אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי לכלכליסט - בדרך למגרש הגרוטאות: 4,000 מכוניות צה"ליות

בלעדי לכלכליסט - בדרך למגרש הגרוטאות: 4,000 מכוניות צה"ליות

במשרד הביטחון לא מצליחים למכור מכוניות מדגמי רנו קנגו, אופל אסטרה ורנו מגאן. הסיבה: מצב מכני רע וקילומטראז' גבוה. הפתרון: פירוק לחלקי חילוף וגריטה

20.10.2009, 07:05 | שרון ביידר

במשרד הביטחון מתקשים להתמודד עם מכירת צי הרכב הצה"לי. המכוניות נוסעות מאות אלפי קילומטרים בשנה ומחליפות ידיים בתדירות גבוהה ול"כלכליסט" נודע שבמשרד החלו לבחון אפשרויות לגריטה (הוצאה מכלל שימוש והפיכה לגרוטאה) של 4,000 מכוניות מדגמי רנו קנגו, אופל אסטרה ורנו מגאן שמוצעות למכירה זה זמן רב.

 , צילום: עמית שעל צילום: עמית שעל  , צילום: עמית שעל

המכוניות, שנרכשו לפני כשש שנים, יצאו מכלל שימוש עם כניסתן ההדרגתית של מכוניות ליסינג לצי הצה"לי לאחרונה. משרד הביטחון פרסם כמה מכרזים כדי למכור את המכוניות לסוחרי רכב, אך הסוחרים לא נענו להצעה.

הסיבה המרכזית לחוסר ההיענות היא שהמכוניות נמכרות בשיטת "אז איז" - מצב שבו הרוכש אינו מסוגל לבדוק בעצמו את מצבה המכני של המכונית. במשרד הביטחון מעריכים גם שלא יוכלו לעמוד בהתחייבות לגילוי נאות בפני הרוכשים - פירוט היסטוריית הטיפולים של כל רכב המוצע למכירה. נוסף על כך, המכוניות ידרשו טיפול מקיף ויקר - תנאי המרתיע את הקונים.

"מצב שוק הרכב המשומש גרוע והמחירים שנוכל לקבל עבור המכוניות נמוכים מאוד", אמר גורם המקורב לנושא במשרד הביטחון, "בלית ברירה, התחלנו לבחון ברצינות את פירוקן של המכוניות". לדבריו, חלקים שמישים יימכרו לסוחרי חלפים וחלקים אחרים, כגון שלדות, יעברו לגריטה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



41 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה