אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מקצה שיפורים: הפיתוחים שיוצגו בתערוכת Sema

מקצה שיפורים: הפיתוחים שיוצגו בתערוכת Sema

בשבוע הבא ינהרו חולי ההגה לחזות בשיפורים החדשים, שיכולים להפוך מכונית לשונה ומיוחדת הרבה יותר. כלכליסט מציץ מתחת למכסה המנוע בלאס וגאס

29.10.2009, 22:23 | תומר הדר

כמו מדי שנה תיפתח בלאס וגאס בשבוע הבא, בין 3 ל־6 בנובמבר, תערוכת הרכב Sema. וכמו מדי שנה יהיו בה - לצד שיפורי רכב - גם בחורות חטובות, מוזיקה רועשת ואווירה צעירה. Sema (Specialty Equipment Market Association) נחשבת לתערוכה של צעירים, שמוצגים בה בעיקר שיפורי רכב.

מדובר בשוק שמגלגל מאות מיליוני דולרים בשנה בארה"ב, ומאחורי הדוכנים והתפאורה מסתתרת השקעה כספית אדירה בניסיון לתפוס את תשומת לבם של המבקרים הצעירים בתערוכה. לדוגמה, היוצר של המשחק "גראן טוריסמו" יכהן בה השנה כשופט ויבחר את המכונית הטובה ביותר, כדי לשלבה בגרסה מיוחדת של המשחק שתצא בשנה הבאה.

 

אפילו יצרניות הרכב השמרניות, בייחוד האמריקאיות, שבעבר זלזלו ב־Sema, הבינו שכדי לחלץ דולרים מהקונים הצעירים צריך לשדר את התדמית הנכונה, ולהבהיר כי מכונית שנמכרת בסוכנות רחוקה מלהיות המוצר המוגמר, ואפשר לצייד אותה במערכות סטריאו מטורפות, חישוקי ענק ושיפורי מנוע למכביר.

 

בתערוכה הקרובה אפשר יהיה להבחין בנוכחות כבדה במיוחד של תעשיית הרכב האמריקאית, שמתאוששת מהמשבר ומפנה את עיקר תשומת הלב לצעירים.

 

פורד מוסטנג Steeda

פורד מוסטנג היא בין המכוניות הנפוצות ביותר בארצות הברית, וכל בעל רכב כזה שואף להיות שונה ככל האפשר מהאחר. סדנת המירוצים Steeda צפויה להציג ב־Sema את הגרסה שלה לפורד מוסטנג החדשה שהוצגה השנה. על פי פרסומיה של Steeda, שמסרבת בתוקף לחשוף איזה מנוע מותקן מתחת למכסה המנופח, מחשש לריגול תעשייתי, מדובר במכונית שעוצבה באמצעות מנהרת אוויר כדי לייעל את עיצובה האווירודינמי, שלא לדבר על מה שהחברה מגדירה "שעות רבות על מסלול המירוצים". ההיקף המלא של שפע השיפורים שהותקנו במוסטנג ייחשף רק עם פתיחת התערוכה, אך אפשר לשער שבדומה לשאר המוסטנגים שיוצגו, מדובר במנוע בעל שמונה בוכנות ושלל שיפורים למערכת המתלים.

פורד מוסטנג Steeda פורד מוסטנג Steeda פורד מוסטנג Steeda

שברולט קמארו הורסט

יצרנית הרכב האמריקאית, בשיתוף עם אתר eBay ועם מארגני Sema, העמידו למכירה פומבית שברולט קמארו שעברה שיפור בסדנת המירוצים האמריקאית Hurst, המשתפת פעולה עם יצרני רכב אמריקאיים מאז שנות השבעים. הרווחים ממכירתה של הקמארו השחורה יועברו לקרן התומכת בסטודנטים שמתעתדים להשתלב בתעשיית הרכב האמריקאית. מעבר למנוע אימתני בעל שמונה בוכנות, שמפיק 455 כוחות סוס, מצוידת השברולט בכונן פנימי בעל יכולת אחסון למשחקים ומוזיקה, בחישוקי גלגלים בקוטר 20 אינץ', במערכת אגזוזים מיוחדת, במתלים מונמכים, וכמובן במסמכים שמאשרים כי אכן מדובר במכונית שעוצבה ושופרה בסדנה האמריקאית הידועה.

שברולט קמארו הורסט שברולט קמארו הורסט שברולט קמארו הורסט

יונדאי ג'נסיס גריידי

יונדאי עברה בעשור האחרון מהפך אמיתי בארצות הברית. ממותג בעל מיצוב נמוך הפכה החברה הקוריאנית למתחרה לגיטימית למיטב התוצרת היפנית. אחת המכוניות שתרמה למהפך היא מכונית הקופה יונדאי ג'נסיס, שאינה משווקת בישראל. לקראת Sema חברה יונדאי ליצרנית השיפורים היפנית גריידי, כדי ליצור גרסה משופרת במיוחד לג'נסיס, שתמחיש לצעירים ששוק השיפורים אינו מוגבל למכוניות יפניות ואמריקאיות. לראיה, ביונדאי מדגישים שכל השיפורים שגריידי מציעה יהיו זמינים לציבור כבר בשנה הבאה. המנוע של הג'נסיס בנפח 2.0 ליטרים, המצויד במגדש טורבו, זכה לתוספת נאה של 150 כוחות סוס, שמושגים באמצעות שימוש במגדש טורבו מוגדל, אגזוז משופר ומערכת קירור משודרגת, והספקו עומד על 350 כוחות סוס. כל אלה מאפשרים למכונית לזנק מ־0 ל־100 קמ"ש תוך פחות מ־6 שניות. על פי יונדאי, גריידי תפתח גרסאות נוספות של ערכת השיפורים, אשר יאפשרו לחלץ מהמנוע גם 500 כוחות סוס. למי שלא יחפוץ בשיפורי כוח יוצעו גם ערכות מתלים מונמכות, מושבי מירוצים, חישוקי ענק ופגושים מעוצבים.

יונדאי ג יונדאי ג'נסיס גריידי יונדאי ג

 

דודג' ראם ביאנקו

אמרתם אמריקה - אמרתם טנדר. עם כל הכבוד למכוניות הספורט האמריקאיות עתירות השרירים, ליפניות ולקוריאניות בעלות מגדשי הטורבו הענקיים והאגזוזים הרועשים, אמריקאים אמיתיים נוהגים בטנדר. לכן תציג חברת דודג' בתערוכת Sema את הראם ביאנקו: טנדר ענק, שכצפוי עיקר מאפייניו המיוחדים הם צבעו הלבן והעובדה שהוא עמוס בשיפורים.

הראם ביאנקו מצויד במנוע בנזין בעל שמונה בוכנות בנפח של 5.7 ליטרים, שמשודך כמיטב המסורת האמריקאית לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת ארבע מהירויות. על פי פרסומיה של דודג', הביאנקו עוצב כך שייראה ספורטיבי ונינוח, עד כמה שטנדר ענק יכול להיראות נינוח, שלא לדבר על ספורטיבי. התוספות שהוצמדו לטנדר כוללות כיסוי לתא המטען, שטיחים מיוחדים, פגושים מסיביים יותר וכמובן חישוקי גלגלים ענקיים בקוטר 22 אינץ'. בדודג' גם מדגישים שהמושבים עטופים בעור בצבע לבן, עם הדגשות מיוחדות בצבע שחור כהה.

דודג דודג' ראם ביאנקו דודג

שברולט קמארו דרופ טופ קאסטומס

שברולט טרם חשפה גרסה פתוחה של הקמארו החדשה, שעתידה להגיע לישראל כבר בחודשים הקרובים, אך זה לא עוצר את סדנאות השיפורים האמריקאיות. סדנת Drop Top Customs, המתמחה בהסבת מכוניות קופה לפתוחות, צפויה לחשוף ב־Sema גרסה פתוחה של הקמארו, עוד לפני שחברת שברולט עצמה תציג כזו.

ניתוח הסרת הגג, שמתבצע במתקני הסדנה בפלורידה, ניתן לביצוע בכל קמארו, בין אם מדובר בגרסה הבסיסית בעלת מנוע שש הבוכנות ובין אם מדובר בגרסה הבכירה, שמצוידת במנוע בעל שמונה בוכנות. עלות ההסבה, למי שאינו מעוניין לחכות להצגתה הרשמית של הקמארו הפתוחה של ג'נרל מוטורס בשנה הבאה, היא 18 אלף דולר.

שברולט קמארו דרופ טופ קאסטומס שברולט קמארו דרופ טופ קאסטומס שברולט קמארו דרופ טופ קאסטומס

ג'יפ Lower Forty

מבין מותגיה של קבוצת קרייזלר ממשיך ג'יפ להיות אחד הנמכרים ביותר, למרות המשבר הכלכלי. בתערוכת Sema צפויה קרייזלר להציג שני דגמים של ג'יפ, שאמנם לא יימכרו לציבור בשנים הקרובות, אך את האביזרים שיותקנו בהם אפשר יהיה לרכוש באמצעות MOPAR, זרוע הביצועים והשיפורים של קרייזלר.

ג ג'יפ Lower Forty ג

ה־Lower Forty, שנמנה עם הג'יפים האימתניים ביותר שהחברה הציגה בשנים האחרונות, מיועד לנסיעה בשטחים קשים במיוחד. את שמו הוא קיבל בזכות הגלגלים הענקיים שהותקנו בו, שרוחבם לא פחות מ־40 אינץ'. כדי לסובב את הצמיגים האלה הוחלף מנוע שש הבוכנות של במנוע בעל שמונה בוכנות, בנפח של 5.7 ליטרים, שמפיק יותר מ־400 כוחות סוס באמצעות שפע שיפורים ומשודך לתיבת הילוכים ידנית בעלת שש מהירויות. כדי לאכלס את הצמיגים בוצעו בגוף הרכב שינויים ושיפורים רבים, שאת מרביתם, כך מדגישים בקרייזלר, יכול הציבור לרכוש.

תגיות