אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי לכלכליסט: כתב אישום חמור הוגש לבימ"ש השלום נגד חברת התיירות פגסוס צילום: שאול גולן

בלעדי לכלכליסט: כתב אישום חמור הוגש לבימ"ש השלום נגד חברת התיירות פגסוס

החברה מואשמת בכך שהסתירה מצרכנים את העובדה כי מחיר הטיסה צפוי להתייקר בשל היטל דלק, והודיעה להם על התייקרות העסקה רק שבוע לפני מועד הטיסה, מה שמנע מהם אפשרות ריאלית לביטול העסקה

26.10.2009, 18:35 | אורנה יפת
עו"ד טלי קינן ממחוז תל אביב והמרכז במשרד התמ"ת הגישה לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד חברת פגסוס תיירות בע"מ, כך נודע ל"כלכליסט". כתב האישום הוגש נגד החברה, המשווקת חבילות נופש וטיולים קבוצתיים לחו"ל, ונגד מנהל החברה, ניר ראובן, על עבירות על חוק הגנת הצרכן.

למשרד התמ"ת הגיעו תלונות רבות של הצרכנים נגד החברה, על כך שלא הודיעה ללקוחות אשר רכשו ממנה חבילות נופש וטיולים, מספיק זמן מראש, על התייקרות העסקה בשל היטל הדלק.

מכתב האישום עולה כי בעונת הקיץ שעברה, בשנת 2008, החברה הציעה טיולים קבוצתיים לחו"ל וצרכנים רבים רכשו דרכה טיולים וטיסות ושילמו עבורם זמן רב מראש. אלא שעד שהגיע מועד הטיסה העלו חברות התעופה את מחירי הטיסות, עקב עליית מחירי הדלק.

באוגוסט 2008 שלח הממונה על הגנת הצרכן, עו"ד יצחק קמחי, והיועץ המשפטי של משרד התיירות, עו"ד עובד קדמי, מכתב לחברות התעופה ולסוכני הנסיעות בדרישה להפסיק לגבות מהצרכנים תשלום בגין היטל דלק נוסף על התשלום שכבר שילמו.

 

למרות שחברות התעופה הודיעו לסוכני הנסיעות על המועד בו צפויה להיכנס לתוקף עליית המחירים, כדי להימנע ממצב בו יגבה היטל דלק מצרכנים שכבר שילמו עבור הכרטיס, חברת פגסוס, על פי כתב האישום, הסתירה את עליות המחירים מהצרכנים והודיעה להם על כך רק כשבוע לפני מועד הטיסה כאשר בשלב זה ביטול עסקה כבר לא ריאלי עבור מרבית הצרכנים. מי שהחליט לבטל עסקה שבוע לפני הטיסה נדרש לשלם קנס גבוה על הביטול.

מכתב האישום עולה כי החברה ומנהלה לא נקטו באמצעים הדרושים ולא הודיעו ללקוחות מספיק זמן מראש על שינויי המחיר הצפויים למרות שידעו על כך. משרד התמ"ת הגיש נגדם כתב אישום על הטעיית צרכנים בנסיבות מחמירות בעניין מחיר העסקה ושינויי המחירים.

קבלו ישירות למייל שלכם את החדשות האחרונות בתחום המשפט. לחצו להרשמה

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
היה טיול מדליק איתם לגאורגיה - אני חושב שזו תביעה ללא אופי
תכלס כטיילת ותיקה - פגסוס באמת בשבע רמות מעל הרבה חברות בשוק, הדבר הבעייתי זה השירות אבל אין טיול שלא נהניתי... תוספת הדלק היא קנטרנות - הריי ברור שהם צריכים לגבות זאת מחברת התעופה, לצערי כלקוחה אני נאלצת להכיר בעובדה... אבל שיהיה - ניתן לשופט להחליט, מה שבטוח הוא שהם חברה טובה - חבל על כך שמעלים אותם על המוקד - אפשר לשים חברות שבאמת מגיע להן.
שושי , יבנה  |  01.11.09
3.
הלקוח הישראלי- כןחני ואינו זקוק להגנה כצרכן
אני מנהל חברה שאינה קשורה אמנם לשוק התיירות ואף איני מעורה בפרטי האירוע אך יש לי מושג או שניים לגבי הלקוח הישראלי ואני מאמין שגם הפעם מדובר בבמקרה של הרבה רעש על מאום האבסורד הוא שהלקוח הקטן מסוגל עם קצת פרוטקציות והרבה נחישות לגרום לחברות קטנות לכ"כ הרבה נזק והרבה פעמים- על לא עוול בכפם לדעתי שוב מדובר בתביעה קנטרנית שמחרבת לנו את שוק העסקים הפרטי
אביתר  |  27.10.09