אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הממונה על הגנת הצרכן: "סוכנויות נסיעות עושות שימוש בשער המרה גבוה מהמותר" צילום: בלומברג

הממונה על הגנת הצרכן: "סוכנויות נסיעות עושות שימוש בשער המרה גבוה מהמותר"

יצחק קמחי פנה בנושא למנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, לאחר שלמשרד התמ"ת הגיעו תלונות בנושא

23.09.2009, 14:05 | יסמין גיל

הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד יצחק קמחי, פנה השבוע למנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, בבקשה שיבדוק את נושא שער ההמרה לשקלים ברכישת כרטיסי טיסה או חבילות.

"לאחרונה התקבלו במשרד התמ"ת פניות נגד סוכנויות נסיעות", נמסר בהודעה, "לפיהן הן עושות שימוש בשער המרה גבוה מהמותר בחוק בעסקאות לרכישת טיסות וחבילות נופש שמחיריהן נקובים במטבע זר".

לדברי עו"ד קמחי, על פי חוק הגנת הצרכן שער ההמרה לשקלים ברכישות אלו הוא שער המכירה להעברות והמחאות שבו מוכר בנק בישראל את מטבע החוץ, ביום העסקים שקדם למועד התשלום. "שימוש בשער חליפין שונה, מהווה עבירה פלילית", אומר עו"ד קמחי.

בהודעה נמסר עוד כי סגנית שר התמ"ת, אורית נוקד, נפגשה לאחרונה עם שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב "כדי להדק את שיתוף הפעולה בין המשרדים, במיוחד בנושאים הנוגעים לצרכן הישראלי ולתחום התיירות. יש חשיבות רבה כי נוסעים שנאלצים לשלם שער המרה גבוה מהמותר על פי חוק, לא יחששו וייפנו לערכאות משפטיות".

לדברי עו"ד קמחי, על פי חוק הגנת הצרכן, נוסע יכול לתבוע פיצוי של עד 10,000 שקל, "במקרה בו עוסק סירב לאפשר לו תשלום בשקלים, בהתאם לשער ההמרה הקבוע".

מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, מסר בתגובה: "פתוחה הדרך בפני כל לקוח לשלם לסוכן הנסיעות במטבע זר, ללא הצורך בהמרה לשקלים, על ידי העברה, תשלום בכרטיס אשראי או במט"ח מזומן. בחוק קיימת לקונה לפיה הסוכן חייב לגבות על פי שער של יום האתמול. במציאות כלכלית שבה שער הדולר משתנה בחריפות בכל יום ונסחר במחירים שונים, אפילו בין הבנקים - אין זה הגיוני לצפות שסוכן נסיעות יספוג פיחותים בזמן אמת ויגבה בשער של יום האתמול. אנחנו חושבים שטוב יעשה משרד התמ"ת, אם במקום להסתפק בהודעה לעיתונות, יתקן את החוק ויתאימו למציאות כלכלית שבה שער הדולר נסחר ללא פיקוח של הממשלה".

עוד אמר פתאל: "בימים של פיחותים, סוכני הנסיעות נוהגים לפרסם מחירים בשקלים בלבד - ולא במטבע זר. לגבי הטענה על תלונות בנושא: הגיע אלינו מספר מועט של תלונות, יחסית למספר העסקאות שנעשות, מכאן שזהו היוצא מן הכלל שאינו מעיד על הכלל". 

תגיות