אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הצרכן יוכל לבטל עסקת התחברות לכבלים או לאינטרנט בתוך שבועיים צילום: shutterstock

הצרכן יוכל לבטל עסקת התחברות לכבלים או לאינטרנט בתוך שבועיים

בדיונים בין משרד התמ"ת לנציגי חברות התקשורת הציעו נציגי התמ"ת כי הצרכן ישלם 5% מגובה העסקה או 100 שקל עבור ביטול השירות, כך נודע ל"כלכליסט". בחברות התקשורת חושבים כי מדובר בסכום נמוך מדי

20.10.2009, 13:44 | אורנה יפת

הצרכן יוכל לבטל עסקת מכר מרחוק לקבלת שרות תוך 14 יום מקשירת העסקה או מיום שקיבל מסמך בכתב על העסקה, גם אם כבר הוחל במתן השירות. כך אושר היום בוועדת הכלכלה.

מה שלא ברור בשלב זה, כמה זה יעלה לצרכן. הדיון בתיקון לחוק נסוב סביב שירותים שנותנות לצרכן חברות התקשורת, ביניהן HOT, yes, בזק וחברות המספקות שירותי אינטרנט. ל"כלכליסט" נודע, כי במשרד התמ"ת מצדדים בכך שהצרכן ישלם עבור ביטול השירות 5% מגובה העסקה או 100 שקל, הנמוך מביניהם, אלא שחברות התקשורת טוענות כי זהו סכום נמוך מדי.

נציגי חברות התקשורת טענו בדיון כי ברגע שהתקינו בבית הצרכן את התשתית לשירותי אינטרנט או כבלים, על הצרכן לשלם דמי ביטול עבור ההתקנה הכוללות גם הוצאות עבור שעת טכנאי.

כיום החוק מאפשר לצרכן לבטל עסקת מכר מרחוק תוך 14 יום עבור מוצר שנקנה, אך לא עבור שירות. בעסקאות הכוללות מתן שירות נכבלים הצרכנים לעסקאות שירות מתמשכות בלי שניתנת להם האפשרות לבטל את העסקה, רק משום שהוחל במתן השירות. סגנית שר התמ"ת, חברת הכנסת אורית נוקד, אומרת כי "אין שום סיבה שניתן יהיה להחזיר מוצר עד 14 יום מקנייתו ולקבל את הכסף חזרה, וזכות זו תימנע מהצרכן בעסקאות שירות". התיקון לחוק אמור לתת לצרכנים פרק זמן של שבועיים ימים בו יוכלו לבחון את השירות המוצע להם ותינתן להם זכות ביטול במידה ולא ירצו להמשיך בהתקשרות עם החברה.

סעיף נוסף בחוק שנידון היום בוועדה היה בנושא הזמנות תיירות. כיום החוק מאפשר לצרכנים לבטל הזמנה לנופש עד יומיים מתחילת החופשה. התאחדות בתי המלון מבקשת לשנות את החוק ולהאריך את ההודעה על ביטול ל-7 ימים לפני מועד החופשה המתוכנן. בנושא זה היה ויכוח בין הצדדים. ח"כ נוקד ביקשה מהמלונאים להציג בפני הוועדה את כל הנתונים על ביטול עסקאות והוחלט כי הנושא יידון מחדש בדיון נוסף.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות