אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקליפים של וורנר חוזרים ליוטיוב

הקליפים של וורנר חוזרים ליוטיוב

קליפים של מדונה, מטאליקה ואחרים יוחזרו לאתר שיתוף הווידיאו לאחר תשעה חודשי סכסוך בין חברת התקליטים ליוטיוב. על פי ההסכם החדש, התמלוגים לוורנר יוגדלו - והיא תהיה האחראית על הפרסום בקליפים

30.09.2009, 14:37 | אבנר קשתן
לאחר תשעה חודשי היעדרות, הקליפים של חברת התקליטים וורנר מיוזיק חוזרים ליוטיוב. אתמול (ג') נחתם הסכם תמלוגים חדש בין אתר הווידיאו של גוגל ובין וורנר מיוזיק. קליפים של אמנים אשר חתומים בוורנר הוסרו מהאתר עקב סכסוך בין הצדדים סביב גובה התמלוגים, כך מדווחת סוכנות הידיעות AP.

הסרטונים, הכוללים קליפים רשמיים של שירים, הופעות חיות ושימוש במוזיקה ברקע של סרטונים, הוסרו בחודש דצמבר לאחר שוורנר דרשה אחוז גדול יותר מרווחי הפרסומות המוצגות באתר בזמן הצגת הסרטונים. על פי העסקה החדשה, נתח הפרסום של וורנר יוגדל לדרישתה, אך וורנר תהיה אחראית גם על הבאת המפרסמים ובחירת הפרסומות באתר. צעד זה בא בעקבות הכרזתה של יוטיוב לפני כחודשיים על רצונה להתמקד בצדדים הטכניים של הווידיאו, ולהשאיר את הפרסום בידי יצרני התוכן.

על פי כריס מקסי, מנהל השותפויות של יוטיוב, וורנר תהיה אחראית על הפרסום בסרטונים שלה, ותשתמש בטכנולוגית Content ID של יוטיוב המאפשרת זיהוי מוזיקה המושמעת בהופעות חיות או ברקע של סרטוני גולשים, ולהציג פרסומות גם בהן. בנוסף, מקסי ציין כי וורנר תשדר סרטונים באיכות גבוהה יותר, ותשיק ערוצים המוקדשים לאמנים אשר יכילו מידע נוסף למעריצים.

על פי אנליסטים, ההסכם יועיל לשני הצדדים. בעקבות ההסכם החדשה צפויה יוטיוב להגדיל את נפח הגלישה באתר, ו-וורנר תקבל את חלק הארי מרווחי הפרסום ותמשוך גולשים מעמודי היוטיוב של האמנים החתומים אצלה אל אתרי הבית שלהם, אשר בבעלותה.

תגיות