אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": רת"א ממליצה למשרד התחבורה לאפשר לאל על עד שתי טיסות יומיות מנתב"ג לאילת צילום: סיוון פרג'

בלעדי ל"כלכליסט": רת"א ממליצה למשרד התחבורה לאפשר לאל על עד שתי טיסות יומיות מנתב"ג לאילת

מנהל רת"א ממליץ עוד שאל על לא תורשה לקבל נקודות מועדון הנוסע המתמיד כאמצעי תשלום עבור כרטיס טיסה לאילת, וזאת כדי למנוע "יתרון תחרותי בלתי הוגן" על ארקיע וישראייר

06.10.2009, 20:48 | יסמין גיל

האם אל על תסתפק בשתי טיסות יומיות בקו הפנים-ארצי מנתב"ג לאילת? במכתב מה-24 בספטמבר שהגיע לידי "כלכליסט", כותב מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), אלוף (במיל') גיורא רום, לשר התחבורה ישראל כץ, ולמנכ"ל המשרד יעקב גנות, כי הוא ממליץ לאפשר לאל על להפעיל "לכל הפחות תדירות אחת ביום לכל כיוון, קרי נתב"ג-אילת ואילת-נתב"ג, ולא יותר משתי תדירויות לכל כיוון".

עוד ממליץ רום לאפשר לאל על לטוס לאילת בחמישה מתוך שבעת ימי השבוע "על מנת למנוע מצב בו אל על ממקדת את פעילותה אך ורק בימים הרווחיים". בשל היתרון של אל על בצי מטוסיה הוא ממליץ שתפעיל מינימום 100 מושבים במטוס בכל תדירות, ומקסימום 430. מדובר במספר תדירויות נמוך מזה שביקשה אל על להפעיל בקו. במכתב ששלח מנכ"ל אל על, חיים רומנו, למנהל רת"א בפברואר 2009, הוא כותב כי החברה גיבשה תכנית להפעיל 12-6 טיסות יומיות מנתב"ג ומשדה דב, לאילת ולעובדה.

המכתב ששלח רום לפני כשבועיים למשרד התחבורה, נשלח יממה אחת לאחר שארקיע עתרה לבג"ץ נגד הליך קבלת ההחלטה לאפשר לאל על לטוס מנתב"ג לאילת, ושלושה ימים לאחר שישראייר עתרה לבג"ץ באותו נושא.

עוד כותב רום למשרד התחבורה, כי בתקופה האחרונה התקיימו ברת"א דיונים על מנת לקבוע את מינון הטיסות של אל על לאילת ועיתוי תחילת הפעלתן. בדיונים השתתפו אנשי רת"א, משרד התחבורה, רשות שדות התעופה, משרד האוצר ורשות ההגבלים העסקיים.

עוד בהמלצות: אל על לא תורשה לקבל כאמצעי תשלום עבור כרטיס טיסה בין נתב"ג לאילת, נקודות מועדון הנוסע המתמיד שנצברו על ידי לקוחותיה ברכישת כרטיסים בקווים הבינלאומיים של החברה. זאת, על מנת למנוע "יתרון תחרותי בלתי הוגן של אל על", על פני ארקיע וישראייר.

גם למחירי כרטיסי הטיסה לאילת מתייחס רום בהמלצותיו וכותב כי "יש לקבוע מחיר מרבי אחיד לכל החברות בקווים מנתב"ג לאילת ומשדה דב לאילת": 377 שקל לכיוון למבוגר שאינו תושב אילת; 224 שקל לכיוון לילד שאינו תושב אילת; 271 שקל לתושב אילת; 133 שקל לילד תושב אילת. את מכתבו הוא מסכם בכך שיש להעביר את ההמלצות לאל על, ארקיע וישראייר, על מנת שנציגיהן יוכלו "להשמיע את טענותיהם".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "שר התחבורה טרם עיין בדוח. בכוונתו לדון בנושא לאחר החגים ולקבל החלטה".

תגיות