אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משחק המציאות המדומה Second Life - עכשיו לעסקים צילום: CC-BY Pathfinder Linden

משחק המציאות המדומה Second Life - עכשיו לעסקים

ארגונים רבים משתמשים בממשק הגרפי של המשחק כדי ליצור סביבת עבודה משותפת. חברת לינדן לאבס, מפתחת המשחק, תשיק בקרוב גרסה ייעודית ומאובטחת לעסקים, וב-IBM כבר משתתפים בפיילוט

05.11.2009, 14:13 | אבנר קשתן
המציאות המדומה מגיעה לעבודה: חברן לינדן לאבּס, מפתחת משחק הרשת התלת-ממדי Second Life, הודיעה אתמול (ד') כי תוציא בקרוב גרסה ייעודית לארגונים. הגרסה החדשה לא תהיה זמינה באינטרנט, אלא תותקן ברשת הפנימית של הארגון, ותציע סביבת עבודה משותפת ומאובטחת בתוך המנוע הגרפי של המשחק.

על פי לינדן לאבס, יותר מ-1,400 ארגונים - בהם משרדי ממשלה וצבא, אוניברסיטאות ועוד - משתמשים היום בגרסה הכללית של סקנד לייף כדי לקיים פגישות, לנהל תקשורת בין צוותים מרוחקים ולהעביר הדרכות מקוונות. בסוף 2008 קיימה חברת IBM קיימה כנס וירטואלי באתר, שאיפשר לכמאתיים משתתפים לשמוע את ההרצאות ולצפות בהדגמות. ב-IBM העריכו את עלות הכנס ב-80 אלף דולר, כחמישית מהעלות של כנס במיקום פיזי, כולל חיסכון בנסיעות ובזמן.

כנס בסקנד לייף. סביבת עבודה טבעית יותר מתכתובת מיילים, צילום: CC-BY Pathfinder Linden כנס בסקנד לייף. סביבת עבודה טבעית יותר מתכתובת מיילים | צילום: CC-BY Pathfinder Linden כנס בסקנד לייף. סביבת עבודה טבעית יותר מתכתובת מיילים, צילום: CC-BY Pathfinder Linden

חברות רבות ציינו כי סביבת סקנד לייף - הכוללת דמויות תלת-ממדיות שעליהן שולט המשתמש ומסוגלות לתקשר בטקסט או בדיבור - יוצרת סביבת עבודה נוחה וטבעית יותר מאשר שימוש במערכת שיחות ועידה, תוכנות מסרים מיידיים או דוא"ל. על פי דו"ח של חברת המחקר גרטנר, בתוך 5 שנים השימוש בסביבות עבודה וירטואליות יהיה נפוץ עד כדי כך של-70% מהחברות יהיה קוד לבוש מחייב לאבטארים, הדמויות הווירטואליות המייצגות את המשתמש.

מידור וירטואלי

המוצר החדש, המכונה Second Life Enterprise, נמצא כרגע בגרסת בטא, ועובר בדיקות איכות ושמישות אצל 14 ארגונים גדולים, ביניהם חברת IBM, כמו גם ארגונים ביטחוניים ואוניברסיטאות. מטרת המוצר לאפשר לארגונים לשלוט בצורה מלאה בסביבת המפגש הווירטואלית שלהם, ולא לחלוק אותה עם שחקנים אקראיים שאינם חלק מהארגון. הגרסה משתלבת עם מערכות המחשוב הארגוניות, כולל התממשקות עם חשבונות המשתמש, ומאפשרת לסגור אזורים על פי רמת האבטחה הנהוגה בארגון.

המוצר מאפשר למשתמשים לשלב בקלות קטעי קול, סרטונים ומצגות, ומציע כמה אזורי מפגש - כולל אודיטוריום וחדרי דיונים, כמו גם סט של אבטארים סטנדרטיים. ארגונים יוכלו להרחיב את המבחר הווירטואלי שלהם באמצעות Second Life Work Marketplace, חנות שבה ניתן יהיה לקנות, בכסף אמיתי, הרחבות למרחב העבודה הווירטואלי.

פרנסואה לגו, סמנכ"ל ב-IBM, מסר כי "הגרסה הארגונית של סקנד לייף מציעה לנו שילוב מצוין של שיתוף פעולה, יצירת תכנים וכלי תקשורת. אנחנו היינו בין המאמצים הראשונים של הפלטפורמה, והזמינות שלה עכשיו בתוך הרשת הפנימית שלנו תאפשר לנו להשתמש בה בכל רחבי הארגון".

תגיות