אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מאמינות בסטודנטים: עלייה של 10% בהשקעה השיווקית בקמפוסים צילום: חיים הורנשטיין

מאמינות בסטודנטים: עלייה של 10% בהשקעה השיווקית בקמפוסים

החברות המסחריות עושות השנה הרבה יותר ומשקיעות תקציבי ענק כדי לגייס את קהל הסטודנטים הנאמן. בתפריט: שירותי גלישה בלפטופ, מלגות, ממיר DDT וחסויות לאירועים

13.10.2009, 09:15 | גלי ברגר

מאז ומתמיד ראו החברות המסחריות את קהל הסטודנטים כאטרקטיבי להשקעה. למרות השנה הקשה והקטנת הוצאות הפרסום, החליטו השנה החברות להגדיל את השקעותיהן בפלח הסטודנטים. ל"כלכליסט" נודע כי התקציב שישקיעו החברות בשיווק לקהל זה צפוי לעלות בכ־10%־20%. חלק ניכר ממנו יבוא לידי ביטוי עם פתיחת שנת הלימודים ביום ראשון הבא.

גיא קלנר, מנכ"ל נכס וחברת ג גיא קלנר, מנכ"ל נכס וחברת ג'וב טוב | צילום: ינאי יחיאל גיא קלנר, מנכ"ל נכס וחברת ג

"ההשקעה של החברות המסחריות ב'רכש מדיה' - כלומר, בעיקר בשטחים להקמת דוכנים - תעמוד השנה על כ־3 מיליון שקל", מעריך גיא קלנר, מנכ"ל נכס, החברה הכלכלית של אגודת הסטודנטים תל אביב. "בפועל מדובר בהשקעה של פי 2.5, הכוללת עלויות הקמה של דוכנים, צוותי קידום מכירות וכדומה". קלנר מייצג עם חברת אינטלקט את קמפוס האוניברסיטאות תל אביב, חיפה, העברית, הטכניון והמכללה למינהל.

במרכז הבינתחומי בהרצליה מעדיפים ליהנות מהעובדה שהמוסד הוא מותג נחשק ומבוקש בקרב החברות המסחריות, ולפעול לבד. לדברי דותן חרוש, מנכ"ל החברה הכלכלית של אגודת הסטודנטים במוסד, ההשקעות השנה יגיעו לכחצי מיליון שקל - עלייה של 20% לעומת שנת הלימודים הקודמת. עם החברות שמשתפות פעולה נמנות קוקה־קולה, לאומי, פלאפון, חברת המשקאות אקרמן ועוד.

האוניברסיטאות והמכללות מגבילות את מסחור הקמפוס, וההכנסות הולכות לאגודות הסטודנטים ומשמשות למימון פעילותן השנתית. "ההכנסות שאנחנו מעבירים לאגודה הן בגובה כלל התקציב שלה, כך שמדובר בהכנסה מאוד משמעותית", מסביר חרוש. עבור החברות המסחריות, ההפנינג של תחילת שנה הוא אפשרות לחיבור עם קהל יעד שנמצא בשלב שבו עדיין לא גובשו הרגלי הצריכה שלו.

סלולר: אורנג' מדברת לקמפוס

 

חברת הסלולר אורנג' היא המפרסמת הגדולה ביותר בפלח הסטודנטים השנה. אורנג' בנתה חבילות ייעודיות לסטודנטים עם אגודת הסטודנטים הארצית, מה שהקנה לה את התואר "חברת הסלולר של הסטודנטים". ל"כלכליסט" נודע כי התקציב הכולל של אורנג' בפלח הסטודנטים יעמוד השנה על כ־6 מיליון שקל.

"אחד האמצעים החזקים ביותר בשיווק הוא פילוח נכון ומיקוד בצרכים של הסגמנט", אומר ארז פז, סמנכ"ל השיווק של אורנג'. "אנחנו מאוד ממוקדים בסטודנטים, אבל השנה בצורה מתוגברת".

סטודנטים בקפיטריה. ההשקעה של החברות המסחריות גדלה , צילום: אביגיל עוזי סטודנטים בקפיטריה. ההשקעה של החברות המסחריות גדלה | צילום: אביגיל עוזי סטודנטים בקפיטריה. ההשקעה של החברות המסחריות גדלה , צילום: אביגיל עוזי

הסיבה לכך פשוטה: באורנג' רואים בקהל הסטודנטים קהל יעד מרכזי למוצרים החדשים שהיא משווקת ­ובהם שירותי ה־Mobile Broadband, המאפשרים גלישה בלפטופ מכל מקום.

"במישור אחד אנחנו נותנים לסטודנטים הצעות שונות משאר השוק, ומותאמות לצרכים שלהם", מסביר פז. "במישור השני, אנחנו כיום החברה היחידה בישראל שנותנת ללקוחות את כל פתרונות התקשורת. אם סטודנט לוקח את ממיר ה־DDT שלנו, הוא יכול לצפות בטלוויזיה דרך המחשב שלו, בלי שתהיה לו טלוויזיה בבית בכלל".

בנקים: סטודנטים זה אינטרנט

 

ענף נוסף שמשקיע כבר שנים בסטודנטים הוא ענף הבנקאות. בנק דיסקונט הוא אחד הבנקים הפעילים בזירת הסטודנטים, ומפעיל סניף בקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית. לדברי קלנר ההשקעה של דיסקונט בקמפוסים שוהא ואינטלקט מייצגים תעמוד על כחצי מיליון שקל, והוא יהיה הבנק של אגודת הסטודנטים. "זו פוזיציה שאנו מאפשרים בשנתיים האחרונות", מסביר קלנר. "זה החל משיתוף פעולה עם לאומי קארד לפני שמונה שנים, כשלוגו האגודה הוטבע על כרטיס האשראי. בשנים האחרונות זה קורה עם ישראכרט".

בבנק לאומי השיקו השנה את לאומי דיגיטל, פלטפורמה שמתאימה במיוחד לקהל צעיר ולסטודנטים, ולכן מגדילים את ההשקעה שלהם בפלח הזה: ההשקעה השנתית בסטודנטים תעמוד על כ־2 מיליון שקל (לרבות פרסום באינטרנט), ב־20 קמפוסים שונים (ברכש מדיה).

"אנחנו רואים חיבור בין אחריות חברתית לפן העסקי", מסבירה תמר יסעור, ראש מערך השיווק בלאומי. לדבריה, בימים אלה חילק הבנק מלגות בשווי של 3 מיליון שקל לסטודנטים בפריפריה. בלאומי ינסו לשכנע את הסטודנטים להצטרף לבנק באמצעות מתנות בשווי של 1,500 שקל, ובהן לפטופ, מודם סלולרי עם חבילת גלישה של פלאפון ועוד.

בנק הפועלים יעמיד עמדות גיוס בעיקר בקמפוסים שבהם יש לו סניפים: האוניברסיטות חיפה, העברית, בן־גוריון והטכניון. עם זאת, עיקר הפעילות תהיה באינטרנט: אתמול הכריז הבנק שיעניק ל־40 סטודנטים מלגה של 5,000 שקל ושורה של הטבות ייחודיות. המלגות יחולקו במסגרת תחרות שיערוך הבנק בפייסבוק, שבה יתמודדו הסטודנטים על יכולתם לקבל מספר רב ככל האפשר של הצבעות מחבריהם.

משקאות: קרב משקאות האנרגיה

מי שעוד נלחמים על הסטודנטים ומוכנים להשקיע בהם לא מעט הם משקאות האנרגיה BLU ו־XL, שהתחרות ביניהם מביאה להשקעות גדולות בפרסום. העסקה עדיין לא סגורה, אך לדברי קלנר, לאחר שבשנה שעברה זכתה BLU בבלעדיות בקמפוסים, השנה הזו עומדת להיות השנה של XL. בסך הכל החברה תשקיע בשיווק לסטודנטים 4.5 מיליון שקל, בעיקר באירועים כמו יום הסטודנט. גם במרכז הבינתחומי XL תקבל בלעדיות.

גם BLU לא תזנח את הסטודנטים: חברת בני פאוזי שמשום, יבואנית המותג, תשקיע 2.5 מיליון שקל בפעילויות שכוללת חסויות למסיבות ואירועים שונים. החברה מינתה איש מכירות המופקד על קידום מוצרי BLU במגזר הסטודנטים.

בתחום המשקאות הקלים נערכת תחרות בין קוקה־קולה לטמפו. ההסכמים טרם גובשו. בתחום האינטרנט, החברה היחידה שתהיה פעילה בתחילת שנת הלימודים בקמפוסים שמייצגים נכס־אינטלקט היא בזק בינלאומי. בכל יום תיערך הגרלה שבה סטודנט יזכה בגלישה חינם לשלוש שנים.

תגיות