אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי - המהפכה הירוקה בדרך: חברות הייטק עוברות למכוניות קטנות יותר

בלעדי - המהפכה הירוקה בדרך: חברות הייטק עוברות למכוניות קטנות יותר

לכלכליסט", נודע כי עם כניסת שווי השימוש הלינארית חברת מטריקס תרכוש מכוניות סוזוקי אלטו ישירות מהיבואן

22.10.2009, 18:47 | שרון ביידר

שיטת המיסוי הירוק והמעבר לשיטת שווי שימוש ליניארית מובילה חברות במשק לשקול רכישה ישירה בהיקף גדול יותר של כלי רכב זולים וחסכוניים. ל"כלכליסט", נודע כי חברת ההיי טק מטריקס תתחיל בפיילוט שבו היא תרכוש מכוניות מסוג סוזוקי אלטו שהיא המכונית הזולה בישראל שעלותה נאמדת בכ-73 אלף שקל בלבד. המכוניות יירכשו ישירות מיבואנית סוזוקי - מכשירי תנועה. נועם קום, קצין הרכב של מטריקס ויו"ר פורום נוהגים היי טק אמר כי החברה תרכוש את הרכבים לאחר חודש ינואר עם כניסת שווי השימוש הלינארית. הרכישה הישירה, שלא באמצעות חכירה מחברת ליסינג, נובעת מפער מחירים גבוה בין מחיר הרכישה בפריסה לתשלומים לבין מחיר החכירה מחברת ליסינג. המכוניות יירכשו לפרויקטים מיוחדים של החברה בהן המשתמש במכונית אינו נהג יחיד ושווי השימוש ישולם על ידי החברה.

המעבר לשיטת שווי השימוש הלינארית שתחליף בתחילת השנה הבאה את שיטת 7 קבוצות השימוש אמור לזעזע את שוק הליסינג בישראל ולהביא להתייקרות של שווי השימוש אצל רוב המקבלים רכב צמוד מהעבודה. בשיטה הלינארית שווי השימוש יעמוד על 2.19% בחודש ממחירה של המכונית ב-2010 וכ-2.49% ממחירה של המכונית ב-2011. בנוסף לשיטת שווי השימוש הלינארית, נכנסה כבר לתוקף שיטת המיסוי המייקרת מכוניות בזבזניות ומזהמות ומאידך מורידה מעט את מחירן של מכוניות חסכוניות וקטנות.

לטענת קום, המחיר הנמוך של האלטו גורם לשווי השימוש בשיטה הליניארית להיות הנמוך ביותר ואף זול יותר משווי השימוש בקבוצת שווי השימוש הראשונה. לצורך ההשוואה, בשיטת קבוצות השימוש, התשלום ב-2010 לרכב מהקבוצה הראשונה יהיה 2,100 שקל וב-2011 שווי השימוש יעמוד על 2,400 שקל. לעומת זאת, על פי השיטה הלינארית שווי השימוש למכונית זו בשנת 2010 יעמוד על כ-1,600 שקל וב-2011 על כ-1,820 שקל. קום ציין כי רכישת המכוניות הקטנות תתרום גם לחסכון בדלק כשהאלטו הקטנה מתהדרת בצריכת דלק של כ-15 ק"מ לליטר לעומת כ-11 ק"מ לליטר בממוצע במכוניות גדולות יותר. גורמים בענף מעריכים כי שווי השימוש הנמוך משמעותית עשוי להניע חלק מנהגי הליסינג לבקש בהדרגה מכוניות זולות יותר על מנת לחסוך כסף בתלוש המשכורת שלהם.

תגיות

28 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

27.
ל-16 כמה דברים לא נכונים אפשר לרשום ב-4 שורות? מסקנה: הרבה!
אם תעשה בדיקה קצת יותר מקיפה - או בדיקה בכלל... אז תגלה לדוגמא: שלפורד פוקוס 2009 בליסינג יש 6 כריות אויר... ולא 2 או whatever שכתבת... וכמובן בקרת יציבות - ESP (ועל ABS לא נדבר -זה בדיפולט כבר לא מעט זמן) בטוחני שגם למקבילות (2009) יש +/- אותם דברים (לקורולה למזדה 2,3 וכן מאגן ו-C4) אז במקום להקליד שטויות... ועוד להקליד אותן עם שגיאות כתיב (קריות?! מה?! אהה.. כריות!) אהה, כן וגם לטעון שאתה עובד באמדוקס...(לטובתם - מקוה שלא) תן במה לנשים שמבינים קצת...(הרבה) יותר ממך... כאלה שיש להם ליסינג ( ולא רק מדברים על זה)
NG , ת"א  |  25.10.09
26.
סלט תשובות -)
עדיף אוטובוס - אבל אין תחבורה ציבורית סוזוקי - רכב לא בטיחותי , זולל דלק (בושה לכזה רכב 15 ק"מ /ליטר, מנוע ישן) חייטקיסט מרוויח מספיק כסף גם למעסיקיו וגם למדינה שמאכילה 2 מיליון אוכלי חינם) אז הוא יכול להרשות לעצמו רכב 1.6 אוט' מעפן - למה שלא תקנו באנשי קבע שנוסעים לקיריה או לפיקניק יום ספורט ותופסים חניה של 100 דונם כנרא באירופה יש רק מתומתמים -), אלא הם מקדמים דיזל החסכוני, עם מנועים נקיים יותר,אצלנו זה פסה, אני מעדיף רכב ליסינג עם ESP, 6 קריות אוויר וכל טוב מאשר רכב ב 40000 עם 2 ק"א וABS ורח סיגריות וקיא של תינוקות יד 2 או 3 באותו מחיר (אני משלם נטו ולא ברוטו -) אז שכל אחד יהיה חכם בביצה שלו
ari  |  25.10.09
לכל התגובות