אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רבעון שיא למכירות נטבוקים בישראל צילום: בלומברג

רבעון שיא למכירות נטבוקים בישראל

ברבעון האחרון נמכרו בישראל כ-54 אלף נטבוקים, לעומת כ-10,000 שנמכרו בתקופה המקבילה אשתקד, כך עולה מנתוני IDC. במקביל מדווחים בחברת המחקר על היחלשות של 30% בביקוש למחשבים שולחניים

01.11.2009, 14:05 | אסף גלעד
הנטבוקים, המחשבים הזעירים ודלי הביצועים, ממשיכים לצבור תאוצה: חברת המחקר IDC מצאה כי במהלך הרבעון האחרון נמכרו 54 אלף נטבוקים, מכירות שיא בהשוואה ל-30 אלף יחידות שנמכרו ברבעון הקודם ול-10,000 ברבעון המקביל אשתקד.

בסך הכל נמכרו ברבעון השלישי כ-160 אלף מחשבים ניידים, כפול ממספר המחשבים הניידים שנמכרו ברבעון המקביל אשתקד. עשרות אלפים מתוכם נמכרו במבצעים שונים שהציעו ספקיות התקשורת, שבמסגרתם הוצעו ללקוחות תוכניות מימון למכשירים, בדומה למודל המקובל למכירות מכשירי סלולר.  

  , צילום: בלומברג צילום: בלומברג   , צילום: בלומברג

"בשוק הביתי קיימים כיום 646 אלף מחשבים ניידים", אומרת חני שטרן, אנליסטית ב-IDC ישראל. "אמנם בהשוואה לתפוצת הטלפונים הסלולריים בישראל אפשר לומר שהדרך לחזון של מחשב לכל ילד עוד רחוקה, אך אין ספק כי למכשירי הנטבוק יש תפקיד מרכזי בהתפתחות הזו, ואלה יהוו נדבך מרכזי בהאצת ההתמחשבות הביתית. העמקת והאצת אימוץ המחשוב הנייד בבתים יהיו תלויות לא רק בתוכניות מימון אטרקטיביות אלה גם ביכולתן של ספקיות התקשורת ואחרים לספק סל של שירותי תוכן שימקדו את הערך המוסף שניתן להפיק ממוצרים אלה".

מבחינת התפלגות השוק, HP אוחזת בנתח השוק הגדול ביותר בתחום - 18.2% מהמחשבים הניידים שנמכרו ברבעון האחרון היו מתוצרתה, עם זאת, נתח השוק של HP ירד ב-3.6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. אחריה ניצבת לנובו, המחזיקה בנתח שוק של 15.8% - עלייה של 0.8% בהשוואה לשנה שעברה. LG, הניצבת במקום השלישי מבחינת נתח השוק, הציגה צמיחה של 9.4% וכעת היא מחזיקה ב-13.8%. אחריה ניצבת אסוס המחזיקה ב-8.5%, ודל עם 8.2%.

HP מובילה גם את שוק הנייחים, עם 23.3% - 3.1% יותר מהרבעון המקביל אשתקד. דל, הנמצאת במקום השני בשוק הנייחים, הגדילה את נתח השוק שלה ב-6.2% ל-15.9%. למרות צמיחתה של לנובו בשוק הניידים, בשוק הנייחים היא רשמה ירידה של 2.9% מהרבעון המקביל, לנתח שוק של 8.4%

לצד הפעילות המוגברת בשוק הניידים, מזהה שטרן היחלשות בביקוש למחשבים שולחניים. על פי נתוני IDC, ברבעון השלישי של השנה צנח הביקוש למחשבים שולחניים בכ-30% יחסית לאותו הרבעון אשתקד. לעומת זאת, כאמור, באותה התקופה הביקוש לניידים רגילים הכפיל את עצמו, והביקוש לנטבוקים גדל פי חמישה.

תגיות