אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יוניטד טורס רכשה 23 מיניבוסים ב-15 מיליון שקל

יוניטד טורס רכשה 23 מיניבוסים ב-15 מיליון שקל

האוטובוסים החדשים אמורים להיכנס לשירות עד מרץ 2010 בעיקר עבור קווי התחבורה שבין מחלף שפירים למרכז תל אביב

03.11.2009, 12:09 | ליאור גוטמן

הנתיב המהיר עוד לא מוכן, אבל האוטובוסים למשתמשים כבר הגיעו: חברת מרכבים דיווחה על חתימת עסקה לאספקת 23 אוטובוסים לחברת התחבורה "יוניטד טורס". היקף העסקה נאמד ב-15 מיליון שקל. לדברי מרכבים, האוטובוסים החדשים אמורים להיכנס לשירות עד למרץ 2010 בעיקר עבור קווי התחבורה שבין מחלף שפירים למרכז תל אביב.

"יוניטד טורס" נמצאת בבעלות קבוצת התחבורה "דן". ברשותה צי אוטובוסים בהיקף של כ-100 כלי רכב. לדבריהם, האוטובוסים החדשים פותחו על ידי צוות משותף של "מרכבים" וחברת "כלמוביל", נציגת מרצדס בישראל, והם יכילו 27 מקומות, רובם בישיבה.

מיזם הנתיב המהיר בכניסה לתל אביב הינו אחד הפרויקטים התחבורתיים הגדולים במטרופולין תל אביב. הכביש, שכבר זכה לקבל את הכינוי "הפקק של המדינה", מעכב מדי בוקר עשרות אלפי נהגים בכניסה לתל אביב. זמן ההמתנה הממוצע שנמדד שם בעמידה בפקק נאמד ב-45 דקות. על פי משרד האוצר, שמקדם את הפרויקט בניהולו של אגף החשב הכללי, מטרת הפרויקט היא עידוד השימוש בתחבורה ציבורית ע"י סלילת נתיב אגרה ייעודי לאורך כביש מספר 1 בין מחלף לוד ועד מחלף קיבוץ גלויות. אורכו של נתיב האגרה כ-12 ק"מ ולנוסעים בו מובטחת נסיעה רציפה במהירות של כ-70 ק"מ לפחות.

 

עלות השימוש בנתיב תשתנה ביחס לעומס התנועה בו ועל פי ההערכות היא תנוע בין חמישה ל-20 שקל. עם זאת, במידה והרכב שנע בו מכיל יותר משלושה נוסעים הוא יהיה פטור מתשלום. אפשרות נוספת להימנע מתשלום היא העמדת הרכב הפרטי במספר חניונים באזור מחלף שפירים, שם יעמוד לרשות הנהגים חניון של כאלפיים מקומות שיציע חנייה ללא תשלום לציבור הרחב תוך הפעלה של מערכת הסעות מיוחדת (שאטלים) ללא תשלום לאזור הקריה בתל אביב ולאזור הבורסה ברמת גן וחזרה לחניון. הנתיב אמור להיפתח ברבעון האחרון 2010, עם סיום העבודות במקום על ידי זכייני הפרויקט, חברת שפיר הנדסה (99.9%) וחברת נהור (0.01%).

תגיות