אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בזכות הגשם: עליות של 50% במכירות האופנה צילום: בלומברג

בזכות הגשם: עליות של 50% במכירות האופנה

לאחר שהשנה שעברה היתה שנת מיתון ויובש, וגם אוקטובר הסתיים ללא יום אחד של גשם, החורף שהגיע לכאן בחמישי ונמשך כל סוף השבוע הביא את האנשים בהמוניהם אל הקניונים כדי להצטייד בבגדי חורף

01.11.2009, 16:40 | גלי ברגר

סוף השבוע הגשום לא שימח רק את החקלאים והעלה את מפלס הכנרת. בקרב אנשי ענף האופנה והקניונים נשמע היום (א') שוב ושוב המשפט "רק שיהיו עוד סופי שבוע כאלה". לאחר שהשנה שעברה היתה שנת מיתון ויובש, וגם אוקטובר הסתיים ללא יום אחד של גשם, החורף שהגיע לכאן בחמישי ונמשך כל סוף השבוע הביא את האנשים בהמוניהם אל הקניונים כדי להצטייד בבגדי חורף.

פאר נדיר, מנכ"ל קניוני עזריאלי, אמר ל"כלכליסט" כי למרות שעדיין אין נתונים סופיים, האינדיקציות מראות עלייה של כ-20% בפדיונות בעשרת קניוני הקבוצה, ועלייה גדולה יותר בתנועת הקונים. קניוני הקבוצה שהובילו היה קניון איילון, גבעתיים ומלחה בירושלים שהפדיון הממוצע בהם עלה בכ-30%.

עיקר העלייה בפדיונות הייתה באופן טבעי בענף האופנה. גבי רוטר, מנכ"ל משותף ומבעלי קסטרו סיפר כי בסניפי הרשת נרשמה עלייה של 50% לעומת סוף השבוע שעבר. "אני מוכן לחתום על סוף שבוע כזה כל שבוע וזה יסדר לנו את העונה", הוסיף רוטר. "סוף השבוע התניע את העונה - פתאום קולקציית החורף נראתה לצרכנים רלוונטית".

בזארה הגדירו את סוף השבוע כסוער ומסעיר. "הלקוחות באו במוד של קנייה והתחדשות. זו לא אווירה של אחרי החגים שבאים להשתובב ולהסתובב", אומרת ראשל אבן חיים, מנהלת מסחרית של זארה גברים. "הייתה עלייה גם במספר הביקורים וגם בסל בכל המחלקות".

טלי עציוני, מנהלת שיווק ביג מרכזי קניות סיפרה על גידולים של 300-400% לעומת סוף שבוע שעבר. הגידולים היו בעיקר בחנויות האופנה אך לא רק. המרכזים אמנם פתוחים, אך הם פתוחים גם בשבתות ולכן משכו קהל רב.

גם גידי גולדפינגר, מנכ"ל לי קופר ובלו בירד סיפר על עליות של 50% בחנויות. "מחלקות הנעליים היו מפוצצות, אנשים באו להצטייד". יהודה אלבז, מנכ"ל נעלי בריל סיפר כי ברשת גלי נרשמה הכפלה של המכירות לעומת סוף שבוע שעבר, אך טוען כי זו מגמה אופיינית לימי הגשם הראשונים.

מחלקות שנהנו מעליות דרמטיות הן מחלקות הילדים, שם מדובר בצורך מיידי, ולאו דווקא בגחמה ובחשק להתחדש. שלומי טבת, סמנכ"ל סחר במשביר החדש לצרכן סיפר כי ביום חמישי החל חלק מאחר הצהריים נראתה תנועה מאוד ערה.

מחלקת הילדים עלתה ב-140% לעומת סוף השבוע שעבר, שעיקר הרכישות היו של חליפות פוטר. החנות שהובילה היא זו בגרנד קניון בחיפה, וגם ביג נצרת והחניות באשדוד עבדו מצויין". מחלקת הנשים והגברים עלתה בשיעור נמוך יותר וסך מכירות האופנה עלו ב-82% לעומת סופ"ש שעבר. מחלקות הנעליים לדבריו עלו בכ-70%". גם ב-H&O שפועלת בזירת הילדים מדווחים על עלייה של 200% לעומת סוף השבוע שעבר.

עינת פורטוגלי, סמנכ"ל שיווק ופרסום FOX סיפרה כי "מזג האוויר החורפי בסופ"ש הנוכחי השפיע באופן חד משמעי על התנהגות הצרכנים והוביל לעלייה במכירות בכל הקטגוריות בפוקס: נשים, גברים, ילדים ותינוקות. ניתן לראות עלייה משמעותית במכירות של פריטי הקז'ואל כגון: סווטצ'רים, סריגים, ג'ינסים, פוטרים, טרנינגים, ז'קטים בקרב מבוגרים, ועליה חדה אף יותר בקרב ילדים ותינוקות. מבחינת מכירות, מכירות פוקס נשים וגברים עלו בכ – 50% ומכירות פוקס ילדים ותינוקות בכ – 60%".

בקניון G כפר סבא הקדישו את הקומה השנייה לעשר חנויות נעליים שנמצאות זו בסמיכות לזו. ירון אשל, המשנה למנכ"ל גזית גלוב ישראל, סיפר על עליות של 50%-300% בחנויות הנעליים. "הגידול בפדיונות היה בעיקר ביום שישי. חלק מחנויות האופנה הכפילו את מכירותיהן, החנות החדשה של הוניגמן מן עבדה מצוין, חנויות פוקס שמוכרות לילדים הכפילו את המכירות ועוד". בנוסף מספר אשל על עלייה של כ-25% בתנועה שעמדה בשישי על 20 אלף מבקרים בקניון המקורה בלבד. G כפ"ס כולל גם שטח פתוח ובו חנויות ובתי קפה.

צביקה לוינסון, מנכ"ל ומבעלי רשת האופנה HDL דפנה לוינסון סיפר כי גם לעומת התקופה המקבילה שנה שעברה נרשמה עלייה של 9% במכירות חניות זהות ו-15% בסך מכירות הרשת, מה שמצביע אולי גם על מגמה של התאוששות במשק. בחמישי עלו המכירות ב-20% לעומת סוף השבוע שעבר ובשבת ב-35%", סיפר לוינסון.

עזרא צוק, מנכ"ל ישפרו סנטר הכוללת ארבעה מרכזי קניות, מספר על עלייה של 25%-50% במכירות בסוף השבוע האחרון, החל מיום חמישי.

תגיות