אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי לכלכליסט: ברנד פור יו תייצא את המותג לאירופה צילום: איל פישר

בלעדי לכלכליסט: ברנד פור יו תייצא את המותג לאירופה

החברה, המייצרת את המותג הפרטי לרשת הרביעית, תייצא ל־75 סופרמרקטים באירופה. צפי המכירות לשנה הראשונה: 6 מיליון שקל

14.10.2009, 09:39 | אורנה יפת

חברת ברנד פור יו, יצרנית המותג הפרטי לרשת הרביעית, "המותג", תייצא לראשונה את מוצריה בחנויות מזון באירופה - כך נודע ל"כלכליסט". החברה חתמה על הסכם ליצוא 60 מוצרי "המותג" לעשרות חנויות באירופה, ובין היתר לרשת קרפור, רשת המזון השנייה בגודלה בעולם. היקף היצוא בשנת הפעילות הראשונה צפוי לעמוד על כ־6 מיליון שקל.

בשנה האחרונה ייצאה ברנד פור יו לחנות יחידה של א.ב.א ויקטורי הפועלת במיאמי, אך כעת לראשונה מדובר ביצוא מסיבי של המוצרים ל־75 סופרמרקטים בבלגיה, הולנד וגרמניה, ולכ־50 מכולות באזור אנטוורפן, בריסל ואמסטרדם.

ברנד פור יו מייצרת את מוצרי המותג הפרטי לרשת הרביעית, הכוללת את הרשתות רמי לוי שיווק השקמה, א.ב.א ויקטורי, מחסני להב, סופר דוש, מחסני השוק, וח. כהן נתיבות.

ברנד פור יו תייצא מוצרים רבים, ביניהם, יינות, אטריות, מיצים, חטיפים לילדים ועוד. המוצרים ישווקו לקבל הצורך מוצרים כשרים באירופה באמצעות חברת דיסקבל שבבעלות איש העסקים היהודי ולדימיר שומילנסקי, המתמחה בשיווק מוצרי מזון כשרים באירופה.

לדברי רפי שפר, מנכ"ל ברנד פור יו, במסגרת ההסכם תרחיב החברה ב־2010 את היצוא גם לרשתות ולמכולות באוסטריה, אוקראינה ושוויץ. "אנחנו מתכוונים להציג את המוצרים בתערוכת Kosherfest, ומקווים לחתום שם על עסקאות יצוא נוספות", אמר שפר.

להערכתו, עד סוף 2010 ישווקו מוצרי "המותג" בכ־250 נקודות מכירה באירופה. לאחרונה הרחיבה החברה את שיווק המותג גם לרשתות זכיינות שאינן משתייכות לרשת הרביעית, ובהן רשת סופר ויקטורי (מאזור הצפון והקריות), רשת סופר אלפא ורשת מחסני חינם פלוס. ב־2009 הגיע "המותג" ל־600 מוצרים הנמכרים ב־200 מיליון שקל.

בחברה מעריכים כי בשנת 2010 תורחב הפעילות בחברה ומוצרי "המותג" ימנו 1,000 פריטים בהיקף פעילות של 280 מיליון שקל. לדברי שפר, הקטגוריות הבולטות שבהן פועל "המותג" הן פסטה, ירקות קפואים, שימורים, שניצלים קפואים, נייר טואלט וסבון נוזלי. בקטגוריות אלה מהווה "המותג" 35%–60% מסך מכירות הרשתות בקטגוריה. בקטגוריית הפסטה, לדוגמה, תופס "המותג" 50% מסך מכירות הקטגוריה בחנויות שבהן הוא משווק, בשניצלים הקפואים 35%, בנייר טואלט ונייר מגבת 50%, בשימורי ירקות וחמוצים 35%–45%, בסבון נוזלי 45%–60% ובקטגוריית הירקות הקפואים 55%. כמו כן, בקטגוריית הקפה הנמס, הנחשבת לקטגוריה קשה במיוחד, בה שולטים מותגים ותיקים כמו עלית ונסטלה, מחזיק "המותג" כ־10% מהקטגוריה בחנויות שבהן הוא משווק.

תגיות