צילום: CC-BY Pathfinder Linden
משחק המציאות המדומה Second Life - עכשיו לעסקים
ארגונים רבים משתמשים בממשק הגרפי של המשחק כדי ליצור סביבת עבודה משותפת. חברת לינדן לאבס, מפתחת המשחק, תשיק בקרוב גרסה ייעודית ומאובטחת לעסקים, וב-IBM כבר משתתפים בפיילוט
05.11.2009, 14:13 | אבנר קשתן
המציאות המדומה מגיעה לעבודה: חברן לינדן לאבּס, מפתחת משחק הרשת התלת-ממדי Second Life, הודיעה אתמול (ד') כי תוציא בקרוב גרסה ייעודית לארגונים. הגרסה החדשה לא תהיה זמינה באינטרנט, אלא תותקן ברשת הפנימית של הארגון, ותציע סביבת עבודה משותפת ומאובטחת בתוך המנוע הגרפי של המשחק.
על פי לינדן לאבס, יותר מ-1,400 ארגונים - בהם משרדי ממשלה וצבא, אוניברסיטאות ועוד - משתמשים היום בגרסה הכללית של סקנד לייף כדי לקיים פגישות, לנהל תקשורת בין צוותים מרוחקים ולהעביר הדרכות מקוונות. בסוף 2008 קיימה חברת IBM קיימה כנס וירטואלי באתר, שאיפשר לכמאתיים משתתפים לשמוע את ההרצאות ולצפות בהדגמות. ב-IBM העריכו את עלות הכנס ב-80 אלף דולר, כחמישית מהעלות של כנס במיקום פיזי, כולל חיסכון בנסיעות ובזמן.
חברות רבות ציינו כי סביבת סקנד לייף - הכוללת דמויות תלת-ממדיות שעליהן שולט המשתמש ומסוגלות לתקשר בטקסט או בדיבור - יוצרת סביבת עבודה נוחה וטבעית יותר מאשר שימוש במערכת שיחות ועידה, תוכנות מסרים מיידיים או דוא"ל. על פי דו"ח של חברת המחקר גרטנר, בתוך 5 שנים השימוש בסביבות עבודה וירטואליות יהיה נפוץ עד כדי כך של-70% מהחברות יהיה קוד לבוש מחייב לאבטארים, הדמויות הווירטואליות המייצגות את המשתמש.
2 תגובות לכתיבת תגובה