אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יו"ר ועדת הכספים דורש מהאוצר ארכה של חודש ברפורמת הביטוח לאופנועים צילום: אלכס קולומויסקי

יו"ר ועדת הכספים דורש מהאוצר ארכה של חודש ברפורמת הביטוח לאופנועים

משה גפני: "האוצר הגזים באופן חמור. האופנועים הם כלי שימושי גם לעשירון התחתון ומסייע להפחית גודש בכבישים"

14.10.2009, 11:13 | נעמה סיקולר

הדיון על העלאת תעריפי הביטוח לאופנועים הגיע הבוקר (ד') לועדת הכספים, וזוכה בפתח הדברים לביקורת חמורה של יו"ר הועדה, ח"כ משה גפני. "האוצר הגזים באופן חמור" אמר גפני, "העלאת תעריף הביטוח לאופנועים זאת אטימות ביחס למה שקורה בפועל, כאשר האופנועים הם כלי שימושי גם לעשירון התחתון ומסייע להפחית גודש בכבישים".

בהמשך הדיון דרש גפני מהאוצר ארכה של חודש ברפורמת ביטוחי הרכב לאופנועים. "אם התשובה חיובית, ואני מתפלל בשביל האוצר שהיא תהיה חיובית, נקיים דיון מקיף בעניין", אמר.

בתחילת השבוע שלחו האופנוענים מכתבים לכל אחד מחברי הכנסת ובהם ביקשו את תמיכתם במאבק. הלחץ עשה את שלו כך שבנוסף לדיון בוועדת הכספים צפוי דיון בנושא גם במליאת הכנסת, בניסיון אחרון לעצור את כניסתה לתוקף בראשית חודש נובמבר הקרוב.

מדובר ברפורמה במסגרתה יעלו תעריפי ביטוח החובה לאופנועים ב-16% בממוצע. גובה הביטוח ייגזר מניסיונו של הרוכב - רוכבים צעירים ישלמו כ-30% יותר, ורוכבים מבוגרים ומנוסים ישלמו תעריפים מופחתים.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
על צדק חברתי ותאוות בצע - או - על מי מגן המפקח על הביטוח ?
תפקיד המפקח על הביטוח נועד להסדיר את שוק ביטוח החובה בישראל , (כמו גם ביטוחים אחרים) , למטרת הגנה על המבוטחים !!! מטרתו המקורית של חוק הפלת"ד היתה להקל על בתי המשפט בדיונים על נושא האשמה בתאונות דרכים . לפיכך , נקבע שהשוק יתנהל כשוק סגור שאינו נושא רווחים אלא מכסה את עלויות הנפגעים . לאחר עתירת חברת הביטוח אליהו לבג"ץ (בשנת 2000) לגבי הסדר אבנר (ז"ל) , פסק בג"ץ ש "...אין לקיים את הסדר אבנר בכפייה.." ופתח למדינה פתח לקיים את החוק הסוציאלי הזה בהסדר אחר (כדוגמת ביטוח הבריאות או הביטוח הלאומי) . המדינה באיוולתה , פנתה להסדר "תחרות חופשית" ונתנה לחברות הביטוח מנדט להדפיס כסף . פילוח המבוטחים על פי סיכון , מותיר את הפגיעים ביותר לחסדי חברות הביטוח שמפלות באופן גורף את מי שמסב להן הפסדים - בדיוק הדבר שהזהיר ממנו דו"ח וועדת כהנא שאפילו טבע מטבע לשון ייחודית - "ביטוח פרוהיביטי" . אבל , שלא תטעו - חברות הביטוח מרוויחות כל שנה קרוב למילארד שקלים על ביטוח החובה לבדו , כלומר , שוק סגור ללא רווחים - זה ממש לא . אבל איך מוכרים את זה לציבור ? הפרד ומשול - זו השיטה בה גונבים את דעת הקהל - אם לא נעלה את הביטוח לדו גלגלי , ישלמו הנהגים יותר (ותסכימו עם שלי יחימוביץ שזה ממש קישקוש) . למעשה , היום הסבסוד בין מכוניות לדו גלגלי הוא כזה שהנפגע מסבסד את הפוגע - כל הסדרי החצייה נועדו לתקן את המעוות ולהחזיר את חברות הביטוח למימדים טבעיים - לא כמו היום שעלות שכרם של חמשת בכירי חברת הביטוח כלל (למשל) מגיעה ל 30 מליון שקל ... חוק הפלת"ד (1975) קובע : הביטוח הוא חובה , ללא אשם וללא תקרה . הצדק מחייב גם - ללא סיכון וללא רווחים מופקעים לגופים פרטיים . וחוץ מזה לא אמרנו מילה על נתוני משטרת ישראל שקרוב ל 80% מהתאונות המעורבות , (כלומר דו גלגלי עם פחית) ,הן באשמת נהגים עוורים\\חרשים\\מדברים בסלולרי\\מתאפרים\\שותי קפה בנהיגה\\עם חצקונים - (מחק את המיותר ...) אז , על מי מגן המפקח ? האם על המבוטחים המסתכנים בעבירה פלילית אם לא ירכשו את הביטוח המופקע שמוכרות חברות הביטוח החמדניות ? או אולי , על אדוניו האמיתיים (לפחות מהחודש הבא עת יפרוש מתפקידו ויצטרף לשורותיהן) ?
הגידו כן לזקן , רחוק רחוק משם  |  15.10.09
7.
כל הכבוד לחכי"ם וצריך להמשיך במאבק
החכי"ם הוכיחו לאוצר שהם לא פראיירים, יהיו השלכות לגבי כלל האוכלוסייה במידה ותתקיים הגזירה הנוראה ולא רק רוכבי האופנועים והקטנועים יאכלו אותה הקטנוע זה אכן כלי מסוכן אבל הכל עניין של תרבות נהיגה, נהג רכב שמשתולל יעשה את אותו הדבר על אופנוע ולהפך אם רוכב האופנוע נוהג בצורה זהירה כך הוא ינהג גם ברכב אנחנו בסה"כ רוצים להגיע בלי פקקים ובלי לחפש חנייה עד עכשיו לכל אורך המאבק הפעילויות נעשו בתיאום מלא עם המשטרה וזה הוכיח את עצמו, צריך להמשיך בסטטוס הזה ולהיאבק כי זה עוד לא נגמר כל הכבוד לכל הרוכבים נתראה בפעילויות הבאות
ירון , מרכז  |  15.10.09
לכל התגובות