אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יו"ר דיימלר: "נעמיק את תוכנית הקיצוצים בעקבות ההפסדים" צילום: shutterstock

יו"ר דיימלר: "נעמיק את תוכנית הקיצוצים בעקבות ההפסדים"

בראיון שנתן דיטר צטשה הוא הבטיח לעקוף את יעד החיסכון בסכום של 4 מיליארד יורו עד סוף השנה, ולהחיל שינוי מבני עמוק בחברה

18.10.2009, 23:46 | ארז רומס

יו"ר קבוצת דיימלר בגרמניה דיטר צטשה הודיע כי יישום תוכנית הקיצוצים שעליה הכריזה יצרנית הרכב בעקבות הפסדי הענק במחצית הראשונה של 2009, עתידה להימשך ואף להתרחב לחטיבות אחרות בתאגיד. "החברה שלנו אינה זקוקה לאפקטים חד־פעמיים של שיפור, אלא למגמה עקבית ומעמיקה של שינוי מבני", אמר צטשה בראיון שנתן ליומון הגרמני "האנדלסבלאט".

לדבריו, בכוונתה של דיימלר - המייצרת, בין השאר, את המותג מרצדס - לעקוף את סכום היעד בגובה 4 מיליארד יורו שנקבע לקיצוצים: "חסכנו ונמשיך לחסוך בכל דבר שיועיל לתהליך ייצור כלי הרכב שלנו. למשל, מחקנו לחלוטין השקעות שאינן קשורות במישרין למוצרים שלנו. הצבנו לנו את רף 4 מיליארד היורו עד סוף השנה, ואני סמוך ובטוח שנצליח לעבור אותו".

במסגרת העמקת תוכנית הקיצוצים בכוונת דיימלר לכונן שיתוף פעולה עם יצרנית רכב נוספת כדי לייצר דגמי רכב קטנים יותר. צטשה סירב לאשר או להכחיש את השמועות בשוק הרכב, אשר מדברות על רנו או טויוטה בתור שותפות פוטנציאליות לפרויקט זה. עם זאת, את שיתוף הפעולה שמנסה דיימלר לכונן בשנים האחרונות עם ב.מ.וו הגדיר צטשה כ"לא מזהיר".

את ההתקדמות הגדולה ביותר בשנה האחרונה רשמה דיימלר, לדברי צטשה, בתחום צמצום פליטת הגזים הרעילים. להערכתו, הישג זה הוא שאפשר למרצדס לצמצם את הפער מול מתחרתה העיקרית ב.מ.וו. "נכון להיום, עומדת פליטת הגזים הרעילים של רכבינו על 160 גרם לק"מ, כמות דומה ל־155 הגר' שפלטו רכבי ב.מ.וו ב־2008".

תגיות