אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
Play: פרסומות שחזו את העתיד צילום מסך: youtube.com

Play: פרסומות שחזו את העתיד

וגם: סרטון מבעית משנות השלושים, מודל תלת-ממדי של רומא שבנוי מתמונות בפליקר, תצלומים מרהיבים מחגיגות ה-60 של סין, ואתר שיקל עליכם להירדם בלילה

22.09.2009, 21:03 | איתמר שאלתיאל

העתיד כבר כאן

 

ב-1993 שחררה לעולם חברת הטלקום AT&T סדרת פרסומות שזכתה לתהילה. שלא כמו רוב הפרסומות הרגילות, הפרסומות הללו לא ניסו לחבב על הצופים מוצר מסוים. במקום זאת, הן ניסו לחזות את העתיד. באופן מפתיע, התחזיות היו מדויקות למדי.

(AT&T חוזה את העתיד)

כל הצילומים מוליכים לרומא

צוות מדעני מחשב מאוניברסיטת וושינגטון יצר אלגוריתם שהרכיב תמונה וירטואלית תלת-ממדית של רומא. למה זה מעניין? כי התמונה הזו בנויה מ-150 אלף תמונות שפורסמו בפליקר. ויש אפילו סרטון.

(רומא מתמונות בפליקר)

 

גבר, אישה, זכוכית

הסרט הכי מפחיד באינטרנט צולם בשנות השלושים המוקדמות. ההצגה פשוטה בתכלית: אדם יורה ברובה לעבר אשתו, כדי לבחון את הזכוכית חסינת הכדורים שהיא מחזיקה מול פניה. בלי מלים.

(זכוכית חסינת כדורים)

חגיגות בסין

סין מתכוננת לחגיגות 60 שנה להיווסדה של הרפובליקה. אמנם, לקרוא למה שמתרחש בסין "רפובליקה" זו בדיחה, איך לומר, סטליניסטית, אבל בסין חוגגים. מדור The Big Picture של הבוסטון גלוב מביא את התמונות.

(60 שנה לרפובליקה הסינית)

לישון טוב יותר

האתר SoundSleeping נועד למטרה אחת בלבד - להקל עליכם את ההירדמות. בחרו את סוג המוזיקה שאתם רוצים לשמוע, הוסיפו צלילים טבעיים (גשם, ציפורים וכו'), ולכו לישון.

(לילה טוב

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
לגבי AT&T, כל הטכנולוגיות כבר היו קיימות אז, ולכן לא מדבר בחיזוי.
לגבי AT&T, כל הטכנולוגיות שמדברים עליהם בפרסומת כבר היו קיימות אז, הן פשוט לא היו רווחות והיה יקר מדי כדי לייצר אותן, אבל בכל מקרה לא מדובר בחיזוי. זה כמו שאומר שעוד 10 שנים אחזיק במסך דמוי נייר ואקרא בו עיתון שמתעדכן ב-Live. הטכנולוגיה כבר קיימת, אבל יקרה בטירוף ולא מתאימה לייצור המוני, אבל היא קיימת - זה לא שאני חוזה עתידות.
טל  |  22.09.09