אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מיליארד סינים לא מחכים לאייפון צילום: בלומברג

מיליארד סינים לא מחכים לאייפון

האייפון של אפל הושק בסין אחרי יותר משנתיים של המתנה, והתקבל בחוסר התלהבות. המכירות החלשות מוסברות במיליוני האייפונים שכבר יובאו עצמאית לסין, במחירו הגבוה ובהיעדר WiFi

02.11.2009, 16:09 | עומר כביר

אחרי יותר משנתיים של ציפייה, האייפון של אפל הושק בסוף השבוע בסין, אך זכה לקבלת פנים פושרת בלבד, ובוודאי לא כזו שדומה לטירוף הזכור מהשקת המכשיר בארצות הברית.

הוול-סטריט ג'ורנל מדווח שבעת ההשקה ביום שישי מאות אנשים עמדו בקור ובגשם על מנת לקחת חלק במסיבה של המשווקת הרשמית של האייפון בסין, Unicom, שנערכה במרכז קניות בבייג'ינג. אך למעשה מדובר במספר נמוך יחסית בהשוואה לאלפי הקונים שהמתינו בתור לרכוש את המכשיר עם השקתו בארה"ב וביפן.

בניגוד להשקות המכשיר במדינות אחרות, בסין האייפון לא אזל מהחנויות. מנהל באחת מחנויות Unicom בבייג'ינג אף סיפר לוול-סטריט ג'ורנל שבשבת נמכרו רק 10 מכשירי אייפון, וביום ראשון אייפון אחד בלבד.

השקת האייפון בסין. לא מתרגשים, צילום: בלומברג השקת האייפון בסין. לא מתרגשים | צילום: בלומברג השקת האייפון בסין. לא מתרגשים, צילום: בלומברג

להערכת אנליסטים, אחת הסיבות למכירות החלשות היא העובדה שבסין קיים כבר מספר גדול של מכשירי אייפון, שיובאו למדינה באורח לא רשמי מהונג-קונג וממדינות אחרות. לפי הערכות של חברת המחקר BDA China, ערב ההשקה כבר היו בסין שני מיליון אייפונים.

הסבר אפשרי נוסף למכירות המאכזבות בסין הוא מחירו הגבוה. בשעה שבארה"ב עולים הדגמים השונים בין 99 דולר ל-299 דולר, לא כולל דמי מנוי חודשיים לספקית הסלולר, בסין עולים האייפונים בין 730 דולר ל-1,020 דולר, לא כולל דמי מנוי חודשיים. האייפונים ביבוא פרטי, לעומת זאת, עולים בין 440 דולר ל-840 דולר, ורכישתם לא מחייבת הצטרפות לתוכנית שימוש הכוללת דמי מנוי יקרים מדי חודש.

לכך יש להוסיף גם את העובדה שיכולות ה-WiFi של המכשירים שמוכרת Unicom נוטרלו בהוראת ממשלת סין, חיסרון שלא קיים באייפונים שיובאו באופן לא רשמי. "אין סיבה לגבות מחירים כאלו כשלמכשיר אין אפילו WiFi", אמר לוול סטריט ג'ורנל פיטר יו, שבחר לרכוש אייפון באוסטרליה.

מנגד, משווקים לא-רשמיים של האייפון מעריכים שההשקה הרשמית רק תסייע לעסקיהם, מכיוון שלקוחות שייחשפו לאייפון בקמפיין הרשמי יכולים להירתע ממחירו הגבוה, ולפנות לעומת זאת לערוצי שיווק אחרים.

תגיות