אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הבמבה לא נפגעה: תפוצ'יפס קידס השיג נתח שוק של 2.5% בחטיפים המלוחים צילום: עמית מגל

הבמבה לא נפגעה: תפוצ'יפס קידס השיג נתח שוק של 2.5% בחטיפים המלוחים

נילסן: נתח השוק של במבה נוגט צנח מ־6.2% ברבעון השלישי של 2008 ל־3.3%, אולם המוצרים לא מתחרים על אותה קטיגוריה; היעד עליו הכריזה שטראוס בהשקה של תפוצ'יפס קידס הוא נתח שוק של 1.5%

09.11.2009, 09:26 | גלי ברגר

תפוצ'יפס קידס, חטיף הילדים שהשיקה שטראוס בתחילת יולי, הגיע לנתח שוק של 2.5% מקטגוריית החטיפים המלוחים ברבעון השלישי של 2009. כך עולה מנתוני נילסן שהגיעו לידי "כלכליסט". היעד שעליו הכריזה שטראוס בעת ההשקה הוא נתח שוק של 1.5% כשנה לאחר מכן, ואף שעברה את היעד, המבחן יהיה בעוד כחצי שנה. החטיף החדש חיזק את מעמדו של תפוצ'יפס, שהגיע לנתח של 16.6% ברבעון השלישי לעומת 14.5% ברבעון השלישי של 2008. המוצר החדש עשה קניבליזציה מסוימת במכירות של תפוצ'יפס עצמו, שכן מכירות תפוצ'יפס קידס באותה תקופה היו 14.9% מכלל מכירות המותג תפוצ'יפס.

מבחינת חטיבת המלוחים של שטראוס, שבה מחזיקה פפסיקו ב־50%, היה מדובר בהשקה משמעותית ביותר שקדמו לה שלוש שנות פיתוח. שטראוס ראו בילדים בני פחות מארבע נישה בעלת פוטנציאל צמיחה עבורם. מדובר בקהל הצורך בעיקר חטיפי בוטנים, והמותג המוביל הוא במבה של אסם. מה שגורם לאמהות להדיר רגליהן מתפוצ'יפס הוא בריאות ילדיהן, שכן החטיף מטוגן, וכן עניין הבטיחות - המרקם של תפוצ'יפס. תפוצ'יפס קידס הוא חטיף תפוחי אדמה אפוי ובעל מרקם רך. מנתוני נילסן עולה עוד כי תפוצ'יפס קידס לא פגע בנתח השוק של במבה, שעמד על 21.3% ברבעון השלישי של 2009 לעומת 21.1% ברבעון השלישי של 2009. חטיף שאיבד נתח שוק הוא במבה נוגט, אשר הושק במיוחד עם חגיגות ה־60 למדינה וזכה אז לחשיפה פרסומית רבה ולהתנסות מצד צרכנים רבים. נתח השוק של במבה נוגט ירד מ־6.2% ברבעון השלישי של 2008 ל־3.3% ברבעון השלישי של 2009 - עדיין נתח יפה בהתחשב שמדובר בחטיף חדש ובכך שלא נגס בבמבה. כיוון שמדובר בחטיף שפונה דווקא לקהל של בני נוער ומבוגרים, קשה לייחס את הירידה להשפעה של תפוצ'יפס קידס. בכל אופן, באסם החליטו עם ההשקה לתמוך גם בבמבה נוגט והעלו באחרונה קמפיין לאוויר.

אחת המטרות המוצהרות של שטראוס היא להוביל בעתיד את שוק החטיפים המלוחים שבו שולטת היום אסם, עם 51.2% ברבעון השלישי של 2009. שטראוס שמרה על כוחה, ונתח השוק שלה מכלל קטגוריית החטיפים המלוחים עלה מ־30.6% ברבעון השלישי של 2008 ל־30.9% ב־2009.

אסם התחזקה ברבעון השלישי גם עם המותגים ביסלי וצ'יפסי, אך בסך הכל, לפי נילסן, ירד נתח השוק שלה מ־52.3% ברבעון השלישי של 2008. נראה כי עיקר נתח השוק עבר למותגים קטנים יותר, ובכללם המותג הפרטי, שהנתח שלהם עלה ל־13.2% לעומת 11.8%.

קטגוריית החטיפים המלוחים כולה נמצאת בדעיכה קלה. בין הרבעון השלישי ב־2008 לזה ב־2009 ירדו מכירות החטיפים המלוחים ב־4.2% מבחינה כספית וב־2.6% מבחינה כמותית. משמעות הדבר היא שהמחירים בקטגוריה ירדו, סביר להניח שעקב מבצעים, אך במקביל גם צרכו פחות חטיפים מלוחים, בין השאר כיוון שהם נתפסים כלא בריאים.

תגיות