אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
היברידיות מעורבות בתאונות עם הולכי רגל יותר מאשר מכוניות בעלי מנוע בנזין צילום: ערן יופי כהן

היברידיות מעורבות בתאונות עם הולכי רגל יותר מאשר מכוניות בעלי מנוע בנזין

לפי מחקר שערך איגוד הבטיחות בדרכים האמריקאי ה-NHTSA התאונות עלולות להתרחש דווקא במהירויות איטיות שבהן סיכויי התאונה בין הולך רגל למכונית היברידית כמעט כפולים מאלה של מכונית רגילה

09.11.2009, 08:12 | תומר הדר

כלי רכב היברידיים, כלי רכב חשמליים מעורבים בתאונות עם הולכי רגל ורוכבי אופניים יותר מאשר כלי רכב בעלי מנועי בנזין ודיזל. כך עולה ממחקר שערך איגוד הבטיחות בדרכים האמריקאי ה-NHTSA. על פי נתוני האיגוד, 9% מבין המכוניות ההיברידיות שהשתתפו במחקר היו מעורבות בתאונה מול הולכי רגל לעומת 6% מבין המכוניות הרגילות. בכל הנוגע לרוכבי אופניים, 6% מן המכוניות ההיברידיות שהשתתפו במדגם היו מעורבות בתאונה מול רוכב אופניים, לעומת 3% בלבד מקרב המכוניות הרגילות.

מבדיקת ה-NHTSA עולה שהתאונות עלולות להתרחש דווקא במהירויות איטיות שבהן סיכויי התאונה בין הולך רגל למכונית היברידית כמעט כפולים מאלה של מכונית רגילה. הסיבה לכך היא שבמהירות איטית מנוע הבנזין של רכב היברידי אינו פועל והרכב נוסע בכוחו של המנוע החשמלי בלבד. התוצאה היא שהולך הרגל, או רוכב האופניים אינם מסוגלים לשמוע את המכונית המתקרבת.

תגיות

16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

14.
בדיחות של עניים
רק קנאים וחסרי מעוף שידם אינה מוכנהלהתקדם עם הטכנולוגיות חוזר לתקופה שלפני הרכבת הקיטורית רצו להזהיר את האנשים והצאן מהרכבת שנסעה במהירות של עד 20 קמש. היום מנועי הבנזין והדיזל עדין הרוב . מה יקרה בעתיד עם מערכת המצברים של אגאסי וחברת בטר פלאס.ועוד מכוניות שקטות יעלו על הכביש. בעתיד גם מכוניות מונעות מימן.
בושנסקי עדי , חיפה  |  09.11.09
13.
תגובה למספר 9 ו-11
אתם צודקים בהחלט. בהחלט יכול להיות שחלק גדול מנהגי ההיברידיות הם אנשים מבוגרים (מעל גיל 60 למשל) עם יותר אמצעים ויותר מודעות לסביבה. בגלל גילם הרפלקסים שלהם כבר לא כמו אלה של הצעירים. חוצמזה גם יכול להיות שריבוי שעונים למיניהם על הפנל מסיח את דעתם מהדרך.
אלון , זכרון יעקב  |  09.11.09
לכל התגובות