אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קריסטל הופכת לשחקנית בשוק המזגנים: השלימה רכישת תדיראן ב-16 מיליון שקל צילום: אבי ולדמן

קריסטל הופכת לשחקנית בשוק המזגנים: השלימה רכישת תדיראן ב-16 מיליון שקל

עוד לפני השלמת העסקה, מפעל תדיראן שבעפולה יסגר על ידי החברה העולמית Carrier וכ-220 עובדים יפוטרו. משה ממרוד: העסקה תכפיל את מחזור המכירות של קריסטל ותחזק את מעמדה בשוק

18.10.2009, 13:15 | גלי ברגר

קריסטלהופכת להיות שחקנית בתחום המזגנים: לאחר משא ומתן של חצי שנה רכשה החברה, שבשליטת איש העסקים משה ממרוד, את תדיראן מוצרי צריכה מידי חברת Carrier תמורת 16 מיליון שקל. עוד לפני השלמת העסקה מפעל תדיראן שבעפולה ייסגר על יד החברה העולמית Carrier וכ-220 עובדים יפוטרו.

במסגרת העסקה הופכת קריסטל, היצרנית והמשווקת של מקררי אמקור, היבואנית של מותגי אמנה, קריסטל, בלומברג, AEG ו-דה דיטריש, למפיצה הבלעדית של מזגני תדיראן, אמקור Carrier ו – Toshiba בישראל.

"שוק מיזוג האוויר הוא שוק שלא היינו בו עד כה, והעסקה מאפשרת לנו מהיום הראשון להחזיק נתח של 24%", אמר ממרוד לכלכליסט."העסקה תכפיל את מחזור המכירות, היא מכניסה אותנו לעולם חדש של מיזוג מוסדי ומחזקת את מעמדנו בשוק". שוק החשמל עובר בשנים האחרונות קונוסלידציה - מתקבץ לכחמישה שחקנים עיקריים, המחזיקים מותגים רבים וחלקם גם בעלי רשתות חשמל. 

מפרטי העסקה עולה כי תדיראן הפסידה תפעולית בחצי השנה הראשונה של 2009, 27.7 מיליון שקל, לאחר שב-2008 הרוויחה תפעולית 10 מיליון שקל וב-2007 - 14.4 מיליון שקל. ההפסד הנקי של החברה במחצית הראשונה של 2009 עמד על 88.7 מיליון שקל, ורק ב-2007 היא רשמה רווח של 3 מיליון שקל. גם מחזור המכירות של החברה ירד במחצית הראשונה של 2009. המכירות עמדו על 164 מיליון שקל לעומת 209 מיליון שקל.

דורון סלע, סמנכ"ל הכספים של החברה הסביר כי ההפסד נובע מעלויות סגירת המפעל, שחלקן הופרשו במחצית הראשונה של 2009. גם הירידה במכירות לדבריו נובעת מצמצום פעילות המפעל, שחצי מתוצרתו הייתה ליצוא, עקב יציאת Carrier משוק המזגנים הביתיים בעולם.

מפרטי העסקה עולה עוד כי נתח השוק של אלקטרה בשוק המזגנים מוערך ב-45%, טורנדו מחזיקה ב-15%, ברימאג המשווקת את LG אוחזת ב- 13% ונתח השוק של תדיראן מוערך בכ-24%.

המדיניות של תדיראן בשנים האחרונות הייתה השקעה מועטה בפרסום, זאת כאשר מדובר בשוק עתיר פרסום, בעיקר עם עלייתה של קבוצת טורנדו, שהמבנה הרזה שלה מאפשר לה להשקיע מיליוני שקלים בפרסום. לחברה יהיה פער גדול להדביק, והשאלה מהיכן היא תעשה זאת, שכן הרווח של קריסטל עמד במחצית הראשונה של 2009 על 530 אלף שקל בלבד, לעומת 2.1 מיליון שקל ב-2008 ו-9.6 מיליון שקל ב-2007.

ממרוד מבין כי החברה תצטרך לשנות זאת. "המדיניות של קרייר הייתה פחות השקעה בפרסום ויותר בשירות ובפיתוח מוצר. אני מניח שנצטרך להבליט את האיכויות באמצעות פרסום, קידום מכירות וכל הנלווה לכך".

לדבריו השירות של קריסטל ותדיראן לא יאוחד: "הסינרגיה היא מאוד מסוכנת כיוון שמדובר במוצר עונתי. סינרגיה לא תיתן פה שירות יותר טוב".

תגיות