אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יוניליוור, שמן ואנג'ל יפרסמו על אריזות המוצרים תו איכות מזון צילום: שאול גולן

יוניליוור, שמן ואנג'ל יפרסמו על אריזות המוצרים תו איכות מזון

מדובר בתו צ'ויסס - תוכנית בינלאומית שהוקמה לפני שלוש שנים בהולנד, במטרה לסייע לצרכן בבחירה קלה של מוצרים בריאים

14.10.2009, 15:20 | גלי ברגר

החברות יוניליוור, שמן ואנג'ל יחלו לסמן את מוצריהם בתו צ'ויסס ב-2010, כך נודע ל"כלכליסט". תוכנית צ'ויסס היא תוכנית בינלאומית שהוקמה לפני שלוש שנים בהולנד, במטרתה לסייע לצרכן בבחירה קלה של מוצרים בריאים לצד עידוד התעשייה לשיפור מוצרים קיימים ופיתוח מוצרים בעלי פרופיל בריא. את התו מקבלים מוצרים שעומדים בקריטריונים התזונתיים, ונבחרו בהתאם להמלצות של ארגון הבריאות העולמי לתזונה ולמניעת מחלות כרוניות. על התו כתוב "הבחירה הנכונה" עם סימן של וי.

יוניליוור, שמן ואנג'ל הן הסנונית הראשונה של החברות המצטרפות למהלך. מוטי קרן, יו"ר ומנכ"ל יוניליוור שהציג את התוכנית בכנס מעלה, קרא לתעשיית המזון "להפסיק לדבר ולהתחיל לעשות. עלינו לבנות מודל משותף לסימון אחיד ברמה הלאומית ואולי כך נוכל להציל את הצרכן".

קרן הוסיף כי אתגרי הבריאות בישראל ובעולם - השמנה, סכרת ועוד, לצד הערכת חברות על פי אחריותן התאגידית בתחומים הרלווטניים, מחייבים את תעשיית המזון לקחת אחריות בנושאים אלה.

צ'ויסס בישראל היא עמותה בראשותה עומדת עמליה וקסמן, והיא נפרדת מחברת יוניליוור. מקור הקשר הוא בכך שיוניליוור בעולם אימצה את התקן על מוצריה והיא סייעה בהולנד לפתח את התו, וכן ברצונו של קרן לקדם את הנושא בארץ. בעולם שותפות לתוכנית יותר מ-140 חברות עם יותר מ-4,000 מוצרים הנושאים את התו. המדינות המובילות הן הולנד, בה 120 חברות אימצו את התו, בלגיה (16 חברות), ברזיל (9 חברות) פולין, גרמניה, צ'כיה ודרום אפריקה, שגם בהן בדומה לישראל כרגע שלוש חברות אימצו את התו.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות