אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרסום ראשון - מכה לייבוא האישי: ייאסר יבוא היברידיות צילום: David Dewhurst

פרסום ראשון - מכה לייבוא האישי: ייאסר יבוא היברידיות

ל"כלכליסט" נודע כי משרד התחבורה יאסור בימים הקרובים על יבוא מכוניות היברידיות בייבוא אישי. הדגמים ההיברידיים היחידים שיותרו לייבוא אישי הם דגמים שמשווקים בישראל על ידי יבואן הרכב הרשמי

21.09.2009, 20:40 | תומר הדר

אם חשקתם בטויוטה קאמרי היברידית, או פורד אסקייפ היברידית, כולם דגמים שצברו פופולאריות רבה בשוק הייבוא האישי בשנים האחרונות, כנראה שתצטרכו לוותר על החלום.

ל"כלכליסט" נודע שמשרד התחבורה יאסור בימים הקרובים על יבוא מכוניות היברידיות בייבוא אישי.

הדגמים ההיברידיים היחידים שיותרו ליבוא אישי הם דגמים שמשווקים בישראל על ידי יבואן הרכב הרשמי, כגון טויוטה פריוס והונדה אינסייט. כך לדוגמה טויוטה קאמרי הייבריד, שנחשבת ללהיט בייבוא האישי אך אינה משווקת בסוכנויות היבואן יוניון מוטורס צפויה להיות אסורה לייבוא.

מכוניות היברידיות מהוות חלק ניכר מכלל מכוניות המנהלים שמיובאות לישראל ביבוא אישי, אך כמותן המדויקת אינה מתפרסמת באופן רשמי, זאת מכיוון שמכוניות היברידיות ומכוניות בעלות מנועי בנזין מאותו הדגם, כדוגמת טויוטה קאמרי ההיברידית וטויוטה קאמרי הרגילה נרשמות יחדיו ברשומות רשות המיסים.

כך לדוגמה עולה מנתוני רשות המיסים שבשנת 2008 יובאו לישראל 118 מכוניות טויוטה קאמרי, שרובן היו מן הדגם ההיברידי. בסך הכול יובאו לישראל בשנת 2008 כ-2,619 מכוניות ביבוא אישי.

איסור הייבוא למכוניות היברידיות אינו המכה היחידה שניחתה על הענף בשבועות האחרונים. בחודש שעבר הסדיר שר התחבורה ישראל כץ את ענף היבוא האישי.

במסגרת הודעתו של משרד התחבורה הוחלט לאפשר יבוא אישי של מכוניות שגילן הוא עד שנתיים. בנוסף הודיע משרד התחבורה שלכל מכונית בייבוא אישי תיערך בדיקת תקינות מכנית לגילוי של תאונות בעת מועד עלייתה לכביש.

משרד התחבורה קבע כמו כן שנהיגה ברכב בייבוא אישי תיאסר על מי שאינו בעל הרכב או קרוב משפחה מדרגה ראשונה.

תגיות

34 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

34.
שכחתם משהו
נתחיל בהיברידיות, יבואן טויוטה לא יכול לייבא את הקאמרי הייבריד כי אין לה תקינה אירופית אז למה ביוא אישי כן ?! כנ"ל פורד אסקייפ או כל דגם שמיוצר משווק בארה"ב ומיועד לשוק האמריקאי. כל היהוא האישי בארץ כבר מזמן פיספס את כוונת המחוקק כך שמדובר ביבוא מקביל לכל דבר, רכב בלי אבא ואמא שמאחוריו עומדים רוב ארגוני הפשע ומלביני הון. תשאלמאיפה הביאו אישור פנסים לרכב שאין לו פנסים "אירופים, ?! הביאו אישור של מוסך בטייבה שמאשר שהחליפו פנסים ... שהמרה תיכנס לתמונה ותפעל נגד הנוכלים.
לא דמגוג , ארץ הקומבינות  |  03.10.09
32.
מה שעוד מאכזב - שכלכליסט לא הביאו את ההסבר להגבלת "קירבה ראשונה"
רוב אלה שרשומים בתור ה"מייבאים" בייבוא אישי - לא עובדים בכלל או חיים על קצבת הבטחת הכנסה. כלומר הם רק ה"קוף" שמקבל כמה גרושים ממשפחות פשע כדי להביא את המכוניות עבורם. ככה עבריינים מלבינים את הכסף מפשעיהם, ונוהגים במכוניות יוקרה. אותה קומבינה בדיוק כמו ה"בעלים" של קזינו לא חוקי. ולפני שיתנפלו עלי טוקבקיסטים - לדעתי גם יבואני הרכב הרשמיים ושרי התחבורה הפוליטיקקרים לדורותיהם לא יותר טובים! שנים הם חנקו את פיתוח הרכבת כדי להרוויח מהעצבים שלנו בכבישים.
ציר , מרכזי  |  23.09.09
31.
יש פתרון....לרדת לחו"ל ושם הכל ברבע עד שליש מחיר
חברה נמאס............כולנו אורזים ונוסעים לארה"ב ומשאירים את כל המושחתים כאן שיוכלו אחד את השני................ובארה"ב כל מחירי המכוניות מגיעים לכ: 30% בלבד לערך ממחירם המרקיע שחקים בישראל.........כנ"ל גם לגבי מחירי הדלק הטלויזיות המזון המגורים והבתים שזולים שם משמעותית מאשר בישראל ומאפשרים לאנשים צעירים להתקדם כלכלית ברבע עד שליש מהזמן הנדרש לכך בישראל וכמובן גם קל יותר משמעותית להשגה לאנשים צעירים...............!!!!!!!!!
גבר צעיר , חיפה  |  22.09.09
לכל התגובות