אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד האוצר: "ההחלטה בדבר העלאת תעריפי הביטוח לרכב דו גלגלי היא של ענתבי ושטייניץ" צילום: גיא אסיאג

משרד האוצר: "ההחלטה בדבר העלאת תעריפי הביטוח לרכב דו גלגלי היא של ענתבי ושטייניץ"

באוצר ממשיכים לגבות את הממונה על הביטוח ואומרים ל"כלכליסט": "במידה והמחוקק במדינת ישראל יתערב בעבודתו של הרגולטור מסתכנת ישראל בהוצאתה מארגון המדינות המפותחות"

27.10.2009, 18:09 | שרון ביידר

מאבק הרוכבים על רכב דו גלגלי מגיע לישורת האחרונה ונראה כי הוא עומד להיכשל. לעת עתה, במשרד האוצר ממשיכים לתת גיבוי מלא למפקח על הביטוח ידין ענתבי ומציעים הצעת פשרה שבה פרמיות ביטוח החובה יעלו בכ-10% בממוצע, לעומת עלייה של 12% בהצעתם המקורית.

בוועדות הכלכלה והכספים ציפו להסדר טוב יותר שיוביל לעלייה של כ-6% בלבד בתעריפי ביטוח החובה לאופנוענים. נציגים של וועדות הכלכלה והכספים נפגשו בימים האחרונים עם נציגי הרוכבים והביעו תמיכה במאבק אך מאידך, פגישות בין איציק כהן, סגן שר האוצר, משה גפני, יו"ר וועדת הכספים ויו"ר וועדת הכלכלה, אופיר אקוניס, התפוצצו ולא הובילו לפשרה בין הצדדים.

במשרד האוצר אמרו ל"כלכליסט" כי למרות התמיכה הגורפת של חברי הכנסת וראשי הוועדות במאבק האופנוענים, ההחלטה היא של הממונה על הביטוח במשרד האוצר, ידין ענתבי ושל שר האוצר שממשיכים להתעקש על העלאת התעריפים.

עוד נמסר ממשרד האוצר, כי לאיומים בחקיקה כנגד העלאת התעריפים שמאיימים להעביר חברי הכנסת במידה ותאושר הרפורמה במתכונת הנוכחית אין אחיזה במציאות. בכיר במשרד האוצר אמר ל"כלכליסט" שבמידה והמחוקק במדינת ישראל יתערב בעבודתו של הרגולטור מסתכנת ישראל בהוצאתה מארגון המדינות המפותחות, ה-OECD.

מחר צפויה להתכנס וועדת הכלכלה של הכנסת ולדון על העלאת תעריפי הביטוח לאופנוענים כשכעת מסתמן כי האופנוענים עומדים לחזור מחר מהמסע שלהם לירושלים בידיים ריקות.

תגיות

42 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

42.
מסכים אם 40 שני צדדים למטבע
לצערי הרב אני בתור נכה צה''ל שבקושי יש לו כסף ועוד נשוי+1 ומחזיק בית אחרי הלוואה מהבנק לא יכול לעמוד בתשלום כזה של ביטוח זהו לא תשלום זהו לא מאשר פרוטקשן.למה אני בתור רוכב על קטנוע אשר מעולם לא עשיתי תאונה אחת ולא עברה תנועה אחת במשך 10 שנים של רכיבה על הכביש עם קטנוע החל מקטנוע 150 סמ''ק וכיום 250 סמ''ק אני לא אשקר למען האמת וגילוי נאות שיש אופנוענים ממש עבריינים ויש גם נהגים ממש עבריינים שמאלצים אותי לעקוף אותם מהפחד שהם יעשו לי משהו או יפתיעו אותי.הסקר של מספר התאונות בהם מעורבים רכבים דו גלגליים הוא שיקרי וציני ועברייני הייתי אומר כי למען האמת כולנו יודעים שיש בהרבה רכבים מאופנועים בארץ עד כדי כך שכמות הרכבים בארץ הוא יותר גדול מהאוכלוסיה עצמה כיום כל משפחה ממוצעת עומדת על לפחות שני מכוניות למשפחה ויותר.יש הרבה נהגים שלא מצייתים לתמרורים ומילת זכות קדימה אינה מופיעה במוחם בכלל יחד עם זאת יש נהגי רכב שמאלצים קטנועים במיוחד קטני נפח לרדת לשוליים ולעשות בגללם עברות בשביל להתחמק מתאונה אפשרית.אודה ואומר שאני רוכב כבר 10 שנים בקטנוע 250 סמ''ק ועוקף רכבים ומשאיר אותם כמו זבובים דבוקים לחרא על הכביש אבל אני עושה זאת כי אין לי ברירה כי הנהגים בארץ הם חסרי תרבות ומאלצים אותי לעשות זאת.אבל אין לי אף עברת תנועה ואף תאונה טפו טפו טפו בלי עין רעה למה שאשלם סכום עתק כזה לחברות הביטוח?אולי יהיה עדיף לביים תאונות בכדי להחזיר חזרה חצי מהכסף שכביכול לא מגיע לחברת הביטוח.ובקיצר בושה וחרפה שבמדינה דמוקרטית צריך לשלם פרוטקשן על נסיעה ברכב דו גלגלי. שלא תעבדו עלי זהו פרוטקשן לכל דבר.יחד עם זאת אני מסכים לחלוטין עם מגיב מספר 40.ולנהג השפוי כביכול תאמין לי אם לא היה קטנועים אתה הייתה חוזר הביתה לא אחרי שעה אלה אחרי שלוש שעות אני בטוח שאתה מסוג הנהגים שהדיבורית עובדת מרגע לכניסה לאוטו והאצבעות דבוקות לפלאפון ולא נוהג ממש לשים לב לנסיעה וכתוצאה מכך תמיד מופתע כי נהגים מסוגך תמיד מאלצים קטנועים לחתוך אותך מחשש לתגובתך ומלהימנע מתאונה איתך שלא נדבר על מקומות חנייה שבזכות הרכבים הדו גלגליים יש יותר מקומות חניה תאר לך מה היה קורה אילו כל רוכבי הדו גלגלי היו עוברים לרכבים.
טל , מרכז  |  16.11.09
40.
שני צדדים למטבע..
קראתי את כול התגובות המתלהמות (רובן כנראה של אופנוענים) של כול אלה שמה שמדאיג אותם זו הפגיעה בכיס שלהם, אלא מה - בארץ יוצאים למאבקים רק כאשר הפגיעה היא אישית בכיסך - אני דיי בטוח שאף אחד מאותם אופנוענים יבבנים לא נקף אצבע קטנה במאבק הנכים לפני מספר שנים. ועוד מילה, ברור שהעניין איננו חד משמעי - מחד העלאה של 12% לכלל ציבור רוכבי האופנועים - פעולה שכנראה ביסודה היה אותו עניין שאף אחד מאותם מגיבים מעלה לא טרח להזכיר - את ההונאות הקטנות/גדולות שכמעט כול אחד מהם נטל בה חלק - הונאות ביטוח שמתרחשות על גבם של כלל ציבור הנהגים במדינת ישראל - אני קורא הונאה לכול אלה שהחליקו על כתם שמן בכביש ומיד הולכים לעו"ד מומחה שמוציא להם עשרות ומאות שקלים אלפי, אני קורא הונאה לאלה שנוסעים בסלאלום בין מכוניות, בשטח מת לנהג ואז כשהם עפים קיבינימט הם תובעים את כול העולם, אני קורא הונאה לתביעות ביטוח על תאונות שהיה מעורב בהן טוסטוס שבעליו לא טרח לטפל בו כראויי ואלוהים יודע כמה כאלה מסתובבים פה בינינו ומעכירים את האוויר בפיח! ומאידך, ברורה לי ההשפעה על הכלכלה ועל הסושי שאני רוצה לקבל בזמן בשבת בבוקר. הפיתרון שלי מאוד פשוט - ביטוח אישי - כול אותם עבריינים ובעליי תיק תביעות ביטוח מכובד וגיליון עבירות ארוך יישלמו ויישלמו הרבה עד שלא יהיה להם כסף להחזיק טוסטוס ולעומתם אלו שנוהגים באחריות והכלי משמש אותם (ואותי) לצרכיי היומיום והם באמת תלויים בו ישלמו את הפרמיה הנמוכה.
האופנובנק , תל אביב  |  29.10.09
39.
טוב שה"רגולטור" לא אחראי גם על המוסד לביטוח לאומי
אז היה מפריד את קבוצת הנכים/קשישים/חולים מכלל הציבור וגורם להם לשלם פרמיה מטורפת בכדי להפחית את התשלום של כל השאר. מן הסתם גם היו עושים מהלך דומה במס הבריאות. כדאי שפקידי האוצר ילכו ללמוד פרק בסוציאליזם מארגון המדינות המפותחות וכיצד מעודדים שם לרכב על דו"ג.
חן  |  29.10.09
לכל התגובות