אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מסדר כנפיים: איפה לומדים לטוס?

בעלות ממוצעת של 60 אלף שקל כמעט כל אחד יכול ללמוד לטוס. "כלכליסט" סוקר את בתי הספר בארץ ואת ההבדלים ביניהם וממליץ על כמה בדיקות שיש לעשות לפני שממריאים

18.10.2009, 07:00 | קרן צור

הבשורה הטובה היא שכמעט כל אחד יכול ללמוד לטוס. הבשורה הרעה? המחיר בשמים. מי שהעלויות של קורס טיס אזרחי, כ־60 אלף שקל, אינן מרתיעות אותו, יגלה שמגבלות הקבלה אינן רבות: גיל מינימום 17, בריאות תקינה (גם משקפיים או עיוורון צבעים קל אינם בעיה), עבר פלילי נקי וידע אלמנטרי באנגלית.

את החלק התיאורטי אפשר ללמוד באופן עצמאי באינטרנט, בבית ספר לתיאוריה דוגמת שיר גל בהרצליה, או אצל מורה פרטי, והעלות המקובלת היא 4,000–4,500 שקל.

החלק המעשי כולל, על פי חוק, 40 שיעורי טיסה בני שעה, אך תלמיד זקוק בממוצע ל־55–60 שיעורים, שנערכים במטוסים בעלי מערכות היגוי כפולות. במהלך הקורס בוחן בית הספר את החניך, כדי לעקוב אחר התקדמותו ולהכין אותו לבחינה הסופית מטעם מינהל התעופה האזרחית.

לפניכם מידע על בתי הספר לטיסה המובילים בארץ וטיפים על הדרך לבחור במתאים לכם.

F.N.A

 

מיקום: שדה התעופה בהרצליה. ותק: 12 שנים. מספר מדריכים: 20. מספר מטוסים: 10, מדגם ססנה 152 וססנה 172. יתרונות בית הספר: למרות המרחק של שדה דב משטח האימונים האווירי באזור הרצליה - מרחק שגורם לאובדן זמן טיסה יקר - היתרון שלו טמון בהיותו פתוח לאימוני לילה ובשעות הצהריים בסופי שבוע (שדה הרצליה נסגר עם רדת החשכה, וסגור בשישי־שבת בשעות 14:00–16:00). בית הספר מציע הלוואות למימון הקורס, וסימולטור (מדמה טיסה), לבוגרים המעוניינים להמשיך לרישיונות מתקדמים. מחירים: 60 אלף שקל לקורס על ססנה 152, 65 אלף שקל על ססנה 172. הקורס כולל 55-60 שיעורי טיסה, בהתאם לצורך. טיסת היכרות של 25 דקות: 490 שקל. פרטים: טל': 09-9577717, www.fna.co.il.

F.N.A F.N.A F.N.A

מונאייר

 

מיקום: שדה התעופה בהרצליה. ותק: 18 שנה. מספר מדריכים: 35. מספר מטוסים: 8, מדגם ססנה 152 וססנה 172. יתרונות בית הספר: הקורס נערך בשדה התעופה שהוא הקרוב ביותר לשטח האימונים היחיד באזור המרכז, ולכן אין בזבוז של זמן טיסה יקר על הגעה לתחום האווירי הזה. החניך גם יוצא נשכר מהעובדה שמדובר בשדה העיקרי לתעופה כללית, כלומר: לא ממריאים ממנו מטוסים צבאיים או מסחריים, שדוחקים את חניכי הטיס למקום האחרון בתור. מונאייר מפעילה מוסך משלה, ושירות הלקוחות פועל 24 שעות ביממה. מחירים: עלות הקורס תלויה בסוג המטוס, במדריך ובמספר השיעורים. עלות מטוס לשעה: 820 שקל לססנה 152, 945 שקל לססנה 172. עלות מדריך: 250-300 שקל לשיעור. טיסת היכרות של 30 דקות: 550 שקל על ססנה 152, 650 שקל על ססנה 172. פרטים: טל': 1-800-45-6666, www.moonair.co.il.

מונאייר מונאייר מונאייר

סקאי שירותי תעופה

 

מיקום: שדה התעופה בהרצליה ושדה דב בתל אביב. ותק: 7 שנים. מספר מדריכים: 15. מספר מטוסים: 10 מדגם ססנה 172. יתרונות בית הספר: הקורסים נערכים בשני מוקדים, והשיעורים מתבצעים אך ורק על מטוסי ססנה 172, המרווחים יותר. בסקאי מציעים גם מבצעים והנחות ברכישה מראש של חבילות ושעות טיסה. מחירים: בהתאם למדריך ולכמות השיעורים. 870 שקל לשעת טיסה, 250-300 שקל למדריך. מבצעים: ברכישת 10 שעות טיסה מקבלים שעה נוספת חינם. ברכישת 40 שעות כולל מדריך מקבלים הנחה ותנאי תשלום גמישים: 999 שקל לחודש, כפול 36 תשלומים. בית הספר מציע גם קורס סולו של 12 שעות טיסה (המינימום הנדרש על פי חוק לביצוע טיסת סולו), כולל מדריך, ב־399 שקל לחודש כפול 36 תשלומים. קורס סולו אינו מקנה רישיון טיס, אך מאפשר לתלמיד להתנסות בטיסה עצמאית, כשמדריך הטיסה משגיח על ביצועיו ממגדל הפיקוח. טיסת היכרות: 590 שקל לחצי שעה, 1,120 שקל לשעה. פרטים: טל': 1-599-55-45-35, www.israelsky.com.

סקאי שירותי תעופה סקאי שירותי תעופה סקאי שירותי תעופה

עיט תעופה ותיירות

 

מיקום: שדה תימן, באר שבע. ותק: 25 שנה. מספר מדריכים: 16. מספר מטוסים: 11, מדגם ססנה 152 וססנה 172. יתרונות בית הספר: הקורס מתבצע בשדה תימן, שאינו עמוס ופתוח 24 שעות ביממה. המטוסים חונים בקרבת מסלולי ההמראה, והמרחב האווירי פתוח ונוח לאימונים. בית הספר פונה בעיקר למי שרוצה לרכוש מקצוע ופחות לחובבים, ומציע לבוגרי הקורס להשתלב בעבודה, בטיסות הסדירות לתל אביב ולראש פינה. כמו כן, במנחת מתקיימות פעילויות דאייה וצניחה חופשית, שחניכי הקורס מוזמנים ליהנות מהן במחיר מוזל. מחירים: על פי מספר השיעורים. 1,200 שקל לשיעור, כולל השכרת מטוס לשעה ומדריך. טיסת היכרות של חצי שעה: 600 שקל. פרטים: טל': 08-6104488, www.ayit.co.il.

מגידו תעופה

 

מיקום: מנחת מגידו. ותק: 30 שנה. מספר מטוסים: 5, מדגם ססנה 152, ססנה 172 ואולטרא לייט. מספר מדריכים: 6. יתרונות בית הספר: שיעורי הטיס מתקיימים במנחת שאין בו עומס, המטוסים חונים בקרבת מסלול ההמראה, ואזור האימונים האווירי מאפשר לקיים עד ארבעה שיעורי טיסה במקביל. המנחת שופץ לאחרונה, ומסלול ההמראה בו נחשב לארוך ביותר אחרי נתב"ג. בית הספר מציע קורס תיאוריה (4,500 שקל ב־3 תשלומים), שנערך בימי שישי בבוקר. מחירים: בהתאם לסוג המטוס ולמספר השיעורים. עלות מטוס לשעה: 700 שקל לססנה 152, 800 שקל לססנה 172. עלות שעת הדרכה: 200 שקל. ברכישת חבילה של 10 שעות טיסה מקבלים שעה בחינם. טיסת היכרות של חצי שעה: 480 שקל. פרטים: טל': 04-6528847, www.megido-air.co.il.

מגידו תעופה מגידו תעופה מגידו תעופה

כנפי פז תעופה

 

מיקום: שדה התעופה בחיפה. ותק: 23 שנה. מספר מדריכים: 6. מספר מטוסים: 8, מדגם ססנה 152, ססנה 172 וצ'ירוקי 6. יתרונות בית הספר: שדה התעופה בחיפה פתוח 24 שעות ואינו עמוס, והמטוסים חונים בקרבת מסלול ההמראה. בית הספר מציע קורס תיאוריה ב־4,000 שקל. לבוגרי בית הספר יש אפשרות להשתלב כטייסים מסחריים במוניות האוויר שמפעילה החברה באגן הים התיכון. מחירים: בהתאם לסוג המטוס ולמספר השיעורים. עלות מטוס לשעה: 670 שקל לססנה 152, 760 שקל לססנה 172. עלות ההדרכה: 200 שקל לשעה. מבצעים: ברכישת חבילה של 10 שעות טיסה, מקבלים שעה נוספת חינם. טיסת היכרות של חצי שעה: 490 שקל. פרטים: טל': 04-8476188, www.canfeipaz.co.il.

כנפי פז תעופה כנפי פז תעופה כנפי פז תעופה

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
כללי על מה העניינים.
בארץ אם לא גונבים לא חיים- זאת הסיבה למה זה יקר. חוץ מזה, מערכת חינוך והשכלה בארץ הופכת אזרחיה לדבילים - רק במשפחות שההורים יחולים להשפיע יוצא מהשהו סביר... לכן כדי ללמד את טמבל לטוס צריך להשקיע המון זמן ולהתקדם מעט-לאט, לבדוק כל מדרגה האם חומר נקלט. למה צריך רישיון טיס בארץ? לאן לטוס? אם לקחת מטור לשכירות תחזור עם ערנק ריק ובלי תחתונים. עבור החסנה, טיפולים ושירות למטוס פרטי - גם יורידו ממך את התחתונים... חבל על הזמן והכסף לספסד את הגנבים האלה...
יוסי  |  25.09.17
6.
תגובה לטל
היי טל, כחניך טייס, שמחתי ללמוד כל יום ולא לחכות שבוע-שבועיים-שלושה בין כל שיעור לשיעור, רק כי אני מחוייב לדברים אחרים או כי המדריך שלי עסוק בדברים אחרים. תבין, קבעתי עם המדריך שלי שיעורים כמעט יום אחרי יום, וכך יכולתי לתרגל דברים ולא לתת להם לשקוע ולהישכח בחלוף זמן. כשאתה מקדיש זמן למשהו, אתה יכול לסיים אותו מהר. התיאוריה שעשיתי בארה"ב כללה מבחן אחד שלם, עליו שילמתי 100$ (ועוד 20$ על ספר ההכנה), וזהו. לא הייתי צריך ללכת לקורסים, פשוט למדתי, וראה זה פלא - מנהלת התעופה הפדרלית נתנו לי רישיון טייס אחרי (טוב, נו, התעצלתי קצת) חודש וחצי. את ההשלמה בארץ אני לא חייב לעשות אם אני לא מתכנן לטוס בארץ, וזה יכול לחסוך לי מלא כסף (צריך לפחות 10,000 ש"ח על תיאוריות ושיעורים ואגרות לטובת ההשלמה, פלוס אישור רפואי ישראלי אצל ד"ר ברלב). בנוסף, אני עוד אצטרך 10 שעות טיסה בשנה כדי לשמור על הרישיון, מה שעולה די הרבה בארץ - על שעת טיסה בארה"ב שילמתי 115$, ועוד 35$ לשעה אם היא הייתה מודרכת. בהצלחה לכולם, איתי
איתי , תל אביב  |  18.10.09
5.
בטיחות תעופה
ראשית, כחניך אינני חושב שזה אחראי ומקצועי ללמוד בחודש אחד להיות טייס. זהו תהליך הדרגתי שבכל שיעור לומדים דבר חדש חווים אותו ממספר כיוונים ועולים מדרגה. בנוסף שכחתם את התיאוריה ? לא שמעתי על מישהו שמסוגל לבצע 7 תיאוריות בחודש אחד. דבר אחרון זכרו שברגע שמגיעים לארץ צריך לעשות השלמות ומבחנים ועלותם הכוללת גבוהה ביותר (אלפי דולר). לגבי חברת סקאי, מלבד מטוסים טובים, בטיחותיים ונוחים הצוות אדיב ומקצועי. לא פחות חשוב הוא היתרון העצום שמרכז הכובד יושב בשדה דב וחניך למד החל מהרגע הראשון לטוס בבסיס חה"א שמשלב טיסות פנים ארציות וחה"א. בהצלחה לכולם טל דיין
טל , רמת גן  |  18.10.09
לכל התגובות