אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האופנוענים: "נמשיך במאבק; ההתעלמות של שר האוצר שטייניץ - מביישת" צילום: בלומברג

האופנוענים: "נמשיך במאבק; ההתעלמות של שר האוצר שטייניץ - מביישת"

יו"ר מטה המאבק של הרוכבים: "מקוממת במיוחד העובדה כי המפקח דוחה כל פנייה לעיכוב ביצוע העלאת התעריפים ומפגין דאגה עמוקה ל'הפסדי' חברות הביטוח שמרוויחות מאות מיליוני שקלים בשנה מביטוח החובה"

31.10.2009, 22:02 | שרון ביידר

מטה מאבק הדו גלגלי הכריז היום (שבת) כי ימשיך במאבק נגד העלאת תעריפי הביטוח במלוא הכוח. לדברי הרוכבים, ההודעה נמסרה הן לנוכח ההתעלמות המתמשכת של שר האוצר, יובל שטייניץ, מהבעיה, והן לנוכח היחס המשפיל, לטענתם, של המפקח על הביטוח, ידין ענתבי, כלפי ציבור הרוכבים.

הרוכבים מתלוננים על כך ששעות ספורות לאחר שוועדת הכלכלה וח"כ אופיר אקוניס העומד בראשה, קראו לדחות את יישום הרפורמה ומהלך הייקור, ולהקים צוות מו"מ בשיתוף שטייניץ בעצמו, הצהיר ענתבי כי אינו מתכוון להיענות לכל קריאה וכי הייקור יתקיים בכל מקרה ב-15 בנובמבר.

לטענת הרוכבים, ענתבי הביע בכך זלזול בציבור הרוכבים ובנבחרי הציבור שנשלחו על ידי אזרחי ישראל לייצג אותם בכנסת. לדבריהם, העובדה ששר האוצר עובר גם על כך בשתיקה מעוררת תמיהה.

לטענת הרוכבים, למרות הפרסומים בתקשורת בימים האחרונים, האוצר לא בא אליהם בהצעת פשרה כלשהי. אליקו אלג'ם, יו"ר מטה המאבק, אמר: "ההתעלמות של שר האוצר מהבעיה מביישת את ממשלת ישראל, את הרוכבים ואת כלל אזרחי המדינה, בעיקר לאור ההתנהגות הכוחנית, הזלזול, וההתעלמות שמפגין המפקח כלפי חברי הכנסת שנבחרו על ידי כלל אזרחי ישראל. אנו קוראים שוב להתערבות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר שטייניץ בסוגיה. אנו חושבים שקריאתה של ועדת הכלכלה הייתה מאד ברורה".  

אלג'ם הוסיף כי "למרות שהאוצר אולי מעוניין ביצירת מצג שווא כאילו הוא נעתר לדרישות ומנסה למצוא פשרה, הרי שבשטח לא נעשה דבר. לא התקבלה כל פנייה רשמית אל המטה מצד משרד האוצר, אז על איזה פשרה מדובר? מקוממת במיוחד העובדה כי המפקח דוחה כל פנייה לעיכוב ביצוע העלאת התעריפים ומפגין דאגה עמוקה ל'הפסדי' חברות הביטוח שמרוויחות מאות מיליוני שקלים בשנה מביטוח החובה.

"'הצעת אוצר' כפי שהתפרסמה בכלי התקשורת, אם היא אכן אמיתית, היא שערורייתית, ואינה מקובלת על הרוכבים. אנו נמשיך במאבק וכבר בימים הקרובים נודיע על המשך פעולותינו".

תגיות

33 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

31.
שבירת מיתוסים
מיתוס מס' 1: אופנועים מסכנים נהגי מכוניות - מתי בפעם האחרונה שמעתם על נהג רכב שנפצע יותר מקל בתאונה בין רכב לאופנוע? מתי שמעתם את ההפך? ובתאונה בין רכב למשאית? חבות הביטוח צריכה להיות לפי גורם הסיכון שהרכב מייצר לסביבתו ולא בהכרח לנוהג/רוכב בו. כלומר - משאית שבתאונה כמעט ודאי לאמר שיהיו הרוגים צריכה לשלם את הסכום הגבוה, לאחר מכן רכב פרטי ומסחרי עד 4 טון ורק אח"כ רכב דו גלגלי. מיתוס מס' 2: נהגי המכוניות מסבסדים את רוכבי הדו גלגלי - לא קיים סיבסוד נקודה, סימן קריאה. חברות הביטוח גורפות בכל שנה סכומי עתק מתיק ביטוחי החובה בלבד כרווח נקי לכיסן. כיום כל בעל פוליסת רכב משלם כ-360 ש"ח בשנה אשר מהווים את הרווח של חברות הביטוח (900 מיליון ש"ח לערך), אם נקזז מזה את רווחי הפול בסך 200 מיליון ש"ח נגיע לזה שנשאר להם כ280 ש"ח מכל בעל פוליסה כרווח נקי. בחברה כלכלית אין דבר כזה סיבסוד, יש רווח והפסד. חברות הביטוח גובות את 360 השקלים האלה על מנת לכסות על ההפסדים שלהם מהמבוטחים בפול + לעשות רווח כלכלי. כלומר, בפוטנציה יש להם 900 מיליון שקלים רווח אך בקיזוז הפסדי הפול הם עומדים "רק" על 700 מיליון ש"ח רווח. בשנה האחרונה ככל הנראה הפסידו חברות הביטוח, אך זה לא נגרם כתוצאה מעליה בתביעות כנגד הפול, אלא בגלל שאותם רווחים מושקעים בשוק ההון שנחל נפילה חדה בשנה האחרונה. כשם שכל אם פרטי שסוחר בבורסה בניירות ערך הפסיד השנה כסף, כך גם חברות הביטוח. מצג השווא שלהן ושל המפקח על הביטוח משמיט פרטים אלא מהציבור על מנת לגרוף אהדה וליצור רוח גבית ולגיטימציה לצעדיו.
TREKER  |  01.11.09
לכל התגובות