אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ייצוגית: חברות הדלק מנפחות את התשלום עבור הדלק בתחנות

ייצוגית: חברות הדלק מנפחות את התשלום עבור הדלק בתחנות

התובע טוען כי המונה בתחנות הדלק מתחיל לפעול עוד לפני שהתדלוק החל. התביעה מוערכת ב-124 מיליון שקל

21.10.2009, 16:31 | מארק שון
חברות הדלק מנפחות את התשלום עבור הדלק בתחנות התדלוק, כך נטען בייצוגית שהוגשה היום (ד') בבית המשפט המחוזי בחיפה. התביעה המוערכת בכ-124 מיליון שקל הוגשה כנגד נגד חברות הדלק דור אלון, סונול,פזו דלק.

התובע, אייל גור, עצמאי בתחום הנדסת אלקטרוניקה, פיתוח מערכות ממוחשבות תעשייתיות וביטחוניות ובפיתוח אלגוריתמים, טוען כי הוא גילה במקרה שלאחר שהעביר את כרטיס האשראי שלו לקראת תדלוק, ועוד בטרם החל בתדלוק ואף בטרם שיצאה ולו טיפה אחת של דלק מהמשאבה החל מונה הדלק לפעול ועימו מונה התשלום.

התובע טוען, באמצעות עורכי הדין אמיר שאשא וליאור צמח, כי בחלק מהמקרים החיוב היה גבוה בעשרות אגורות בלבד, אך במקרים אחרים הגיע לכדי מספר שקלים עוד לפני תחילת התדלוק.  

גור תיעד באמצעות וידאו מספר דוגמאות לתופעה ויזם פנייה לתכנית התחקירים "כלבוטק" בערוץ 2. לאחר קבלת החומר נערך תחקיר על-ידי כלבוטק, במסגרתו אוששו הטענות, כאשר התופעה חזרה על עצמה פעם אחר פעם בחברות הדלק שונות, לטענתו. התכנית אמורה להיות משודרת ביום ה' הקרוב.

אחת התחנות אליה נכנס היא תחנה של דור אלון בכביש 65 (עוקף חדרה), לשם נכנס לתדלק את האופנוע שבבעלותו. כשמונה הדלק והחיוב החלו לפעול בטרם נכנס דלק לאופנוע, הוא סבר שיש דליפה כלשהי והזעיק בדחיפות את נציג התחנה, אולם הסתבר כי אין כל דליפה ואין כל נזילה והמתדלק השיב לו את חיוב היתר בו במקום. בתחנת פז בכביש עוקף חדרה חויב גור חיוב יתר של כ-32 אגורות, ובתחנת סונול בתוך חדרה בסמוך לכביש 4 - חיוב סרק בסך של כ-26 אגורות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

28 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

28.
קרה לי פעם אחד - בסכום גבוה יותר
תדלקתי בתדלוק עצמי בתחנה מסויימת. הרמתי את הפייה מהמקום, ולאחר מס' שניות המונה החל "לרוץ", מבלי שיצא דלק מהפייה. רק לאחר 2.70 ש"ח המונה נעצר. היות והייתי זקוק לדלק בדחיפות (כבר נדלקה לי הנורה ברכב)... תדלקתי כרגיל. זו הייתה תחנה של תדלוק עצמי, ולכן לא היה אף אדם בתחנה לדבר איתו. התקשרתי לשירות הלקוחות של חברת הדלק במטרה לקבל זיכוי, אבל טירטרו אותי והעבירו אותי מאחד לשני. בסוף וויתרתי.
חיים מאירי , חולון  |  25.10.09
לכל התגובות