אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אלי זוגלובק: ייקח לנו לפחות שלוש שנים להחזיר את ההשקעה בטבעוף צילום: אלעד גרשגורן

אלי זוגלובק: ייקח לנו לפחות שלוש שנים להחזיר את ההשקעה בטבעוף

זוגלובק השיקה מיתוג מחודש למוצרי הבשר שלה בהשקעה של חמישה מיליון שקל. אלי זוגלובק: "כשנקראתי לדגל לנהל את החברה, מצאתי שהיא איבדה את הפוקוס שלה"

20.10.2009, 13:12 | גלי ברגר
"כשחברה משקיעה בפעילות חדשה, לוקח לה לפחות שלוש שנים להחזיר את ההשקעה. אם הקטגוריה היתה קלה אני מניח שכולם היו שם". כך אמר לכלכליסט אלי זגולובק, מנכ"ל חברת זוגלובק, בהתייחסו להשקה המחודשת של טבעוף לפני כחודש וחצי.

עם קריסת משחטת עוף העמק רכשה זוגלובק תמורת כ-5 מיליון שקל את הזכות לשימוש במותג ובלוגו. מדובר בעוף שגדל ללא אנטיביוטיקה וזרזי גידול. פרט להשקעה הראשונית החברה צריכה ללמוד את הנושא, להשקיע במגדלים, לייצר פרוטוקול של גידול, שחיטה, פירוק ועוד. בבעלות הקודמת עמדו מכירות טבעוף על 80 מיליון שקל.

נקניק מבודל

פרט לטבעוף ידיהן של אנשי זגולובק היו עמוסות בשנתיים האחרונות בגיבוש אסטרטגיה שיווקית חדשה לחברה, אותה השיקו היום. במטרה להגדיל את מכירותיה ובמיוחד את נתח השוק של הנקניקים הארוזים. החברה תנסה לחנך את הצרכן להבדיל בין מוצרי פרימיום למוצרים בסיסיים באמצעות בידול אריזות המוצרים. מהיום יוכל הצרכן בעומדו מול המקרר לבחור בין אריזות גדולות מפלסטיק לנקניקי פרימיום ואריזות קטנות יותר לנקניקים בסיסייים. בשאר המוצרים – נקניקים יבשים, נקניקיות ומוצרי בשר מעובד הבידול יהיה באמצעות התווית "באיכות מובחרת".

ההבדל יהיה כמובן גם במחיר, את מוצר הבסיס יוזילו בכ-10% ולדברי החברה כעת הוא ישחק באותה רמת מחיר של המתחרים, ואת הפרימיום: פסטרמה מנתח שלם ונקניקי בקר מובחרים ייקרו את המחיר בכ-7% לק"ג. כיוון שזוגלובק מקטינה את כמות הנקניקים באריזה ל-300-330 גרם, המחיר הסופי של אריזות הפרימיום צפוי להיות דומה לזה של היום. במהלך, כולל השקעות בקמפיין, יושקעו כחמישה מיליון שקלים. לכלכליסט נודע כי הקמפיין, באמצעות מקאן אריקסון, יעלה במחצית נובמבר ואמור להביא לידי ביטוי את מורשת החברה ולא ימשיך את הקו שהשיקו לפני כחצי שנה ודיבר על קהילת הפסטרמיסטים,

עבור זוגלובק, שתגיע ב-2009 למכירות של כ-600 מיליון שקל, מדובר בהשקה משמעותית ביותר, שכן זהו ביטוי לאסטרטגיה החדשה של החברה מאז נרכשה לפני שנתיים על ידי עמי ויעל זוגלובק לאחר סכסוך ירושה ארוך. אלי זוגלובק, בנו של עמי חזר מארצות הברית לנהל את החברה ואמר: "נקראתי לדגל לנהל את החברה, ומצאתי שזוגלובק איבדה את הפוקוס שלה גם במסר השיווקי וגם במיקוד השיווקי. זה שאתה טוב בהכל עשוי להגיד שאתה לא בהכרח טוב בדברים שהם הליבה שלך ועכשיו זוגלובק מתמקדת בבשר – איפה שהתשוקה והניסיון שלה".

 הנקניקים של זוגלובק הנקניקים של זוגלובק  הנקניקים של זוגלובק

"הרעיון הוא כמו שבשוקולד יש שוקולד איכותי יותר לפי אחוז פולי הקקאו, לעשות בידול גם בתחום של הנקניקים" אמר דניאל שבתאי, סמנכ"ל השיווק של החברה. אלא שבניגוד לשוקולד בו יש אכן מספר אבסולוטי, לא כל כך ברורה המשמעות של המונח איכות מובחרת. " זוגלובק החליטה בתור מובילת שוק לשים את הסטמפה איכות מובחרת. אנחנו רוצים להנחות את הצרכן מה אנחנו מאמינים שהוא פרימיום", אמר אלי זוגלובק.

האריזות בעיצובו של ברוך נאה גדולות יותר ובעלות נראות ייחודית, אך יחד עם זאת כוללות גם יותר חומר גלם פלסטיק, מה שלא כל כך ידידותי לסביבה. "השקענו באריזות שנפתחות ונסגרות טוב יותר וגם רשמנו עליהן פטנט. אני מאמין שהשימוש הרב פעמי שיעשו בהן יפצה על כך שהן כוללות יותר חומר גלם", אמר זוגלובק.

הקטגוריה של נקניק פסטרמות ובשר מגלגלת לפי סטור נקסט 940 מיליון שקל בשנה. בזוגלובק זיהו כי ההזדמנות שלהם לצמוח היא בפלח של נקניקים ארוזים, שם היא מחזיקה ב-28.5% בלבד לעומת 32.6% של טירת צבי.

ההשקעה של זוגלובק בבשר תבוא בשלב זה על השקעתה בתחיליפי הבשר (מוצרי טבע) וכן בתחום המאפים בו היא פועלת. יחד עם זאת בחברה מבהירים כי אין בכוונתם לוותר על אף אחד מהתחומים. "אין לנו תוכניות להוביל את השוק, אבל אלו קטגוריות שיושבות טוב באסטרטגיה של זוגלובק שכן הן מביאות לניצול נכון יותר של מערכת ההפצה בקירור", הסביר זוגלובק.

תגיות