אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלו בספטמבר ב-0.1% צילום: בלומברג

המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלו בספטמבר ב-0.1%

המכירות בחנויות התאוששו וקטעו רצף של 13 חודשי ירידה, הודות לעיתוי יום העבודה ואיחור בתחילת שנת הלימודים

08.10.2009, 18:20 | סוכנויות הידיעות

לראשונה מזה 14 חודשים, החנויות בארה"ב רשמו בספטמבר גידול במכירות, סימן להתעוררות צרכנית שעשוייה להתגבר גם בעונת הקניות של החגים.

חופשת "יום העבודה" ופתיחת שנת הלימודים הגבירו את המכירות בספטמבר האחרון, לעומת המקביל אשתקד שבו נפתחה שנת הלימודים מוקדם יותר ושבו לא חל יום העבודה.

מועצת מרכזי הקניות דיווחה על גידול של 0.1% במכירות ספטמבר בהשוואה לירידה של 1% בחודש המקביל. אף שהקניות היו מתונות, התוצאות משקפות את הגידול הראשון מאז יולי 2008, אז עלה מדד המכירות ב-1.3%.

המדד מבוסס על חנויות הפתוחות לפחות שנה ומאותת על חוסנו של המגזר הקמעונאי. עם זאת, הנתון מחסיר את מכירות וול מארט שהפסיקה לדווח באופן חודש. החנויות בארה"ב חוו 13 חודשי ירידה והגיעו לשפל בנובמבר אשתקד, אז נרשמה ירידה של 7.7%. 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות