אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טיסה ללונדון: ארבע חברות על קו אחד

טיסה ללונדון: ארבע חברות על קו אחד

בתחילת השבוע הבא תצטרף איזי ג'ט לנתיב הצפוף לבירת בריטניה. כלכליסט בדק מה החברה מציעה ואיך תתחרה עם אל על, בריטיש ו־bmi

27.10.2009, 10:06 | יסמין גיל

ב־2 בנובמבר תיכנס חברת הלואו־קוסט איזי ג'ט לפעילות בקו תל אביב־לונדון, וכבר עולה השאלה עם מי מבין ארבע החברות בקו כדאי לטוס.

תלוי את מי שואלים. המצדדים - בעיקר אלה שכבר חוו את הטיסה עם חברת הטיסות המוזלות בתוך אירופה - מדברים על מחירים זולים ואווירה צעירה ובלתי מעונבת. "התלהבתי מהסידור של עלייה למטוס על פי צבעים ועל פי שעת הצ'ק אין.

כלומר, מי שהגיע קודם יכול היה לבחור מתוך היצע גדול יותר של מושבים", נזכרת דנה מאור (26) מתל אביב, שטסה לפני כמה שנים עם איזי ג'ט מלונדון לגלזגו. אבל לא בטוח שאפשר להשוות טיסה מתל אביב ללונדון, שנמשכת יותר מ־5 שעות, לקפיצה מלונדון לפריז תמורת 21.99 ליש"ט, או מבריסטול לפראג ב־23.99 ליש"ט, וכאן מגיע הטיעון של הספקנים.

איזי ג'ט אמנם הבטיחה מחיר התחלתי של 72 ליש"ט לכיוון, אבל כמו בחברות אחרות, יש בכל טיסה מספר מוגבל של מושבים במחירים מוזלים, ולכן רק מי שיזמין זמן רב מראש ייהנה מהם. כמו כן, מחיר הטיסה לא כולל שירות מזון במטוס, הטסת המטען הנלווה או זכות לבחור מושב. לרגל הכניסה החגיגית "כלכליסט" מנסה לעשות סדר בין חברות התעופה.

איזי ג'ט

 

תדירות: טיסה יומית למעט ימי שישי בין נתב"ג לנמל לוטון, הממוקם במרחק כחצי שעת נסיעה מצפון ללונדון. הטיסות ימריאו מנתב"ג ב־19:25 וינחתו בלוטון ב־23:05 - שעה נוחה למי שרוצה להגיע למלון ללינה, לקראת בוקר חדש.

מטוס של איזי ג מטוס של איזי ג'ט | צילום: בלומברג מטוס של איזי ג

החברה מפעילה שירות אוטובוסים מוזל (easyBus.co.uk) מלוטון לכמה יעדים מרכזיים בלונדון, ואת הכרטיסים, במחיר שמתחיל ב־2 ליש"ט, אפשר להזמין באתר האינטרנט. סוג מטוס: איירבוס 320 שבו מחלקת תיירים בלבד. שירותים: בחירת המושבים היא על בסיס כל הקודם לעלות זוכה; הטסת מזוודה שמשקלה עד 20 ק"ג תעלה מ־8 ליש"ט לכיוון; כריך כשר יעלה מ־3.5 ליש"ט; כניסה לטרקליני החברה תעלה כ־17 ליש"ט; שירות עלייה מהירה למטוס (Speedy Boarding), שמאפשר מבחר גדול יותר של מושבים, יעלה מ־14 ליש"ט הלוך וחזור; ההזמנה באמצעות אתר האינטרנט בלבד.

יתרונות: החברה טסה ליעדים רבים באירופה שאי אפשר להגיע אליהם בטיסות ישירות מישראל. מלוטון, למשל, אפשר להמשיך בטיסות לבלפסט, לגלזגו, לאדינבורו, לליסבון, לקליארי שבסרדיניה, לפלמה דה מיורקה ולאיביזה; הזמנה זמן רב מראש מבטיחה מחיר מוזל ומשתלם.

למשל, כרטיס טיסה הלוך ושוב ללונדון שיוזמן השבוע לטיסה בפברואר 2010 יעלה - כולל הטסת מזוודה - 166 ליש"ט (כ־1,000 שקל, או כ־270 דולר); אתר האינטרנט של החברה ידידותי באופן מיוחד ומציע מידע בשלל שפות אירופיות, הזמנת בתי מלון, השכרות רכב, ביטוח נסיעות, אפשרות להזמנת מונית מנמלי התעופה ועוד. חסרונות: אין אפשרות לבחור מושב מראש, ולכן אי אפשר להבטיח ישיבה עם בני זוג, חברים וכו'; אין מסכי טלוויזיה במטוס. אתר: www.easyjet.com.

בריטיש איירווייס

תדירות: החברה הבריטית מבצעת שתי טיסות יומיות מנתב"ג לטרמינל 5 בהית'רו, הבלעדי לטיסותיה. בריטישהיא ותיקת חברות התעופה הפועלות בקו מלונדון לתל אביב - היא עושה זאת משנת 1931 כחלק מנתיב הטיסות שלה מבריטניה למזרח הרחוק.

 , צילום:  עמית שעל צילום: עמית שעל  , צילום:  עמית שעל

סוגי מטוסים: בואינג 767 שבו מחלקת תיירים, תיירים פלוס ועסקים. שירותים: ארוחות, הטסת מזוודות במשקל המותר כלולה במחיר הטיסה, ובכל המחלקות יש מסכי טלוויזיה אישיים. נוסעי כל המחלקות מקבלים ערכת טיפוח לטיסה הכוללת כיסוי לעיניים, מברשת ומשחת שיניים וזוג גרביים.

יתרונות: חברה בברית התעופה Oneworld, מה שמאפשר צבירת מיילים ומימושם גם בטיסות עם חברות אחרות בברית, ובהן אמריקן איירליינס, רויאל ג'ורדניאן, מאלב, קתאי פסיפיק וקוואנטס; החברה טסה למגוון רחב של יעדי המשך, והחדשים שבהם לאס וגאס, מונטיגו ביי בג'מייקה והאיים המלדיביים. טיסות ההמשך הטראנס־אטלנטיות מתבצעות עם מטוסי החברה. חסרונות: בחירת מושב לפני תהליך הצ'ק אין כרוכה בתשלום - שירות המוצע בחינם יממה לפני הטיסה וגם ללקוחות מועדון הנוסעים בדרגת כסף וזהב. אתר: www.britishairways.com.

אל על

תדירות: 17 טיסות שבועיות מנתב"ג לשני נמלי תעופה: הית'רו ולוטון - התדירות הגבוהה ביותר על הקו. אל על היא חברת התעופה הישראלית הסדירה היחידה הפועלת בקו ללונדון, יעד שהיא טסה אליו מ־1949.

סוגי מטוסים: בואינג 777, 747-400, 767 ו־757. בשני הדגמים הראשונים יש מחלקת תיירים, עסקים וראשונה ומסכים אישיים לכל המושבים. בשני הדגמים האחרים יש מחלקת תיירים ועסקים ומסכים מרכזיים.

 , צילום: סיוון פרג צילום: סיוון פרג'  , צילום: סיוון פרג

שירותים: מציעה בטיסותיה ללונדון שירות מלא בטיסה, לצד שירות שנקרא בייסיק, שמחייב תשלום בעבור צ'ק אין (10 דולרים לכיוון), בחירת מושב (40 דולר הלוך וחזור), העלאת מזוודה שמשקלה עד 20 ק"ג (20–30 דולר לנוסע לכיוון) וארוחות בטיסות לאירופה (8 דולרים לכריך).

יתרונות: הכל בעברית: אתר האינטרנט, הדיילים ושירותי הבידור בטיסה; אפשר לחזור מיעד אחר. חסרונות: אין טיסות בשבת; החברה אינה חברה בברית תעופה. אתר: www.elal.co.il.

bmi

תדירות: בחורף תפעיל החברה 12 טיסות שבועיות: שתיים בימים א'־ה', טיסה אחת בשישי ואחת בשבת. חברת התעופה הבריטית, שהחלה לטוס לישראל לפני כשנה וחצי, פועלת מטרמינל 1 בהית'רו. סוג מטוס: איירבוס 330 שבו מחלקת תיירים, פרימיום אקונומי ועסקים. שירותים: ארוחות, הטסת מזוודות במשקל המותר כלולה במחיר הטיסה, ובכל מושבי המטוס יש מסכי טלוויזיה אישיים.

 , צילום: בלומברג צילום: בלומברג  , צילום: בלומברג

יתרונות: bmi חברה בברית התעופה Star Alliance, מה שמאפשר צבירת מיילים ומימושם גם בטיסות עם חברות אחרות השותפות בברית, ובהן לופטהנזה, אוסטריאן, יו.אס איירווייז, יונייטד איירליינס, טורקיש איירליינס וסינגפור איירליינס; החברה מקיימת רשת רחבה של טיסות בתוך בריטניה ואירלנד.

חסרונות: אף שהחברה קיימת כבר 71 שנה, בישראל מדובר בשם חדש ולא מוכר, ולכן היא עדיין צריכה להוכיח את עצמה. טיסות ההמשך הטראנס־אטלנטיות של החברה מתבצעות לרוב עם חברות תעופה אחרות. אתר: www.flybmi.com.

תגיות

33 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

33.
בריטיש הכי גרועים
הבעיה עם בריטיש שגם כנוסע מתמיד בדרגת זהב כאשר איבדו מזוודה בטיסה לריו דרך לונדון לקח חודש וחצי לקבל את המזודה ואחרי שנתיים וחצי עוד לא קיבלתי את הפצוי שהובטח כל זה כנוסע בביזנס אין עם לדבר שם השחצנות האנגלית לא ניתנת לשבירה מאז נוסע רק אל על ואין לי מילה רעה חברה מצוינת
אלי , תא  |  30.10.09
32.
אין מתחרים לבריטיש איירווייס
חדל שטויות - לבריטיש איירווייס המוצר הטוב ביותר בקו תל אביב לונדון, שעות ההמראה והנחיתה הטובים ביותר, מחלקת עסקים הטובה ביותר והשרות הטוב ביותר. בקיצור - אין מתחרים לבריטיש איירווייס. שום חברה שמנסה לחקות אותה לא תצליח ואפילו אם תוריד מחירים לרצפה.
מיכל , חיפה  |  28.10.09
31.
WALLA אתם ממשיכים להצחיק אותי
טוסו עם מי שבא לכם , מה הלול הזה כאן :-) כן נוח לי לא נוח לי , כן ביורו לא בדולר, כן רחוק, לא קרוב כן בודק בתאריך X לא בודק בתאריך X יאללה תתקדמו. הייתי מצפה שהשוואה תעשה בין חברות סדירות קרי ELAL BA BMI מול חברות צ'רטר \LOW COST אז תוכלו לקבל (לדעתי) השוואה נכונה. בנוסף אם היו מוספים נתונים כמו מרווח מושבים ,שזה מרכיב מאד חשוב אולי חלקכם או רובכם היה מעדיף לשלם עוד X $ בכדי להעביר בנוח 10 שעות טיסה ואלו שלא? קחו אוטובוס לנמל חיפה , שם תעלו על אוניה, תשנו על הסיפון, כעבור יומים תגיעו ליוון זה יעלה לכם 100$ ,שם תקנו כרטיס אוטובוס ללונדון בעוד 100$ ותגיעו כעבור 3 ימים או שתנסו בטרמפים להגיע ללונדון , אף אחד עןד לא עשה זאת מישראל . :-) טיסה נעימה לכולכם מבלי לפגוע בזכויות\איני נמנה עם המגיבים בתשלום . נ.ב BMI עובדת כמו שכתוב בספרי השיווק והמכירות כיצד להצליח בשוק רווי כמתחרה חדש . כל הכבוד לפעילות!!!
צחוק באמצע , EMEA  |  28.10.09
30.
שינוי בחשיבה
זה נכון שאפשר להשיג בחברות סדירות לעיתים כרטיסים יותר זולים מאיזיג'ט החברה עובדת בצורה שונה לחלוטין אנחנו טסים איתם בטיסה הראשונה (2 לנובמבר) וחוזרים שבוע אחרי במחיר מגוחך לחלוטין, ביקרתי בקוק פיט במטוס של איזיג'ט ואני מכירה שם כמה וכמה אנשים שעובדים שם. רמת התחזוקה מצויינת, הצוות באמת איכותי והם לא לוקחים כל פישר שיש לו רישון טייס, טסתי איתם כבר כמה וכמה פעמים ובטיסה אחת הם אכן פישלו ואיחרו בשלוש או ארבע שעות, קיבלנו פרי דרינקז אנד סנאקס וכאלו. מכיון שזו הייתה אמורה להיות טיסת בוקר ובדיעבד הייתה טיסת צהריים אני לא יודעת מה לגבי לינה על חשונם וכאלה מה שכן שלא מצויין בשום מקום לגבי טרמינל ולדעתי הם הולכים לעשות חלק מתהליך בידוק בטרמינל אחד כדי להוזיל עלויות, וזה לא כתוב - גיליתי את זה במקרה לכן לדעתי לפחות בכמה טיסות הראשונות עד שתצא הודעה רשמית, אנחנו הולכים לאחר מאד. מילה אחרונה - לפני בערך שנה טסתי עם תומפסון - שהיו תערובת של סדיר ולואו קוסט, היו תורים עצומים כי כולם רבו על אובר וויט ולשבת ליד החלון רצתי למטוס תו"כ שאני מפנטזת על עצירה לקנות בקבוק מים ולא מרשה לעצמי, ניחשתם נכון, חיכנו 45 דקות למשפחה של 8 דוסים שעשו קניות... והלקח הוא - אולי יהיה סיוט לעלות על המטוס כדי לתפוס מקום, מצד שני כשמדובר במדיניות אוטובוס ויודעים שהמטוס ממריא איתך או בלעדייך ואין שום החזר - ציונה לא תריב על אובר וויט וציון לא ילך לעשות סיבוב בדיוטי ולקנות עוד אמפישלוש לילד...
איה , ירושלים  |  28.10.09
29.
כל הכבוד לגאון שהחליט שזה הגיוני לבדוק מחירים לטיסות בסילבסטר!!!
מן הסתם טיסות בסילבסטר כבר עולות הרבה כסף באיזי ג'ט היות וזה תאריך מבוקש!!! בדקתי כמה יעלה לטוס בדיוק שבוע אחרי התאריכים שאתם בחרתם, מה-5 ועד ה-11 לינואר, וזה מה שיצא: אל-על: $505 בריטיש: $527 BMI עולה $545 איזי ג'ט: $440
אור , השרון  |  27.10.09
לכל התגובות