אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דל רוכשת את חברת Perot Systems ב-3.9 מיליארד דולר צילום: בלומברג

דל רוכשת את חברת Perot Systems ב-3.9 מיליארד דולר

ספקית שירותי ה-IT שהקים איש העסקים והפוליטיקאי רוס פרו תשמש כחטיבת השירותים של יצרנית המחשבים דל. העסקה עדיין דורשת את אישורי הגופים הרגולטוריים

21.09.2009, 15:34 | עומר כביר

עסקת ענק בשוק טכנולוגיות המידע: יצרנית המחשבים דל תרכוש את חברת Perot Systems, ספקית שירותי ה-IT, תמורת כ-3.9 מיליארד דולר.

Perot Systems הוקמה ב-1984 על ידי איש העסקים והפוליטיקאי רוס פרו. פרו התפרסם מחוץ לעולם העסקים כשהתמודד בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-1992 וב-1996. ב-2008 הוא דורג על ידי מגזין פורבס במקום ה-72 ברשימת האנשים העשירים באמריקה, והונו האישי מוערך ב-5 מיליארד דולר.
רוס פרו, צילום: בלומברג רוס פרו | צילום: בלומברג רוס פרו, צילום: בלומברג

הוול סטריט ג'ורנל מדווח שלפי תנאי הרכישה, שאושרו אתמול על ידי הנהלות שתי החברות, דל תרכוש את מניות החברה לפי ערך של 30 דולר למניה. הרכישה עדיין צריכה לקבל אישור מהגופים הרגולטוריים בארה"ב, והיא עתידה להתבצע בין נובמבר לינואר.

רכישת פרו סיסטמס תאפשר לדל לגוון את הפעילות העסקית שלה. כמעט 80% מהכנסות החברה מקורן במכירת מחשבים לארגונים, תחום שנפגע בעקבות המשבר הכלכלי. רכישת החברה תאפשר לדל לחזק את היצע שירותי ה-IT שלה, ולהרחיב את הפעילות של פרו סיסטמס לשוק העולמי.

עם הרכישה תהפוך החברה לחטיבת השירותים של דל, שבראשה עתיד לעמוד מנכ"ל החברה כיום, פיטר אלטאבף (Altabef). בנוסף, ייתכן שבנו של מייסד החברה, רוס פרו הבן המכהן כיו"ר דירקטוריון פרו סיסטמס, יצטרף לדירקטוריון של דל.

המהלך של דל בא שנה וחצי אחרי ש-HP, יריבתה בשוק המחשוב, רכשה את EDS, אחת מספקיות שירותי ה-IT הגדולות בעולם, תמורת 13.9 מיליארד דולר. EDS נוסדה ב-1962 על ידי פרו עצמו, שהקים את Perot Systems אחרי שמכר את EDS לג'נרל מוטורס ב-1984.

להערכת חברת דל, החטיבה שתקום תכניס לה 8 מיליארד דולר בשנה. "העסקה מרחיבה משמעותית את פעילות החברה בתחום הפתרונות לארגונים", אמר מנכ"ל דל מייקל דל. "לעסקה יש היגיון רב, בגלל הדרכים הברורות שבהם העסקים שלנו משלימים זה את זה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



תגובה אחת לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
תלונה על השירות של חברת דל
שלום לכם זאת היא תלונה על השירות שנותנים טכנאי דל השירות של חברת דל הוא השירות הכי גרוע שניתקלתי בו קניתי מחשב נייד של דל בתחילה לא עלה לי המחשב משק"ם אלקטריק שלחו אותי לאחת חברות הטכנאיים שנתנו את השירות למחשבי דל הם יושבים בקירת אריה בפ-ת ,הם תיקנו את התקלה לאחר פרק זמן מסוים המחשב החל להפיל את עצמו ולהתחבר מחדש ,פניתי בשנית לשק"ם שלחו אותי בשנית לאותם טכנאים מסתבר כי הם לא נותנים יותר את השירות ואז הפנו אותי למספר טלפון אמרו לי לחייג לשם ,שאלתי הכין הם יושבים אמרו לי אישם בהרצליה ,התקשרתי כמה פעמים בסוף ענה לי איזה טכנאי נתתי את המשך הפעולה לבת שלי והוא התחיל לבלבל לה את המוח תכנסי לפה תכנסי לשם ,בקיצור זה לא הסתדר ,הבת שלי אשר משתמשת במחשב הזה לא הייתה בארץ כמה חודשים כאשר חזרה שוב פעם המחשב היה עושה מעת לעת ריסטארד ,מפיל את עצמו ומדליק מחדש שבוע שעבר התקשרתי למספר הטלפון ענה לי מישהו סיפרתי לו את הסיפור ביקשתי כתובת להגיע אליהם סירב לתת אמר לי כי טכנאי צריך לדבר איתי ולאחר מכן כאשר הוא יאשר אז הוא יתן את הפקודה ואוכל להביא את המחשב ,אמר לי כי בשעה 4 אחר הצהרים יהיה איתי בקשר הטכנאי חיכית וחיכיתי ואף אחד לא חזר אלי ,למחרתו של יום התקשרתי לאותו מספר שוב פעם ענה לי אותו אדם שאלתי למה לא פנה אלי הטכנאי אמר לי אני לא יודע התחלתי להרים את קולי שוב פעם שאלתי את הכתובת לא רצה לומר לי אמר לי כי הטכנאי יחזור אלי ,חיכיתי וחיכיתי ואף אחד לא חזר אלי ,למחרת היום הבת שלי התקשר בטרם יצאה לעבודה שאלה מדוע כבר כמה ימים לא חוזרים אלינו הטכנאי ,ההוא החל לגמגם היא ביקשה את האחראי לא רצה לתת היא החלה להרים את קולה לא פחות ולא יותר הוא ניתק את הטלפון בפניה ,היא התקשרה בשנית ושוב הוא ניתק לה את הטלפון בפרצוף ,שאלה לחברת דל האם כך נותנים שירות לצרכנים אשר רכשו את המחשבים שלהם ?
רוט גדליהו , תל אביב  |  02.10.09