אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רשות החשמל: כל אזרח שמיני מקבל חשבון חשמל על בסיס הערכה צילום: גלעד קוולרצ'יק

רשות החשמל: כל אזרח שמיני מקבל חשבון חשמל על בסיס הערכה

הממצאים התגלו לאחר ריכוז תלונות ופניות הציבור ב-2008. רשות החשמל קוראת לאזרחים להתריע בפניה אם נעשתה מדידה שלא על פי מדדים מדויקים. חברת החשמל: אנו פועלים על פי אמות המידה שרשות החשמל קבעה

23.09.2009, 14:19 | ליאור גוטמן

אחד מכל שמונה צרכני חשמל מקבל חשבון תקופתי שמבוסס על הערכה ולא על מדידת מונה - כך טוענת רשות החשמל. הרשות קוראת לצרכנים לבדוק את חשבונות החשמל ששולמו על ידיהם ביחס לרישומי המונה ולהתריע אם נעשתה גבייה שלא על פי מדדים מדויקים.

לדברי גורמים ברשות, הממצאים התגלו מריכוז תלונות ופניות הציבור לשנת 2008. מבדיקה שנערכה בנושא התגלה שאחד מתוך 10 חשבונות מוגשים על בסיס הערכה מטעמים שתלויים בחברת החשמל וביוזמתה, שמיוחסים בעיקר לאי הוצאת קוראי מונים לשטח. בנוסף, אחד מתוך 20 חשבונות מוגשים על בסיס הערכה מטעמים שקשורים בצרכן, כגון חוסר גישה למונה או התקנה בחצרות הבתים.

מנתונים שבידי הרשות לחשמל עולה, כי 13.7% מהמונים מותקנים בתוך שטח הבתים ו-7% מתוכם לא נקראו במשך שנה ויותר. מדובר בנתון מדאיג, אומרים ברשות החשמל, ומוסיפים שלאחרונה יצאה הנחיה לחברת החשמל לפעול מול מונים אלו כדי לקרוא אותם ואף לפנות אל הצרכן לצורך תיאום קריאה בזמנים שנוחים לו.

מירב יוסף, ראש אגף פניות הציבור ברשות החשמל: "הערכות צריכה אינן רצויות. הן גורמות להצטברות חובות צרכניים ובעטיין מתקיימות לחברה עלויות של תיקוני חשבונות, זיכויים, התראות ניתוקים וכיו"ב. מאחר והדילוגים היזומים הם בשליטת החברה, עליה לפעול לצמצום מיידי של היקף הדילוגים היזומים שהיא מבצעת". עוד מוסיפים ברשות שבמידה ונגבה חשבון ביתר על חברת החשמל להשיב, בעקבות קריאת המונה המתקנת, את עודף הסכום לצרכן בתוספת רבית. עם זאת, במידה ונגבה חשבון בחסר, וקריאת המונה המתקנת מגלה הפרשי צריכה שיש לשלם לחברת החשמל, יוגש החשבון לתשלום כשאינו כולל ריבית.

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "הודעת רשות החשמל אינה ברורה לחברת החשמל, שכן החברה פועלת על פי אמות המידה שהרשות עצמה קבעה. חברת החשמל פנתה מס' פעמים לרשות והסבירה שקריאת מוני החשמל היא אינטרס מובהק של החברה מאחר ואי קריאת המונים מגדילה את הוצאות החברה. באשר להוצאה החוצה של מונים, הנמצאים בתוך דירות: מדובר במאות אלפי מונים, בעלות הנאמדת בכ-2 מיליארד שקל, דבר שעל פניו אינו מוצדק מבחינה כלכלית. בתוך כך יש עלויות התאמה שעל הלקוח לבצע בדירתו. כאשר החברה נאלצת שלא לקרוא מונים, הדבר נובע ממחסור זמני  של קוראי מונים. נדגיש, כי כל העלות הנחסכת לחברה בגין אי ביצוע קריאת המונה מועברת ללקוח על ידי זיכוי חשבונו. חברת החשמל מבצעת כ-30 מיליון קריאות מונים בשנה ולכן מס' התלונות בנושא הוא כמעט אפסי"
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות