אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרשנות: נוחת בבוץ של אל על

פרשנות: נוחת בבוץ של אל על

שקדי יצטרך להראות לבעלי המניות שאל על יכולה לחזור ולהיות רווחית, והכל באחת מתקופות המשבר הקשות ביותר שידע ענף התעופה

22.10.2009, 06:50 | עידן גרינבאום

אז מה היה לנו באל על בשש השנים האחרונות? מנכ"ל אחד שידע למכור חיתולים, אחד שידע לתת שירות איכותי לבעלי טלפונים סלולריים, ומעכשיו אחד שיודע איפה האיראנים מחביאים כל צנטריפוגה ומבחנה השייכות לפרויקט האטום. כולם אנשים מצוינים, מנהלים מוכשרים ועתירי ניסיון, ובתווך חברה אחת שלא מצליחה להתרומם.

עמוס שפירא עשה מהפכה גדולה במכירות ובקשר עם העובדים, חיים רומנו שיפר פלאים את השירות ומאליעזר שקדי מצפים לצאת למלחמה - לא פחות. שקדי יצטרך לרדת לבונקרים המבוצרים ביותר ולפתוח אותם. הוא יצטרך לבוא לחבריו הטייסים, שנהנים מתנאי שירות שאין להם אח ורע בעולם התעופה ולקצץ בהם באגרסיביות. הוא יצטרך לשלוח הרבה מאוד עובדים מן השורה הביתה, כי אין עוד אף חברת תעופה שבה היחס בין מספר העובדים למספר המטוסים הוא כל כך גבוה כמו באל על. הוא גם יצטרך לבוא למכריו היושבים סביב שולחן הממשלה ובכנסת ולתבוע מהם לקיים אחת ולתמיד את ההתחייבויות שנתנו בתחום מימון הוצאות הביטחון ושיפור הבטיחות. ומעל הכל, שקדי יצטרך להראות לבעלי המניות שאל על יכולה לחזור ולהיות רווחית, והכל באחת מתקופות המשבר הקשות ביותר שידע ענף התעופה העולמי.

היו לאל על ולמנהליה לא מעט אפשרויות לבצע שינוי דרמטי בהתנהלות שלה בכל הנוגע להסכמי העבודה הנוהגים בה כאשר נהפכה מחברה ממשלתית לחברה פרטית, אולם הם בחרו מסיבותיהם לא לעשות זאת. עכשיו זה כבר הרבה יותר קשה והרבה יותר יקר. שקדי אמור להיות האיש שיספק את הסחורה. את הטייסים הוא מכיר מהמועדון בטייסת, כולם הרי היו פקודיו. את יוסי (סוסו) לוי, יו"ר ועד העובדים, לעומת זאת, הוא עוד לא פגש, וזו עתידה להיות כנראה פגישה לא פשוטה. לוי הוא איש טכני, מכונאי בהשכלתו ובעיקר איש של אנשים, והוא לא מתכוון לוותר בשקל לטייס עטור התהילה. שקדי, מצדו, לא פגש בחייו ועדי עובדים. אף מכונאי בטייסת העמק לא איים מעולם לסגור את הבסטה אם ייגעו לו בשכר, ואף איש חימוש בבסיס נבטים לא עשה אף פעם שביתה איטלקית במחאה על קיצוץ כזה או אחר.

שקדי יצטרך בקרוב, ככל הנראה, להסתגל ליו"ר חדש שייכנס לנעליו של עמיקם כהן. בעלי המניות שמינו את כהן לתפקיד ראו בעיניים כלות כיצד הוא מקדיש את עיקר זמנו בחודשים האחרונים למכירה המתוקשרת של פרטנר לאילן בן־דב. בינם לבין עצמם הם הרימו יותר מגבה אחת על כך שבכל הראיונות שחילק ובהתבטאויות הפומביות שלו הוא התעלם כמעט לחלוטין מתפקידו המרכזי באל על. כהן, גם זה לא סוד, רצה שחיים רומנו ימשיך בתפקיד המנכ"ל, בניגוד לבעלי המניות שהראו לו את הדרך החוצה.

אם שקדי חשב עד עכשיו שהשבתת תוכנית הגרעין האיראנית היא עניין סבוך ומורכב, הוא יגלה בחודשים הקרובים שגם האתגרים שמציבים החיים האזרחיים עלולים להיות מורכבים למדי.

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
פתאם מתעוררים הטיסיים ?
דיברו קצת על כסף ופתאום מתעוררים הטיסיים ? כעובד אל על ידוע לכל, שמגזר הטייסים הוא הכי סוציומט ,רודף כסף ,והטבות אישיות! וחוץ מזה לא מעניין אותם כלום.הרי ברור ששקדי לא יצליח לגעת בשקל שהם מקבלים ואז ייפנה במקום אליהם ולכל הסמכלים (ויש הרבה) ייפנה אל העובדים שמרוויחים שכר מינימום!!! בדוק!! אך בגלל עבודה בשבתות ומשמרות עוברים קצת את המינימום, וייקח מהאנשים החלשים שטובעים במשכנתאות ! האמת כואבת אבל היהודים.............
28.10.09
8.
ליפקין שחק וסגיס-מיותרים
עד שלא יחליפו חלק נכבד מהדירקטורים כלום לא יזוז. אמנון ליפקין שחק ועמי סגיב מונו רק בגלל עברם. אין להם הבנה ורקע מתאים בחברת תעופה. מדהים איך הוחלט לשלם לליפקין שחק 60,000ש"ח לחודש מס' חודשים עד שנמצא כהן שגם הוא מרוויח 90,000ש"ח לחודש ועל זה אופציות. עו"ד יודי לוי אמנם בעל מניות בכנפיים והוא בעל המשרד הגדול בארץ לעריכת דין. עדיין מה יכולתו לשאול את השאלות הנכונות? ומה יכולתו המקצועית לקבל החלטות בנושא תעופה? כנ"ל תמי בורוביץ'ואחרים בדירקטוריון. רק שניים שם מבינים משהו איזי וגינסבורג אך כחם אפסי. את איזי ממילא העיפו ופיני חדש. למעשה לאחר הכשלון עם רומנו אין סיכוי להבראת החברה. מה העובדים פריירים?? (גם אם הם לא צודקים). יבואו מנהלים למינהו לשלש ארבע שנים יקבלו מיליונים נטו ויתנדפו?? אגב הדוגמאות להוכחת האמור לעיל היא צרור ההחלטות בדירקטוריון בדבר גידור הדלק.חובבנות מדהימה.עדיף היה לקנות בכסף שהתנדף הגרלות במפעל הפיס.למעשה בנושא זה גם מלכי אמור לשלם.
מבין דבר , לד  |  28.10.09
6.
תשובה לטייסי אל-על
הכתב יודע הייטב מה שהוא כותב... רוצים את משכורות טייסי לופטהנזה? אני לא כל כך בטוח... תצטרכו להגיע למקום העבודה שלכם בכוחות עצמכם כמו כללללללל צוותי האוויר שבעולם..אין מוניות יותר. רוצים אוכל במטוס? וותרו על האש"ל או תקנו לכם אוכל ,תמורת האש"ל שמשלמים לכם..אפשר לאכול גם את מה שנשאר מהנוסעים (ונשאר הרבה). בטיסות קצרות תטוסו רק 2 טייסים (לפי חוקי התעופה ולא לפי הסכמי עבודה).. רוצים עוד????????????? בכיינים הייתם ותשארו כל חייכם. שקדי לא יוכל לספק את הסחורה!!! הוא אחד משלכם.
איש תעופה , תל אביב  |  24.10.09
לכל התגובות