אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אופטימיות בצים: "בשנת 2011 נגיע לרווחיות תפעולית של 100 מיליון דולר" צילום: אוראל כהן

אופטימיות בצים: "בשנת 2011 נגיע לרווחיות תפעולית של 100 מיליון דולר"

חברת הספנות שבשליטת החברה לישראל מדווחת דחיית השקעות בהיקף של 2 מיליארד דולר. כמו-כן מעריכה כי בשנים 2012 - 2013 תגיע לרווחיות של 350 - 500 מיליון דולר בהתאמה. "אין בכוונתנו לא לשלם לבעלי האג"ח - רק לדחות את מועד התשלום" כותבים שם

24.09.2009, 12:09 | מישל אודי

צים מעריכה כי בשנת 2011 תחול התאוששות הדרגתית בשוק ההובלה הימית, ועל בסיס זאת מעריכה שתגיע לרווחיות תפעולית כבר בשנת 2011 בהיקף של כ-100 מיליון דולר.

בשנים 2012 ו-2013 מעריכה צים, מקבוצת החברה לישראלשבשליטת משפחת עופר, כי עקב הגידול הצפוי ברמות הביקושים בעולם ועצירת הזמנת אוניות חדשות, ישתפרו משמעותית תנאי הסחר שלה. כמו-כן מעריכה צים כי למעשה המשבר יסתיים ושוק הספנות יחזור לרמות רווחיות טובות כפי שהיה בעבר. תנאי שוק אלה יביאו את צים, על פי הערכתה, לרווח תפעולי בהיקף של כ-350 מיליון דולר בשנת 2012 ושל כ-500 מיליון דולר בשנת 2013.

כמו כן, מציינת החברה כי אין בכוונתה לבקש ממחזיקי האג"ח מחיקת חוב, אלא דחייה במועדי הפירעון המקוריים. "אין בכוונת החברה לבקש ממחזיקי האג"ח מחיקת חוב, אלא דחייה במועדי הפירעון המקוריים. צים מקפידה על רמת השירות הגבוהה ללקוחותיה ברחבי העולם ומבצעת תשלומים לספקים במועד" כתבו שם.

צים מדווחת החברה על דחיית אספקה של 4 אוניות מ-2010 לשנים 2014 - 2015, ועוד 9 אוניות שהיו צפויות להתקבל בשנת 2012 לשנים 2014 - 2015. בסה"כ דחתה החברה השקעות בהיקף של למעלה מ-2 מיליארד דולר.

החברה מדווחת כי הצליחה להוריד את מחירי ההחכרה ב-35% מול חלק מהספקים. אמש פורסם ב"כלכליסט" על ניסיון כזה שלא צלח מול חברת הספנות היוונית דנאוס. בסך הכל הצליחה החברה לרשום חיסכון המוערך ב-150 מיליון דולר בסך הכל כאשר תרשום חיסכון בהיקף של 19.5 מיליון דולר בשנת 2009, 43 מיליון דולר בשנת 2010, 50 מיליון דולר בשנת 2011 ו-37.5 מיליון דולר בשנת 2012. כל המספרים שצים מציינת הם לפי הערכות שקיבלה לגבי מחירים עתידיים, וכי המשבר בשוק הספנות יסתיים בעוד 3 שנים.

צים פירטה את בעלי החוב שלה, והם כוללים סך חוב כולל בהיקף של מעל 7 מיליארד דולר, מתוכו 452 מיליון דולר מנושים פיננסיים לא מובטחים, ובכללם מחזיקי האג"ח. צים תשלם עבור אוניות חדשות סכום של 2.5 מיליארד דולר, מתוכו 854 מיליון דולר ישולמו בשנת 2015.

מנכ"ל צים: "זוהי הבעת אמון בחברה"

 

מנכ"ל צים, רפי דניאלי מסר כי "ההבנות שהושגו מקדמות מאד את תכנית ההבראה של צים. על פי הערכות מומחים בשוק הספנות, בשנים 2014-15 נהיה הרבה לאחר סיום המשבר הנוכחי, ואם אכן הערכות אלו יתממשו אנו צופים שתנאי השוק בתקופה זו יהיו טובים ויאפשרו לצים לצמוח, ולהפיק תועלת מרבית ורווחיות מצי האוניות היעיל והמודרני שיהיה ברשותה. דחיית מסירת האוניות מבטאת הבעת אמון ברורה מצד המספנות בתוכנית ההבראה של צים ובהצלחתה העסקית לאורך שנים".

"חשוב להזכיר כי שנת 2009 הינה חריגה מבחינת עוצמת המשבר בשוק הספנות. אנו ערוכים לכך שגם שנת 2010 תהיה שנה חלשה ותוכנית ההבראה שלנו נותנת לכך מענה" אמר דניאלי והוסיף "הענף הינו מחזורי ומרבית הפרמטרים הכלכליים מצביעים על כך שהענף יתחיל לצאת מהמשבר לכל המאוחר בתחילת שנת 2011, ולאחר מכן אנו מעריכים שנדע לחזור לפסים של רווחיות ותשואה חיובית לבעלי המניות".

תגיות