אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מבחן דרכים למיצובישי לאנסר: סוחבת דעה קדומה

משפחתית עם נפח מנוע של 1.5 ליטרים? מיצובישי לאנסר מוכיחה שהשילוב הזה בהחלט אפשרי. נכון שבעלייה לירושלים היא לא הכי מהירה, אך במטלות היומיום היא עומדת בכבוד

11.10.2009, 22:58 | תומר הדר

איזו מכונית משפחתית אתם רוצים לקחת? במדינת ישראל של 2009, השנה האחרונה שבה מחירן של מכוניות נקבע על פי קבוצות שווי השימוש, כמעט לא קונים מכוניות משפחתיות. הרוב לוקחים, שהרי מכוניות משפחתיות מגיעות בעיקר לידיהן של חברות הליסינג ומשם לידיהם של מחזיקי הרכב הצמוד.

לפיכך, איזו מכונית משפחתית תרצו לקחת? בסופו של דבר, לא כל כך משנה איזו - שברולט קרוז, מאזדה 3 או יונדאי i30. העיקר שתהיה בעלת מנוע 1.6 ליטרים ותיבת הילוכים אוטומטית. ואם חס וחלילה המכונית המשפחתית האמורה אינה מצוידת באותו שילוב קדוש של תיבה אוטומטית ומנוע בנפח 1.6 ליטרים, מן הסתם תיחשב מכונית כזאת בעיני רבים מוקצה מחמס מיאוס. למה? כי 100 סמ"ק, כשליש מנפחה של פחית שתייה, בקושי שתי לגימות לא כולל הבועות, אמורים לקבוע אם מדובר במכונית שסוחבת היטב או שמא בעגלה שתיאבק בעליות לירושלים.

פעם, אגב, המצב היה שונה. האגדות מספרות על ימים, אי שם בשנות השמונים, שבהם נמכרו בישראל מכוניות משפחתיות עם מנועי 1.3 ליטרים, שבאמת סחבו בקושי בדרך לירושלים. אחרי העידן ההוא כל מכונית משפחתית שנפח מנועהּ היה גדול מ־1.3 ליטרים התקבלה בתרועות שמחה. וכך, בתחילת שנות התשעים תפסה מיצובישי לאנסר, באותם ימים עולה חדשה וטרייה מיפן, את המקום הראשון בטבלת המכירות של שוק הרכב הישראלי. ללאנסר היה מנוע בנפח 1.5 ליטרים שהפיק בתחילת דרכו 75 כוחות סוס ולאחר מכן 89 כוחות סוס. הישראלים מצדם קיבלו את הלאנסר בזרועות פתוחות, מכיוון שהיו לה פינוקים אמיתיים: מזגן מקורי וחלונות חשמליים. אך מאז, כאמור, חלפו שנים רבות, וכיום מכונית משפחתית עם מנוע 1.5 ליטרים נתפסת כחלשה, עגלה, לא סוחבת, והשד יודע מה עוד.

ובכן, למרות הסטיגמות ולמרות הדעות הקדומות, כלמוביל יבואנית מיצובישי בחרה להציג בישראל את מיצובישי לאנסר בגרסה שמצוידת במנוע בנפח 1.5 ליטרים שמשודך לתיבת הילוכים אוטומטית. אותה לאנסר משווקת בישראל זה שנה כשהיא מצוידת במנוע, שלפחות על הנייר נראה ראוי הרבה יותר. זהו מנוע בנפח 1.8 ליטרים שמשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה, אך שילוב זה מייקר את הלאנסר במידה רבה, הרחק מחוץ לגבולות של קבוצות שווי השימוש.

סיבוב ראשון סביב לאנסר העממית. פרט לכמה תוספות, כגון אי אלו ספוילרים וחישוקי מגנזיום, קשה למדי להבחין בין הגרסה העממית לבין הגרסה הבכירה. נוסף על כך, זו מכונית נאה למדי שמסוגלת, בצבע הנכון, לבלוט היטב במגרש החניה.

לאנסר עצמה היא מכונית גדולה למדי שמשתרעת על 4.59 מטרים. לשם השוואה, אורכה של ניסאן טידה 4.3 מטרים. תא הנוסעים של הלאנסר אינה מעוצבת באופן הרפתקני כפי שמרמז עיצובה החיצוני, אך עדיין מדובר בתא נוסעים נוח למדי. למושבים הקדמיים יש שפע של אפשרויות כיוון, כל בקרות השליטה ממוקמות באופן יעיל ונוח, ולנוסעים מאחור יש שפע של מקום לשבת. גם בתא המטען יש מקום רב. הביקורת היחידה נוגעת לאיכות החומרים של תא הנהג, שעדיין אינם מיישרים קו עם מכוניות כגון מאזדה 3 החדשה.

לא צריכה להתבייש

ולמבחן הנסיעה. מנוע הלאנסר מפיק 109 כוחות סוס - יותר ממאזדה 3 ומפורד פוקוס, אך פחות מקיה סיד ומיונדאי i30. במהירויות נמוכות, לאנסר אינה מתקשה להתמודד עם תנועה עירונית, אך התיבה האוטומטית מחליפה הילוכים במרץ כדי לפצות על מחסור בכוח שמורגש בהאצות. שיכוך הזעזועים של הלאנסר עדיין אינו ברמה של המתחרות מאירופה, אך הוא בהחלט אינו מבייש לעומת רוב המתחרות היפניות בקטגוריה. בשיוט בין־עירוני מורגשת מידה מסוימת של רעשי צמיגים ורקע, אך הלאנסר אינה מתקשה להתחרות עם שאר המכוניות שממהרות לירושלים.

אנו מגיעים לשער הגיא - המבחן הישראלי המפורסם מכל ליכולתה של מכונית לטפס לירושלים. "תעלה את הקסטל?", תוהה הצלם, ואני יכול רק ללחוץ על דוושת הגז ולקוות לטוב. בהתחלה הלאנסר מתמודדת עם התנועה בכבוד. אחר כך המנוע שלה מעט רועש. ואז באה משאית שחוסמת את התנועה. קללה קצרה, צריך להתחיל מחדש. הלאנסר מתאמצת ורועשת. מכונית ליסינג אפורה בנתיב הסמוך מתחילה לפתוח פער. אבל אנחנו נחושים והפער מצטמצם. ישנם נהגים שיתקשו להתמודד עם העובדה שבזכות תוספת של 100 סמ"ק הם לא יוכלו לטעון לכתר מלך הכביש, וישנם נהגים שמבינים שהדרך לירושלים אינה מסלול מירוצים. נכון, לאנסר אינה המכונית הכי מהירה בכביש, אך בהתחשב בדרישות התפקיד היא גם לא צריכה להיות.

גם סוסים רזים מספיקים

 

אז מה יש לנו לומר על הלאנסר? קודם כל, מדובר במכונית ראויה. היא נראית טוב, נוחה וגם מרווחת למדי. תא הנוסעים שלה סובל מפלסטיקה באיכות שאינה מיישרת קו עם כמה מהמתחרות, אך זו מכונית שתגיע ככל הנראה בעיקר לידיהן של חברות ליסינג והשכרה, כמו מכונית המבחן שהושאלה מחברת הליסינג וההשכרה הרץ. ומה בנוגע לשאלה הכי חשובה: איך המנוע? ובכן, כאן הטכנולוגיה מצליחה כמעט לחלוטין לחפות על העובדה שללאנסר חסרים 100 סמ"ק. אפשר לומר, כמו פעם, שהסוסים שלה מעט רזים, אך למי שזקוק למכונית משפחתית יפנית שתעמוד בכבוד במטלות היומיום למשך שלוש השנים של חוזה הליסינג, לאנסר 1.5 ליטרים בהחלט תשביע את רצונו.

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
נוסע במיצובישי כחודש וחצי וכ-2000 ק"מ
1. דבר ראשון: הרכב לא חלש בכלל ואם לא קרעו אותה ב-1000 ק"מ הראשונים - לא מבזבזת דלק - אני נוהג בצורה ספורטיבית ובמשולב מגיע לכ-8.5 ל100ק"מ. 2. ממהירות 0 - מאזדה יותר זריזה, אך בעליות - מיצובישי אוכלת אותה. 3. לגבי פלסטיק - לי הכל נראה בסדר לרכב בדרגה דומה - ישנם גם גרועים יותר. הרבה יותר משמעותי מבחינתי בטיחות, מרווח וחיסכון ובזה מאזדה 3 נופלת... 4. לגבי קרוז: רכב מצויין, חוץ מ 2 מינוסים: אמינות (כבר החזירו כמות גדולה של רכבים לתיקון) וצריכת דלק... אז פה מבחינתי קרוז נפסלת לחלוטין... 5. לגבי מראה חיצוני: קרוז נראת מצויין וכך גם מאזדה 3 החדשה, אבל אם מישהו נסעה פעם ישר אחרי מאזדה 3 החדשה, רואה במקום בגאז' חתיכת ארגז עם פס באמצע... בכל מקרה, פה המיצובישי לוקחת. אתם תאשו חשבון באצמכם ותחליתו, מה חשוב יותר...
א.א.  |  19.10.09
9.
היו לי פוקוס, מאזדה 3 ועכשיו את הלאנסר.
יש לי אותה כחודש. סחיבה - יותר טובה מהפוקוס, פחות טובה מהמזדה. מרחב פנים לנוסעים - המאזדה לא בליגה בכלל. מקדימה יתרון למיצובישי, מאחור לפוקוס. נוחות - שוב לצערי המאזדה לא בליגה - שוברת את הגב. הפוקוס "מגהצת" כבישים בינעירוניים אבל במהירות עירונית עם כביש משובש ופסי הרעדה הלאנסר עדיפה. אבזור - המיצובישי גם ברמת הליסינג מאובזרת בנדיבות רבה יותר (במיוחד כשמדובר באבזור בטיחות). לפוקוס אין אפילו תאורת פנים מאחור. צריכת דלק - לפחות 10% פחות לטובת המיצובישי מול השתיים האחרות. תא מטען - פוקוס מנצחת בגדול. חסרונות קטנים שמצאתי במיצובישי: - הגה כמו בפלייסטיישן. - הפעלה מאוד לא נוחה של מחשב הדרך (במיוחד נושא צריכת הדלק המתאפסת מעצמה לאחר 4 שעות. במאזדה, אגב הבעיה לא קיימת בהיעדר מחשב דרך, ובפוקוס יש פחות פונקציות) - מחליף מהר מאוד מראשון לשני - בעיה בצבירת תאוצה בעליות. - גלגל ספייר בייגלה. - אין טיפטרוניק. יתרונות: - תגובה מהירה ל"קיק דאון". אל תנסו בפוקוס. - גיר חכם שנועל בעצמו על הילוך נמוך בירידות.
שאול , חיפה  |  14.10.09
7.
שטויות
הכתב התעלם מ2 רכבים: א. סובארו נותנת את אותו מנוע. סובארו לא פחות טובה מלאנסר למרות שכולם כאילו מתעלמים ממנה. ב. טויוטה עולה על כולם בכמות הכ"ס והיא 1.6. היא גם נוחה גדולה ומרווחת והנסיעה שקטה להפליא. יש לי איתה קרוז קונטרול והנסיעה בה רגועה להפליא. שינתה לי את כל הרגלי הנהיגה.
Dr. Spoke , מרכז  |  12.10.09
לכל התגובות