אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
7 לשישבת: הצעות ורעיונות לסוף השבוע

סיור מורשת קרב ברמת הגולן, יומיים של רוק עברי בקיבוץ פרוד, סדנת טרואר ביקב צרעה ועוד אופציות להעביר את סוף השבוע

24.09.2009, 12:47 | כתבי כלכליסט

1. מארק נופלר - Get Lucky: הגיטריסט האגדי חוזר עם אלבום חדש

מארק נופלר לא מתגעגע לדייר סטרייטס. 15 שנה אחרי פירוק להקת הרוק הכי בורגנית בהיסטוריה, שמכרה 120 מיליון עותקים, הוא ממשיך לחפש את עצמו בקריירת הסולו. "Get Lucky" הוא אלבום הסולו השישי שלו בעשור האחרון, ולפחות במקרה דנן האיכות הולכת לצד הכמות. השירים מטיילים בכל המחוזות המוכרים של נופלר: קצת אלמנטים איריים, בלדות שכתובות נפלא (בכל זאת, הבחור למד אנגלית באוניברסיטה) וכמובן הגיטרה הצלולה שהוא מתפעל ללא מפרט.

2. מורשת קרב ברמת הגולן: סיור מורחב

יום כיפור, שיחול ביום ראשון, מציף שוב את הזיכרונות מהמלחמה הארורה שהתרחשה ב־1973. סיני כבר לא בידינו, רמת הגולן כן, וכיוון שחם בחוץ וברמת הגולן כבר סתיו והחצבים פורחים, אפשר לעלות לרמה לסדרת תצפיות להרכבת תמונת הלחימה ההיא.

הנקודה הדרומית ביותר היא חמת גדר, הצפונית היא הר בנטל, ביניהן מפרידים כ־80 ק"מ ובשתיהן אטרקציות משפחתיות הפתוחות בסופי שבוע, גם בימים הנוראים.

איך מגיעים? נוסעים לכיוון הכנרת וצומת צמח. המגיעים מכיוון טבריה ימשיכו לכיוון חמת גדר או עין גב, ומי שבחרו לחצות את הבקעה פונים בצומת צמח ימינה לכיוון כביש 98. מטפסים עם הכביש ופונים שמאלה בכיוון כפר חרוב לעליות רמת הגולן. מצד ימין עובר הגבול, וההרים שהשכבות הגיאולוגיות שלהם נראות מעוקמות הם עדיין חלק מירדן, הגובלת פה גם עם סוריה. כמה עשרות מטרים אחרי העלייה פונים ימינה לעמדה סורית שממנה צופים על הגשרים שיועדו לרכבת העמק, על הירמוך ועל חמת גדר. חוזרים אל הכביש ופונים שמאלה עם השילוט לעין עקוב, שם שרידי הכפר הסורי תאופיק, וצופים על הכנרת ויישובי עמק הירדן. ממשיכים עם הכביש לכיוון יישובי דרום הרמה, חולפים על פני אבני איתן, נוב וחיספין, ולפני רמת מגשימים פונים ימינה עם השילוט לתל סאקי. בתל סאקי התרחש אחד הקרבות הראשונים ברמה, ואת הדמיון קל להפעיל בזכות הטנקים ודמויות הפח שהוצבו שם. רק חמישה חיילים שהו בתל כשהקרב החל, ותוגברו תוך כדי. רבים נהרגו, אבל עדיין הצליחו לשטות בסורים, שחשבו שהכוח גדול בהרבה.

הר בנטל. טיול במוצב המשוחרר הר בנטל. טיול במוצב המשוחרר הר בנטל. טיול במוצב המשוחרר

אל נקודת התצפית הבאה תיסעו כחצי שעה. ממשיכים בכביש 98 לכיוון אלוני הבשן וחולפים על פני היישוב. כ־7 ק"מ מצפון ליישוב נמצאת חוות הטורבינות הנישאות על תל ע'סאניה. פונים ימינה בדרך העפר ונוסעים עד למרגלות הטורבינות המרשימות, שהוקמו בתחילת שנות התשעים לטובת החשמל הירוק של יישובי הרמה. הרוח חזקה כאן תמיד, והתצפית לכיוון צפון תיקח אתכם עד מרגלות החרמון. מכיוון דרום תראו את תל חזקה ותל פרס. ממשיכים עם כביש 98 ובצומת זיוון פונים ימינה. הר אביטל, הגבוה ב־50 מטר מהר בנטל, הוא בסיס מודיעין, ואין אליו גישה. למרגלותיו יש תצפית משולטת שאפשר לראות ממנה את היישובים הסוריים הנטושים, ובעיקר העיר קונייטרה. כדאי לעלות על הר בנטל. גובהו 1,171 מטר, מה שמבטיח אוויר צלול, והילדים יהיו מרוצים מריצה בשוחות המוצב המשוחזר. אטרקציות ואוכל ממתינים לכם בקיבוץ מרום הגולן.

הכניסה חופשית.

מקורות מידע:פורטל התיירות של הגולן: www.golgolan.co.il

מרחקים (לחמת גדר): מתל אביב: 160 ק"מ, כשעתיים נסיעה; מחיפה: 90 ק"מ, כשעה ורבע נסיעה.

3. מכירת חיסול: המעצב דודו גבריאלי סוגר

חנות בגדי הגברים של דודו גבריאלי תיסגר בקרוב, ובעל הבית חותך מחירים. בשישי בשעות 10:00–16:00 יימכרו,

אופנת דודו גבריאלי אופנת דודו גבריאלי אופנת דודו גבריאלי

למשל, ז'קטים מחויטים ב־300 שקל במקום 2,200 שקל, וחולצות מכופתרות ב־150 שקל במקום ב־300 שקל.

דיזנגוף 318 תל אביב, טל': 050-5243943.

4. פסטיבל חוצמזה: יומיים של רוק עברי בקיבוץ פרוד

לרוב כשמנסים לחבר בין המושגים "קיבוץ בגליל" ו"מוזיקה", רוק הוא לא הז'אנר הראשון שקופץ לראש. בפסטיבל חוצמזה, שיתקיים בסוף השבוע הקרוב בפעם השלישית בקיבוץ פרוד, מוכיחים שהחיבור הזה יכול להיות טבעי למדי. בין האמנים שיעלו ויבואו על הבמה משישי ב־12:00: אסף אמדורסקי, כנסיית השכל (בתמונה), עמיר לב, גלעד כהנא, הטרמפולינה (תומר יוסף ובנו הנדלר), איטליז, הברלינאים ויעל דקלבאום.

קיבוץ פרוד, 120 שקל, טל': 054-2471141.

כנסיית השכל בקיבוץ פרוד, צילום: אילון פז כנסיית השכל בקיבוץ פרוד | צילום: אילון פז כנסיית השכל בקיבוץ פרוד, צילום: אילון פז
5. סדנת יוגה ויג'נאנה: סדרת מתיחות בבית ינאי

בשבת בשעות 9:00–14:00 תיערך במושב בית ינאי סדנת ויג'נאנה ברוח הימים הנוראים. התרגול יהיה בדגש על הרפיה ומתיחות.

מושב בית ינאי, 150 שקל, טל': 054-4765291.

6. המתאבק: האוסקר של מיקי רורק בדי.וי.די

להגיד "קאמבק" על התפקיד שביצע מיקי רורק ב"המתאבק" זה לפספס חלק גדול מכוונתו של המושג. רורק, שהיה בשנות השמונים אליל הבנות ובהמשך עשה הכל כדי לחרב את הקריירה שלו, קיבל בשנה שעברה מהבמאי דארן ארונופסקי ("רקוויאם לחלום") תפקיד שאי אפשר לסרב לו. גיבור הסרט, המתאבק ראנדי "דה ראם" רובינסון, שלא מצליח לשחזר את ימי התהילה בזירה של שנות השמונים, הוא אנטי גיבור קלאסי, שעליבותו מעצימה את הרגש שהוא מעורר בצופה. רורק, בתפקיד חייו, מצליח להראות כיצד אב לא מתפקד, ספורטאי ראווה כושל ואדם שמונע מהרס עצמי מוצא תקווה בנתיב שסופו המר ידוע מראש. גם מאריסה טומיי, המגלמת כאן את החשפנית שרובינסון מתאהב בה, מציגה מצוין את אותה טרגדיה נפלאה.

הד ארצי, ארה"ב, 2008, 115 דק', 79.90 שקל.

מיקי רורק. המתאבק מיקי רורק. המתאבק מיקי רורק. המתאבק

7. סדנת טרואר ביקב צרעה: חוגגים את סיום הבציר

עונת בציר הענבים מתקרבת לסיומה, וביום שישי הקרוב ב־9:00 יערוך יקב צרעה את סדנת הטרואר האחרונה לעונה הנוכחית. הטרואר — מושג הכולל את כל מאפייני בית הגידול של הענבים המשפיעים על התוצרת — הוא מושג חם בעולם היין, והסדנה בצרעה מאפשרת למשתתפים לעמוד על משמעותו מקרוב. הסיור נפתח בכרם שורש, שם מהלכים בין החלקות כדי להכיר מקרוב את עולמה של הגפן, וממשיך בטעימת יינות ביקב עצמו סביב שולחן אבירים. הסדנה תימשך כ־4 שעות.

יקב צרעה, 95 שקל, טל': 052-8545740.