אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"מיליארד סרטונים נצפים ביוטיוב בכל יום"

"מיליארד סרטונים נצפים ביוטיוב בכל יום"

כך נטען בבלוג הרשמי של האתר. נתון זה גבוה משמעותית מהערכות חברות המחקר, והפרשנים טוענים: למרות הנתונים הכספיים המאכזבים, בגוגל מתכוונים לשכנע את האנליסטים שהאתר יהפוך לרווחי בקרוב

11.10.2009, 10:53 | עומר כביר

3 שנים לאחר שנרכש על ידי גוגל, אתר שיתוף הווידיאו יוטיוב מדווח שמדי יום נצפים בו יותר ממיליארד סרטונים. כך כתב מנכ"ל האתר צ'ד הארלי בפוסט שהועלה לבלוג הרשמי של יוטיוב בסוף השבוע. 

מדובר בנתון גבוה משמעותית מזה שפורסם לאחרונה על ידי חברת המחקר קומסקור (comScore), שהעריכה שבאתר נצפים 10 מיליארד סרטונים בחודש. נתונים אלו מתייחסים אמנם לארה"ב בלבד, אולם לפי הערכת הניו יורק טיימס, חצי מהצפיות באתר מתבצעות מחו"ל. המשמעות – נתוני הצפייה של יוטיוב עצמה גבוהים מהערכת חברת המחקר.

הניו יורק טיימס טען כי הנתונים פורסמו כחלק ממהלך של גוגל להדוף הערכות של אנליסטים וכתבי טכנולוגיה שלפיהן יוטיוב הוא משאבת כסף. לפי אחת מהערכות אלו, של אנליסט בחברת קרדיט סוויס, יוטיוב יפסיד 470 מיליון דולר ב-2009.

כחלק ממהלך זה, לפני כשלושה חודשים אמר מנכ"ל גוגל אריק שמידט שההכנסות מאתר שיתוף הווידיאו גדלות בקצב מהיר. לדבריו, אם המגמה תימשך, בקרוב יתחיל יוטיוב להיות רווחי. בהמשך החודש פרסם האתר פוסט בבלוג הרשמי שלו, ובו ניסיון להפריך תפיסות מקובלות לגבי פעילותו, ובהן שמפרסמים מפחדים להופיע בו ושהאתר יכול להפיק הכנסות רק מכ-5% מהסרטונים שמופיעים בו.

לפי הערכות, פרסום הנתונים יעודד אנליסטים לשנות את ההערכות הפיננסיות שלהם לגבי עתיד האתר.

תגיות