוויזיה פוקס, AOL ועוד. על פי הערכות שונות, ברייטקוב מכניסה 80 מיליון דולר בשנה.

   

ההודעה בטוויטר של גלייזר על רכישת ברייטקוב על ידי גוגל, צילום מסך: twitter.com ההודעה בטוויטר של גלייזר על רכישת ברייטקוב על ידי גוגל | צילום מסך: twitter.com ההודעה בטוויטר של גלייזר על רכישת ברייטקוב על ידי גוגל, צילום מסך: twitter.com

תגיות