אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

יותר פיאנו מפורטה

קיה פורטה החדשה מספקת לרוכשים מרווח פנימי נאה וביצועים טובים - אבל לא מצליחה לשבות את הנהג הפנימי שבתוכנו

01.11.2009, 21:58 | תומר הדר

חורף. הטמפרטורות יורדות ואני לוקח את מה שיבואן קיה רשם לי: פורטה אחת ליומיים. בקרוב נגיד יפה שלום לקיץ, אבל גם בחורף, עיקרון ישראלי אחד אינו עומד להשתנות: הישראלים אוהבים מכונית סדאן, כזו שיש לה ארבע דלתות. כל כך אוהבים, שיבואנית קיה היתה צריכה לשכנע את הקוריאנים לקחת את הפורטה, שמיועדת בכלל לשוק האמריקאי, ולהעביר אותה תקינה אירופית, כדי שתוכל להימכר בישראל. נכון שהם יכלו לחכות קצת, ולייבא אותה בשנה הבאה במסגרת פתיחת שוק הרכב ליבוא של רכבים בתקן אמריקאי, אך אז היתה היבואנית מפסידה את עסקאות הליסינג האחרונות של 2009, שעוד נעשות בשיטת קבוצות שווי השימוש.

הפורטה בהחלט נאה. הישבן שלה מזכיר את זה של סיטרואן C5 החדשה, וגם החרטום המחודד נאה. לא מדובר במכונית מוחצנת, אך הפורטה תתבלט בחניון של חברת הייטק מזדמנת. בפנים התמונה פחות מלהיבה: אמנם יש כאן את כל מה שצריך (חיבורי USB, מחזיקי כוסות ואיכות הרכבה מצוינת), אך הפלסטיקים, אלה שקובעים את האווירה בתא הנהג מקרינים זולות, וגם הצבע השחור שלהם אינו תורם לאווירה. נוסף על כך, מושב הנהג אינו נוח כמו אלה של כמה מהמתחרות. אני עובר למושב האחורי. כאן יש שפע של מקום לראש וגם לרגליים - וגם תא מטען בעל נפח מכובד.

הגשם מתחיל לרדת. הכביש ריק ממכוניות, והפורטה מדלגת בין השלוליות. יש לה מנוע בנפח 1.6 ליטרים שמפיק 124 כוחות סוס (די והותר מבחינת הרוכש הממוצע) ותיבת הילוכים אוטומטית. בולמי הזעזועים מכוילים על הצד הנוקשה, אך בסך הכל הנסיעה נעימה. מהנדסי קיה היו עושים בתבונה לו הוסיפו שכבה נדיבה של בידוד, שהיתה עוזרת להשתיק את רעשי הצמיגים והמנוע.

אני מחזיר את הפורטה לסוכנות בגשם שוטף. מהאולם החמים משקיפה עליי האחות בעלת חמש הדלתות, קיה סיד, שאותה שיבחתי בעבר. בסך הכל הפורטה מכונית טובה, שתענה היטב על דרישותיהם של רוב הקונים: שפע של מרווח פנימי, ביצועים טובים, תא מטען ענקי ושפע של אבזור. עם זאת יש לה גם כמה חסרונות בתחום הבידוד הקולי וסביבת הנהג, שהיו גורמים לי, באופן אישי, להעדיף דווקא את קיה סיד.

תגיות