אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל רשת: "שידור פרסומות בכבלים ובלווין יהרסו אותנו" צילום: יוני המנחם

מנכ"ל רשת: "שידור פרסומות בכבלים ובלווין יהרסו אותנו"

בדיון סוער בוועדת הכלכלה אמר אבי צבי כי "אם ערוץ 10 בחדר מיון, אז רשת באמבולנס בדרך לבית החולים". מנכ"ל הרשות השנייה בתגובה: "לא צריך לפחד מהרפורמה, היא תקדם את שוק הטלוויזיה בישראל"

12.10.2009, 14:20 | מיכל תוסייה כהן

"מצבנו לא טוב. אם ערוץ 10 בחדר מיון, אז רשת באמבולנס בדרך לבית החולים. אנחנו צריכים עזרה עכשיו. אנחנו לא עומדים בעול הכלכלי והכנסת פרסומות לשידור בטלוויזיה הרב ערוצית תהרוס אותנו", כך אמר הבוקר מנכ"ל רשת, אבי צבי בוועדת הכלכלה אשר דנה ברפורמה בשוק הטלוויזיה.

עוד אמר צבי, כי "רישיון זה נחמד אבל השאלה צריכה להיות עמוקה יותר. אם גם יבוא שחקן שלישי לשוק וגם יהיו פרסומות בכבלים ובלווין, לא נשרוד. הכבלים צריכים להמשיך ולהתקיים במתכונת הנוכחית. מי שלא רוצה הרבה ערוצים יכול לקנות ממיר DDT ב-500 שקל".

יו"ר מרצ, חיים אורון, טען כי "אין כסף לרפורמה. יש מסקנות של ועדת הכלכלה של משרד התקשורת שמראות כי ועדת מרדכי טעתה בחישוב התפתחות שוק הטלוויזיה והפרסום, והשוק לא יגדל כפי שהיא צפתה. ואם רק מגדילים את כמות השחקנים בערוצי הטלוויזיה, בלי שנתח הפרסום יגדל, איך הערוצים יצליחו להמשיך להתקיים? זה בלתי אפשרי".

מנגד טען מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, כי הרפורמה תאפשר הכנסתו של ערוץ טלוויזיה שלישי, שיפעל לצד ערוץ 2 וערוץ 10. לטענת סמירה, כיום ערוצי הטלוויזיה המסחרית מרוויחים כ-1.2 מיליארד דולר בשנה. לכן אם "עוגת הפרסום" תתחלק שווה בשווה, ניתן יהיה להפעיל ערוץ טלוויזיה ב-400 מיליון שקל מבלי שהוא ייקלע לחובות. "לא צריך לפחד מהרפורמה, טוען סמירה, "היא תקדם את שוק הטלוויזיה בישראל קדימה".

לעומת זאת, ראשי ערוצי הטלוויזיה המסחרית טענו בפני הוועדה כי הם חוששים שרפורמה אשר תכלול הכנסת שחקן שלישי לשוק הטלוויזיה ושידור פרסומות בכבלים, תהרוס אותם כלכלית ותמנע מהם לתפקד.

בשיחה עם "כלכליסט" ביקש מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, שלא להתייחס כרגע לרפורמה. "הדבר היחידי שעומד לנגד עיני הוא הארכת הזיכיון של הערוץ", אמר.

"הרפורמה תחזיר אותנו לימי הקרמלין"

מנכ"ל yes, רון אילון, תמך בדבריו של צבי ואמר כי "אין רווחים בשוק הטלוויזיה, יש רק הפסדים. אנחנו מחלקים את מה שאין לנו ולא את מה שיש' והרפורמה הזו תחזיר אותנו לימי הקרמלין. תבל כבר התמוטטה וערוץ נוסף מת מפחד שהוא הבא בתור. הרפורמה הזו אולי חושבת שהיא יכולה לשכלל את שוק הטלוויזיה, אבל זה למעשה לקנות אותנו במחיר של 'נזיד עדשים' בדמות פרסומות. כל רעיון הפרסומות ברפורמה מוביל אותנו להתנהלות פסולה. המדינה מצד אחד מבקשת מאתנו מיליוני שקלים להפקות מקור ודמי זיכיון - דברים שהיא צריכה לשלם עליהם, ולא לדאוג להם על גב הערוצים המסחריים".

לדברי איילון: "החקיקה הזו חפוזה. היא תוביל לכך שב-2013 יתקיים פה דיון על איך להציל את החברות הרב ערוציות. יש תחושה שעד שהמדינה לא מרסקת אותך, אתה לא זקוק לעזרה. אז לא תודה - אל תיתנו לנו עזרה, רק תניחו לנו בשקט לנהל את עסקינו, בלי התערבות של המדינה, כדי שנוכל להחזיר את החובות שלנו".

גם סמנכ"ל הרגולציה של חברת HOT, יורם מוקדי, טען בפני הוועדה כי "הרפורמה הזו נולדה בשליפה. יום אחד קם מישהו ואמר בוא נעשה רפורמה וניתן רישיון וחבילה צרה לכל דורש ופרסומות לכבלים והלוויין. הבעיה היא ששוק הפרסום צר מלהכיל גוף שידורי נוסף, וגם אם HOT תרוויח מפרסומות, היא לא תרוויח יותר מ-50 מיליון שקל. זה סכום כסף שאם יילקח מהערוצים המסחריים והרדיו, הוא יפיל אותם אחד אחרי השני".

ראש הוועדה, אופיר אקוניס אמר בתגובה לדברים כי "מה שעומד לנגד עינינו זו טובת הציבור". בשלב זה, חיים שריר ממטה מאבק היוצרים, אמר שאם איכפת מהציבור, צריך לדאוג לתרבות, שלדבריו תהיה בסכנה אם הרפורמה תצא לדרך. "החבילה הצרה היא צרה צרורה", טוען שריר. "ההשקעה בהפקות מקור תרד באופן משמעותי. גם הכבלים והלווין, שהם 'שמורת טבע' להפקה ישראלית איכותית ומתקדמת, ייאלצו להיכנע למכנה המשותף הנמוך ביותר שיוצר הפרסום. אם יש בעיה עם ערוץ 10, תטפלו בערוץ 10. לא צריך בשביל זה את כל המהלך הזה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
רשת לא יודעת לנהל טלויזיה.
במקום לנהל ימי שידור היא מציבה תכניות. תכניות חדשות עולות בתקופה של חגים ואז שואלים מדוע אין להם רייטינג. אברי גלעד בתכנית ראיונות מלאכותית ועבשה אחרי כלבוטק שלא מצליחה לנשוך כמו אמנון לוי וגיא ואורלי בערוץ 10. שבוע סוף זה מבוכה של הומור ומספיק לראות תכניות כמו מועדון לילה ולילה בכיף כדי לראות איך עושים הומור. צחוק מעבודה שהיתה המרענן הרשמי של הקיץ שעבר חסרה רענון של אמנים חדשים ומצחיקים בפאנל - ובכל זאת יעקב כהן מפתיע לטובה. הייתי מוסיף את יצפאן כדי לעזור להם לאושש את התכנית. פרויקט מסלול שלא המריאה ולא עניינה והכי גרוע, מחלקת פרומואים שלא גורמת לך לצפות בטלוויזיה אלא להתגעגע לימים של ירדן ומצרים. חברים, חוסר יכולת לנהל היא לא סימפטום היא מחלה. שרשרת ניהול התוכן בזכיינית רועננה לאחרונה הלוואי שנראה ממנה פירות. לצערי רשת נראית כמו קשת לפני חמש שנים והפער בינהן רק הולך וגדל.
אנונימי וכועס , תל אביב  |  12.10.09
1.
למה לאפשר לכבלים/לווין לקחת כסף על פרסומות?
אם מאפשרים להם פרסומות אז שיפתחו את התחנות לכל מי שרוצה!!! שיס יפתחו את את התחנות שלהם לכל מי שיש לו צלחת לווין והוט לכל מי שיש ממיר. נראה לי הזוי שגם נשלם על צפיה בערוצים וגם עוד ישימו פרסומות. זאת רפומה שנועדה לפאר את הכיס של הכבלים/לווין ולא עושה שום דבר טוב לציבור. זו דעתי בכל אופן. אני תומכת רק אם יפתחו את הערוצים לכולם ויפסיקו לקחת דמי מנוי.
שיחליטו: דמי מנוי או פרסומות  |  12.10.09