אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: טרם הושלמה בניית מערכת ניקוז לכביש 431 וההצפות בדרך צילום: מיכאל קרמר

בלעדי: טרם הושלמה בניית מערכת ניקוז לכביש 431 וההצפות בדרך

הסיבה לעיכוב: במהלך ביצוע עבודות בניית מאגרי הניקוז במקום התגלה שקביעת מסגרת הגבולות המוניציפאליים של עיריית ראשל"צ לא הושלמו כיאות, מה שמונע ממנה או מתאגיד המים בבעלותה "מניב ראשון" להעניק היתרי עבודה לקבלנים לבניית אגם ניקוז באזור ה"סופרלנד"

20.09.2009, 21:30 | ליאור גוטמן

כדאי להשאיר את המצופים ומזרוני הים במכוניות: שישה חודשים לאחר פתיחתו לתנועה טרם הושלמה בנייתה של מערכת הניקוז ממי גשמים של כביש 431. כך נודע ל"כלכליסט".

הסיבה לעיכוב: במהלך ביצוע עבודות בניי מאגרי הניקוז במקום התגלה שקביעת מסגרת הגבולות המוניציפאליים של עיריית ראשון לציון לא הושלמו כיאות, מה שמונע ממנה או מתאגיד המים בבעלותה "מניב ראשון" להעניק היתרי עבודה לקבלנים במקום. מדובר באגם ניקוז שאמור לקום באזור ה"סופרלנד", פארק השעשועים של ראשון לציון.

במכתב בהול ששלח אחד מקבלני הפרויקט למנהלי מניב ראשון, נטען שלפני כשבועיים הודיע להם מנהל הפרויקט שאי אפשר להתחיל להתארגן לביצוע העבודות במקום. "להזכירך, לוח הזמנים שהוקצב לפרויקט שבנידון הוא תשעה חודשים, וכל מטרת הפרויקט הינה למנוע הצפת כביש 431 וסביבתו". בהמשך המכתב מציין הקבלן שלפי הנחייה של מנהל הפרויקט נערכו מבעוד מועד סיורים במקום, הוצבו מערכות לשקילת עודפי עפר, הוסדרה מערכת הכבישים, אבל "למעשה אנו עומדים בבטלה ולא יכולים להתחיל לעבוד".

הרעיון מבריק, הביצוע פחות

כביש 431 נפתח לתנועה בפברואר 2009. מדובר בכביש הרוחב הארוך במדינת ישראל, שהקמתו נעשתה בשילוב המגזר הפרטי ובתכנון אגף החשב הכללי במשרד האוצר. הכביש מקשר בין נתיבי איילון (באזור דרום לראשון לציון) במערב ובין כביש מס' 1 ירושלים-תל אביב (מחלף ענבה). אורכו כ-22 ק"מ וא משמש כציר הדרומי של טבעת הדרכים מסביב למטרופולין גוש דן.

הגוף שזכה במכרז והקים את הכביש הוא נתיבי היובל, בבעלות דניה סיבוסמקבוצת אפריקה ישראל. בהמשך נקבע שחברת דרך ארץ תשמש כקבלן התעפול של 431, אולם הקמת מערכת ניקוז במקומות שהוזכרו לא היו חלק מתנאי הפרויקט.

מערכת הניקוז האמורה עתידה לאגור את מי הגשמים לאורך כביש 431 כדי למנוע הצפות. בנוסף, עיריית ראשון לציון מתכננת להשתמש במים כדי להשקיית גינות, ובכך לחסוך בזבוז כספי ציבור שמקורם בתשלומי המסים.

יצוין שבעיה דומה התגלתה שנה שעברה באזור אחר של 431, אולם נכון להיום סיימה עיריית רשל"צ את התחייבויותיה שם. גורם בכיר במקורב לפרויקט מסביר שבמידה והחורף הקרוב יהיה גשום במיוחד יוצרו שם "בריכות רציניות, שעלולות לגרום לפקקי תנועה ולהעמיד בסכנה את שלום הנהגים שעוברים במקום". הבכיר הוסיף שגם אם העבודות יחלו מחר, לא בטוח שהם יושלמו עד תחילת החורף.

ממניב ראשון נמסר בתגובה: "במהלך ביצוע העבודות התגלה על ידי הועדה המחוזית שבמסגרת שינוי גבולותיה המוניציפלים של רשל"צ מלפני מספר חודשים לא שונה בהתאמה מרחב התכנון המקומי. כדי שניתן יהיה להמשיך בביצוע העבודות נדרש פרסום של משרד הפנים ברשומות. משרד הפנים כבר קיבל פנייה בנושא".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות