אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סקר: האמריקאים יחסכו במתנות בעונת החגים צילום: בלומברג

סקר: האמריקאים יחסכו במתנות בעונת החגים

הצרכנים בארה"ב מתכננים להוציא השנה כ-680 דולר בממוצע על קניות לחג, ירידה של 3% לעומת השנה שעברה

23.10.2009, 09:43 | סוכנויות הידיעות

הצרכנים האמריקאים מתכננים להוציא השנה בממוצע 682.74 דולר על קניות לחג, ירידה של 3% משנה שעברה, אז הוציאו 705.01 דולר. כך על פי סקר שערך איגוד הקמעונות הארצי, שבדק את כוונות הצרכנים לקראת חג המולד.

התוצאות מתפרסמות שבועיים לאחר שהאיגוד דיווח על הערכות לפיהן תחול ירידה של אחוז בכלל המכירות לחג, שעמדו בשנה שעברה על 437.6 מיליארד דולר.

מתוך 8,431 המשתתפים בסקר 42% ציינו כי יערכו לפחות חלק מהקניות דרך האינטרנט. כמו כן 66% הודו שהכלכלה תשפיע השנה על התוכניות שלהם לחג, בעוד ש-84% אמרו שהם פשוט מתכננים להוציא פחות כסף השנה. על מנת לעשות זאת, 55% ציינו כי יתמקדו יותר בהנחות ובמבצעים, ואילו 42% ישתמשו יותר בקופונים.

אמריקאים רבים גם יערכו שינויים ברכישת המתנות. 36% מתכננים לקנות מתנות פרקטיות יותר, 17.3% יקנו מתנה משותפת להורים או לילדים. בנוסף, 29% ציינו שבשל התנאים הכלכליים הם מפחיתים חופשות או מבטלים אותן.

מנגד, הקמעונאים עצמם מתכוננים לירידה במכירות. "מתוך ציפייה לירידה בביקוש, קמעונאים רבים הפחיתו מלאי, כדי להימנע מהנחות לא מתוכננות בסוף עונת החגים" אומרת מנכ"לית איגוד הקמעונות, טרייסי מולין. "ברגע שיימכרו כל המוצרים הפופולאריים, כבר אי אפשר יהיה להשיג אותם. כך שהשנה יותר מתמיד רצוי להתחיל מוקדם את הקניות".

תגיות