אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ארקיע לבג"ץ: הליך קבלת ההחלטה לאפשר לאל על לטוס לאילת - תמוה וחריג צילום: ג'ו קוט

ארקיע לבג"ץ: הליך קבלת ההחלטה לאפשר לאל על לטוס לאילת - תמוה וחריג

חברת התעופה טוענת בעתירה לבג"ץ כי גורם בכיר באל על איים עליה שאם לא תפסיק הטיסות לפריז - החברה תפגע בה בקו לאילת. אל על בתגובה:"החברה מתייחסת בביטול לנסיונות ההכפשה של ארקיע"

23.09.2009, 12:46 | יסמין גיל

חברת ארקיע עתרה היום לבג"ץ נגד החלטת שר התחבורה ישראל כץ לאפשר לאל על להפעיל טיסות לאילת. לפני יומיים הגישה גם ישראייר עתירה לבג"ץ באותו עניין.

ארקיע מבקשת שבג"ץ "יורה מיידית על ביטול ההחלטה, לא רק בהיותה בלתי חוקית בעליל, אלא גם בגלל התוצאה המעוותת שלפיה יוכל מונופול אל על להשתלט על הקו לאילת, בעוד ארקיע חסומה מלטוס ל-99% מיעדי אל על".

בעתירה נטען עוד, כך על פי הודעת החברה, כי "התנהלות משרד התחבורה בפרשת הקו לאילת שערורייתית ומזיקה לצרכן הישראלי". כן, חושפת ארקיע בעתירה כי "גורם בכיר באל על אף איים על החברה לאחרונה, כי אם לא תחדל מטיסותיה לפריז, אל על תפגע בה בבטנה הרכה - באילת".

על פי ההודעה, טוענת ארקיע בעתירתה, באמצעות באי כוחה עוה"ד אבנר (נרי) ירקוני, משה לשם ודרור שטרום, על "השתלשלות דברים תמוהה וחריגה ביותר", בהליך קבלת ההחלטה לאשר לאל על לפעול בקו. בין היתר מדובר על "היעדר פרסום מכרז, אי קיום חובת היוועצות, סתירות פנימיות בדיווחי רשות התעופה האזרחית ואי-קיום שימוע של ממש, אלא קיום סוג של מפגש שהיה כשלעצמו פארסה הגובלת בציניות". 

למרות האישור הרשמי שניתן לאל על לפני חודש להתחיל להפעיל טיסות בקו לאילת, משרד התחבורה טרם מסר לה את תאריך תחילת הפעילות, התדירויות וקיבולת המושבים שתוכל להפעיל. 

תגובת אל על לעתירת ארקיע: "אל על מתייחסת בביטול לניסיונות ההכפשה של ארקיע. הדיון צריך להתקיים בין החברות למשרד התחבורה ולהתמקד בשאלה מה טוב לתיירות באילת, מה טוב לצרכן הישראלי, מה ישפר את רמת המחירים והשירות ומה יביא יותר תיירים לאילת".

ממשרד התחבורה נמסר: "השר כץ ומשרדו ימשיכו לקדם את מדיניות הליברליזציה בענף התעופה ולעודד את התחרות. השיקול שעומד לנגד עיניו של שר התחבורה הוא טובת אזרחי מדינת ישראל ואנו נכבד כל החלטה שתתקבל על ידי בג"ץ".

תגיות