אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": יבמ תגביל נסיעות פרטיות של עובדיה צילום: בלומברג

בלעדי ל"כלכליסט": יבמ תגביל נסיעות פרטיות של עובדיה

בעקבות עליית מחירי הדלק ושינוי שיטת החישוב של שווי השימוש ברכב חברה החליטה ענקית המחשוב לעקוב אחר נסיעות העובדים ולצמצם את סבסוד הנסיעות הפרטיות

09.11.2009, 06:59 | שרון ביידר

עליית מחירי הדלק וכניסתה של שיטת חישוב שווי השימוש החדשה נותנות את אותותיהן בציי הרכב הגדולים. לידי "כלכליסט" הגיעה הודעה ששלחה הנהלת יבמ לעובדי החברה המחזיקים ברכב צמוד.

הודעתה של הנהלת החברה מתייחסת לתרחישים שיקרו לאחר תחילת השנה הבאה, שבמסגרתם יוחזרו כלי רכב לחברות הליסינג. במקביל, התוכנית גם נוגעת למחירי הדלק, שעלו במידה ניכרת בחודשים האחרונים.

במסגרת התוכנית שעליה הודיעה הנהלת החברה, יוגבל משמעותית הסבסוד לנסיעותיהם הפרטיות של העובדים מינואר הקרוב. למרות הגבלת הסבסוד יוקצבו לכל עובד 3,000 ליטרים של דלק לשנה לשימוש פרטי, שיספיקו לנסיעות של כ־30,000 ק"מ.

לשם המחשה, נפח מכל הדלק של מאזדה 3 הוא 50 ליטרים, כך שמכסת הדלק לשימוש פרטי תספיק לכ־60 תדלוקים. לעומת זאת, נסיעות למטרות עסקיות ימומנו על ידי החברה.

כדי להבדיל בין נסיעות פרטיות לנסיעות עסקיות תותקן במכוניותיהם של העובדים מערכת שאליה יוזנו פרטי הנסיעה. ביבמ מדגישים שנסיעה של העובד מביתו אל מקום העבודה אינה נחשבת נסיעה עסקית.

נוסף על כך, יבמ תבטל את זכותם של עובדי החברה לזיכוי על שימוש ברכב לצורך נסיעות פרטיות בכביש 6. את הנסיעות העסקיות בכביש 6 תגביל יבמ לתקרה של 200 שקלים בחודש.

תוכנית החיסכון של יבמ מתייחסת גם לעובדים שמעוניינים להחזיר את רכבם הצמוד לפני מועד תום חוזה הליסינג, אם כדי להחליפו ברכב אחר לפני כניסתה של שיטת חישוב שווי השימוש החדשה ואם כדי לוותר לחלוטין על הליסינג. החזרת כלי הרכב ללא קנס תתאפשר עד תחילת פברואר הקרוב, וזאת מכיוון שחברות ליסינג רבות יציעו בינואר מכוניות ששוחררו מהמכס לפני סוף השנה ולכן חוכריהן יהיו עדיין כפופים לשיטת חישוב שווי השימוש הישנה. ביטול הקנס על החזרת רכב יחול גם על עובדים שיבחרו עד מרס הקרוב במכוניות היברידיות ומכוניות בעלות מנועי דיזל.

תוכנית החיסכון מתוזמנת במקביל לחידוש חוזים ל־850 כלי רכב של עובדי יבמ בארץ. ביום שישי האחרון ערכה החברה אירוע שבו הציגו רוב יבואני הרכב מכוניות המוצעות לשמוש עובדי החברה. את מידת חשיבותו של האירוע ניתן לראות בחשיפתה לעובדים של הרנו פלואנס, הדגם המשפחתי החדש של רנו, שייחשף לעיתונות הישראלית רק לקראת סוף השבוע.

לידי "כלכליסט" הגיעה טבלת מחירי שווי המעסיק לעובדי יבמ, וממנה אפשר לקבל מושג על המחירים שבהם רוכשות חברות הליסינג את המכוניות מן היבואנים ועל עלויות התחזוקה והמכירה העתידיות. כך מכונית שנרכשת בזול וקלה יותר לתחזוקה ולמכירה תעלה לעובד פחות ממכונית אחרת. על רנו פלואנס, לדוגמה, יחויב העובד במחיר של 3,770 שקל בחודש, ומחיר זהה יידרש מעובד שיעדיף את השברולט קרוז.

אם העובד ירצה לחסוך מעט כסף, הוא יוכל לשלם 3,400 שקל על יונדאי אקסנט או על קיה פורטה החדשה שנחתה לאחרונה בישראל. המכוניות הזולות ביותר המוצעות לעובדי החברה הן שברולט אבאו ויונדאי i10 שיגזלו מתלוש המשכורת של העובד 3,000 שקל בחודש.

המכונית היקרה ביותר המוצעת ברשימה היא פורד גלקסי מקבוצת שווי השימוש החמישית, אשר עלותה החודשית לעובד נאמדת ב־6,200 שקל בחודש.

יבמ בחרה שלא להגיב על הידיעה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



42 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

42.
נראה לי שהנושא המרכזי פוספס
אם הבנתי נכון, בניגוד לחברות אחרות, IBM הגדירה את ההטבה לא כ"מגיע לך רכב מדרגה 3" אלא כסכום הכסף המקביל. כרגע, כאשר המחירים עלו, היא מעבירה את התוספת ישירות לעובדים. במילים אחרות, במכה אחת היא הורידה את דרגת הרכב לכל העובדים בחברה. נחמד, לא? מה היה קורה אם בחברה *שלכם* היו מנסים תרגיל זה?
חיים  |  10.11.09
38.
טוקבקיסטים - פיספסתם את הנקודה העיקרית
הנקודה היא לא ההקצבה החודשית (250 ליטר לחודש מספיק לרוב האנשים) ולא העובדה שנסיעות מהבית לעבודה וחזרה נחשבות לנסיעה פרטית. הנקודה העיקרית היא ש IBM הולכים להתקין במכוניות העובדים מודול "האח הגדול" שירשום וידווח כל נסיעה: שעת הנסיעה, ק"מ וייתכן שגם מיקום לפי GPS מאוד לא נעים לי לחשוב שמידע מהסוג הזה יישמר אצל המעסיק שלי
פווקוס ליסינג , תל אביב  |  09.11.09
לכל התגובות