אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
13% מהבלוגרים האמריקאים מתפרנסים מכתיבה בבלוג צילום: shutterstock

13% מהבלוגרים האמריקאים מתפרנסים מכתיבה בבלוג

כך עולה מסקר שנערך בקרב יותר מ-2,800 בלוגרים. עוד מתברר כי ל-28% מהבלוגרים בארה"ב הכתיבה מניבה רווח מסוים, מפרסום באתר או בדרכים אחרות. הבלוגר הממוצע: גבר אקדמי מהמעמד הבינוני

20.10.2009, 16:29 | אבנר קשתן
הבלוגר הממוצע הוא גבר אמיד בעל תואר אקדמי, כותב בשלושה בלוגים או יותר ופעיל בבלוגוספירה מעל שנתיים - כך עולה מסקר שערך אתר טכנוראטי, מנוע חיפוש ואינדקס בלוגים הקיים מאז 2002, כחלק מפרויקט "מצב הבלוגוספירה" השנתי של האתר.

הסקר, אשר נערך בחודש ספטמבר בקרב 2,828 בלוגרים ברחבי ארה"ב, התמקד הפעם בבלוגרים מקצועיים ובכתיבת בלוג כמקצוע, וזאת לאור המתיחות בין אמצעי התקשורת המסורתיים למדיה החדשה המיוצגת על ידי הבלוגרים, טוויטרים ורשתות חברתיות.

הנתון המפתיע מתוצאות הסקר הוא העלייה בנוכחותם של בלוגרים מקצועיים אשר מתפרנסים, חלקית או באופן מלא, מכתיבתם בבלוג. 28% מכותבי הבלוגים העידו כי כתיבתם בבלוג מניבה להם רווחים: כ-15% מכלל הבלוגרים רואים בכתיבת הבלוג תוספת להכנסה הראשית שלהם, 9% הם עצמאיים שהבלוג מהווה את מקור פרנסתם העיקרי, בין אם מרווחי פרסומות באתר או מכתיבה על שירותים שהם מספקים. 4% בלבד הם בלוגרים מקצועיים בשירות חברות וארגונים.

לאור המשבר בענף העיתונות והתקשורת המסורתית, תופסים הבלוגים מקום מרכזי יותר ויותר בזירת התקשורת, גם בנושאים החורגים מהטכנולוגיה והפוליטיקה, תחומים שבהם התמקדו הבלוגים בעבר. מעבר לכך, יותר ויותר בלוגרים, כ-35% על פי הסקר, עובדים או עבדו בעבר בעבור ערוצי תקשורת מסורתיים כגון עיתונות או טלוויזיה, נתון המראה על אימוץ איטי של המדיות החדשות גם על ידי אנשים התקשורת הישנה.

תגיות