אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חוזרים לנסיעות העסקיות: חברות התעופה יוצאות במבצעים מיוחדים צילום: בלומברג

חוזרים לנסיעות העסקיות: חברות התעופה יוצאות במבצעים מיוחדים

יו. אס. איירווייז, טורקיש ובריטיש איירווייז מנסות למשוך את הקהל העסקי, שצפוי לחזור לפעילות שוטפת לאחר החגים

06.10.2009, 19:42 | יסמין גיל

לקראת סיום עונת נסיעות הנופש של הקיץ והחגים, נערכות חברות התעופה עם שלל מבצעים לסקטור הנוסעים העסקיים, שסבל בשנה החולפת מירידות חדות בתנועה בהשפעת המשבר הכלכלי. כך למשל, טורקיש איירליינס מציעה הנחה של 50% לנוסע השני במחלקת עסקים, בטיסה משותפת של שני נוסעים לכל יעדי החברה.

גם בריטיש איירווייז, שרק לפני שלושה שבועות הוזילה את מחירי כרטיסי הטיסה במחלקת עסקים בטיסות המשך לארה"ב, ב-20%-33% - יוצאת היום (ג') במבצע נוסף, לחברי מועדון הנוסע המתמיד שלה ולמצטרפים חדשים: כל הרוכש כרטיס טיסה במחלקות עסקים או ראשונה יקבל בונוס של 130-40 אלף מיילים, שיוכלו להקנות לו הזמנת כרטיס בונוס ליעדים שונים, בתוספת של 254-185 דולר היטלי דלק ומיסי נמל. לדוגמה: מי שיטוס שני קטעי טיסה, מתל אביב ללונדון ובחזרה, במחלקות עסקים או במחלקה ראשונה, יקבל מיילים שיקנו לו את האפשרות להזמין כרטיס אחד במחלקת עסקים או שני כרטיסים במחלקת תיירים ללונדון.

מטוס של בריטיש, צילום: בלומברג מטוס של בריטיש | צילום: בלומברג מטוס של בריטיש, צילום: בלומברג

גם חברת יו. אס. איירווייז שמפעילה שבע טיסות לילה שבועיות בין תל אביב לפילדלפיה, יוצאת בימים אלה במבצע לקהל העסקי: כל מי שיטוס במחלקת עסקים לפילדלפיה או ליעדי ההמשך של החברה, עד סוף 2009, יוכל לקבל מעמד זהב במועדון הנוסע המתמיד של החברה, כבר בטיסה הראשונה וללא תנאים מוקדמים. המעמד מקנה הטבות כמו תור נפרד לצ'ק-אין בנמל התעופה, עדיפות ברשימת המתנה וכניסה לטרקלינים של חברות התעופה החברות בברית Star Alliance.

"רואים חזקה לתנועה העסקית"

"כבר במחצית הראשונה של ספטמבר ראינו חזרה לתנועה העסקית, והצפי הוא שמהשבוע הבא תימשך המגמה", אומר ראש אגף השיווק באל על, עמית לבני, "לאורך כל השנה אנו פועלים במגוון דרכי פעולה לשמר את התנועה העסקית, ונמשיך עם כך גם בתקופה הקרובה לקראת חורף 2010. התנועה העסקית היא מגוונת, החל משכירים בחברות עסקיות גדולות, וכלה בעצמאיים להם אנו מציעים מבצעים בשיתוף איגוד לשכות המסחר. ישנם מוצרים שיצרנו בהשפעת המשבר הכלכלי, כמו למשל כרטיס שמאפשר שהייה קצרה בחו"ל במחיר מוזל".

לדברי לבני, יעדי הקהל העסקי מגוונים, וכוללים, בין היתר, את לונדון, פריז, רוסיה ומזרח אירופה, גרמניה ובעיקר פרנקפורט, צפון אמריקה על כל עריה, הקו הישיר של החברה לדרום אמריקה, יעדי המזרח הרחוק: בייג'ינג, הונג קונג ובנגקוק, המשמשים גם כבסיס לטיסות המשך לטוקיו ולסינגפור, וכן דרום אפריקה, הודו ובלגיה - יעדים לקהל היהלומנים.

"אחרי החגים יש התגברות בתנועה העסקית, וכבר עכשיו אנחנו רואים פעילות מוגדלת בסקטור זה", אומר מנכ"ל חברת קשרי תעופה, יורם מוטעי, "התקווה היא לראות פעילות שחוזרת בהיקפה לימים שלפני פרוץ המשבר הכלכלי, אולם את זה נדע רק בשבועות הבאים - שכן בשנה שעברה החגים נמשכו במהלך אוקטובר. יש התעוררות כללית, חברות משתפות אותנו בתכניות העתידיות שלהן לגבי הנסיעות העסקיות ומבחינת הצפי שלהן כשמדברים על 2010, התכניות מדברות על חזרה לגידול בסקטור זה".

תגיות