אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רשת מטרו הגרמנית נכנסה למצרים ונאלצה לשנות את שמה למאקרו צילום: בלומברג

רשת מטרו הגרמנית נכנסה למצרים ונאלצה לשנות את שמה למאקרו

הסיבה: במצרים כבר פועלת שנים ארוכות רשת אחרת תחת המותג מטרו. רשת מטרו הגרמנית עתידה לפתוח 23 סניפי מטרו במצרים בהשקה של 460 מיליון יורו

29.10.2009, 23:46 | דורון פסקין

רשת מטרו הגרמנית ציינה ביום שלישי את כניסתה לשוק המצרי. הסופרמרקט הראשון של הרשת במצרים ייפתח בשנה הבאה, כחלק מתוכניתה האסטרטגית לחדור לשוק זה. מכשול ראשון בפני הרשת ניצב נוכח העובדה שבמצרים כבר פועלת שנים ארוכות רשת תחת המותג מטרו באמצעות הקבוצה המצרית "מנסור מגרבי". לפיכך, שונה שם הרשת הבינלאומית במצרים ממטרו למאקרו.

את הטקס עבור הסניף הראשון של הרשת הגרמנית ב"סלאם סיטי" שבקהיר כיבדו בנוכחותם שר התעשייה המצרי רשיד מוחמד רשיד, וכן מושל קהיר עבדאלעזים וזיר.

בטווח הבינוני מתכוונת רשת מטרו לפתוח 12 סניפי מאקרו במצרים. בטווח הארוך יותר יועלה מספר הסניפים ל-23. ההשקעה של הרשת הגרמנית במצרים צפויה להסתכם בכ-460 מיליון יורו. במטרו חישבו ומצאו כי פתיחת כל סניף במצרים דורשת 20 מיליון יורו, וכל אחד מהם ייצור כ-250 מקומות עבודה. מעבר לכך, לאור התחייבותה של מאקרו לרכוש מוצרים בעיקר מתוצרת מקומית, מאמינים חוגי תעשייה במצרים כי הדבר יוביל לעידוד המפעלים המקומיים.

במצרים מקווים גם כי סניפי מאקרו החדשים יסייעו למגר תופעה מדאיגה מהשנים האחרונות – חוסר יציבות במחירי מוצרי המזון בשוק המצרי. נכון להיום, המחירים התנודתיים נקבעים על ידי החנויות הקטנות ועתה קיים צפי כי מאקרו תנהג בהתאם למגמות העולמיות ולכן תישמר יציבות מחירים.

דורון פסקין הוא מנהל אגף המחקר בחברת אינפו פרוד מחקרים (המזה"ת) www.infoprod.co.il

תגיות