אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אמזון משיקה שירות תשלומים סלולרי צילום: בלומברג

אמזון משיקה שירות תשלומים סלולרי

החנות המקוונת המובילה הפיצה ערכת פיתוח שתאפשר לעסקים למכור את מוצריהם גם ברשת הסלולרית. המשמעות: רכישה באמצעות הסלולר הופכת לקלה יותר

06.10.2009, 16:11 | יוסי גורביץ
חברת אמזון, שמפעילה את החנות המקוונת הגדולה בעולם, הפיצה אתמול (ב') כלי פיתוח לשירות חדש, Amazon Mobile Payment Service, שיאפשר למפתחים לבנות יישומי קניה גם באמצעות הסלולר.

אמזון, שהחנות המקוונת שלה פעילה מאז 1995, מחזיקה במספר הלקוחות הרשומים הגדול ביותר ברשת. היא התחילה את דרכה כחנות ספרים, אך התפשטה למגוון תחומים – ביניהם, לאחרונה, מכירת מוצרי מכולת. זה זמן רב מאפשרת אמזון לאתרים אחרים לשלב את מערכת הרכישה המהירה שלה – 1-Click – שמעניקה למשתמש יכולת לרכוש מוצר בלחיצת כפתור אחת, בהנחה שפרטיו כבר שמורים אצל אמזון.

היוזמה החדשה מיועדת להפוך לא רק את הרכישות המקוונות אלא גם את הרכישות באמצעות הטלפון הסלולרי לקלות הרבה יותר. המשתמש יצטרך לרשום את פרטיו באמזון פעם אחת, באמצעות האפליקציה החדשה, ולאחר מכן יוכל פשוט לרכוש את המוצר שהוא רוצה בלחיצת כפתור, כמו ברכישה מקוונת רגילה. השימושיות של ה-MPS מיועדת לאו דווקא למוצרים הנמכרים על ידי אמזון, אלא לאפליקציות או לתוכנות אחרות הנמכרות על ידי חברות אחרות; המשתמש יבחר במוצר שהוא רוצה לרכוש, יבחר באמזון מתוך תפריט תשלומים, ולאחר אישור העסקה באמזון יוחזר לדף הבית של המוצר, וכעת יוכל להוריד אותו.

מאחר ש-MPS צפוי לאפשר קנייה מהירה של אפליקציות, ומאחר שעיקר מכירות האפליקציות הן לאייפון, באתר חדשות הטכנולוגיה cnet העריכוך כי MPS עלול לגרום למתיחות בין אפל ובין אמזון. מפתחי האייפון כבולים כרגע לחנות המקוונת של אפל, האפסטור, ששומרת לעצמה 30% מההכנסות; אם הם יוכלו למכור את האפליקציות שלהם באמצעות שירות אחר, הדבר צפוי לפגוע בהכנסותיה של האפסטור.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות