אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נשיא התאחדות המלונות לשר התחבורה: "עמוד מאחורי החלטתך לאפשר לאל על לטוס לאילת" צילום: עמית שאבי

נשיא התאחדות המלונות לשר התחבורה: "עמוד מאחורי החלטתך לאפשר לאל על לטוס לאילת"

אלי גונן שלח את הבקשה לישראל כץ בעקבות הפרסום לפיו רשות התעופה האזרחית המליצה לאפשר לאל על להפעיל רק 1-2 טיסות יומיות, לכל כיוון, בקו נתב"ג-אילת

12.10.2009, 09:57 | יסמין גיל

"יש חשש גדול שהגבלת מספר הטיסות של אל על לאילת, תעקר את ההחלטה המשמעותית לאפשר לחברה לטוס לעיר הדרומית", כך כתב נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן, לשר התחבורה, ישראל כץ. זאת, בהמשך לפרסום ב"כלכליסט" מהשבוע שעבר, לפיו מינהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), אלוף (במיל') גיורא רום, המליץ לשר התחבורה לאפשר לאל על להפעיל 1-2 טיסות בלבד ביום, לכל כיוון, בקו נתב"ג-אילת.

"שמחתי לשמוע על החלטתך לאשר לאל על להפעיל מערך טיסות לאילת, שכן מדובר בדבר חיוני לפיתוח תעשיית התיירות בעיר", כותב גונן לשר כץ, "אלא שלתדהמתי אני קורא שמנהל רת"א ממליץ לאשר שתי טיסות יומיות בלבד".

נשיא התאחדות המלונות מוסיף במכתבו לשר התחבורה, שעותק ממנו נשלח גם לשר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, "אני קורא לך לעמוד מאחורי ההחלטה הגורפת שקיבלת, ולאפשר לאל על לפעול בהתאם לתוכניותיה המקוריות". התוכניות המקוריות של אל על, אגב, הן להפעיל 6-12 תדירויות בקו לאילת.

זהו אינו מכתב התמיכה הראשון של נשיא התאחדות המלונות בפתיחת קו הטיסות הפנים-ארצי לאילת. באמצע יולי שלח גונן מכתב למנהל רת"א, שבו כתב, בין היתר: "הקשר האווירי לאילת הוא תנאי חיוני לעצם קיומה של תעשיית התיירות. אנו פונים אלייך בבקשה לאפשר לאל על לטוס ולפעול בקו זה. אין כל הצדקה להגבלת התחרות בקווי התעופה בישראל".

כאמור, מנהל רת"א המליץ לשר התחבורה, במכתב מה-24 בספטמבר, שלל המלצות לגבי אופן פעילות אל על בקו הפנים-ארצי לאילת. במשרד התחבורה טענו בשבוע שעבר כי בכוונת השר "לדון בנושא לאחר החגים ולקבל החלטה".

תגיות