אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל משיקה שירות חיפוש מוזיקה צילום: shutterstock

גוגל משיקה שירות חיפוש מוזיקה

בשיתוף פעולה עם מייספייס, פנדורה, LaLa ועוד, הציגה גוגל את Music OneBox, שירות שיאפשר לאתר מוזיקה, להאזין לחלק מהשיר או אף לשיר כולו, ולאחר מכן לרכוש אותו

29.10.2009, 11:54 | יוסי גורביץ
גוגל הציגה אתמול (ד') את שירות חיפוש המוזיקה שלה - Music OneBox - והיא משיקה אותו בהדרגה למשתמשים ברחבי ארצות הברית. דיווחים על השקה קרובה של השירות זרמו לרשת בשבוע שעבר.

השירות, שנעשה תוך שיתוף פעולה עם iLike, שירות המוזיקה של מייספייס, ועם שירות המוזיקה LaLa, יאפשר למשתמשים למצוא שירים ולרכוש אותם. המשתמש יוכל להקשיב לקטע של כ-30 שניות מהשיר, לעתים לשיר כולו, ואז יתבקש לרכוש אותו. החיפוש יוכל להתבצע על פי שם המבצע, שם השיר, שם האלבום, או באמצעות הקלדת שורות מתוך השיר.

בנוסף, משתפת גוגל פעולה עם שירותי המוזיקה פנדורה, iMeem ורפסודי, כדי לאפשר לגולשים לגלות מוזיקה שלא הכירו קודם לכן, והיא מספקת קישורים לאתרים אלו. השירות הוא חינמי, והצדדים לעסקה אינם מחליפים כספים, אם כי גוגל תציג פרסומות לצד תוצאות החיפוש.

הצעד צפוי לחזק את מעמדה של גוגל בשוק המוזיקה, והיא הודיעה אמש כי היא נהנית מתמיכה מוצקת של תעשיית המוזיקה, אם כי לא נחתמו חוזים ישירים עם חברות ההקלטה הגדולות, בניגוד לדיווחים קודמים. הצעד עשוי לאתגר את שליטתה של אפל, באמצעות האייטיונז, בשוק המוזיקה.

שירות LaLa מאפשר למשתמשיו לשמוע שיר אחד בהזרמה (Streaming) בחינם, ולאחר מכן גובה מהם 10 סנטים עבור כל שיר נוסף, או 89 סנט עבור הורדת קובץ MP3. מנהל האתר אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הוא מעריך שהכנסות האתר "יעלו באלף אחוזים" בעקבות העסקה.

תגיות